A porcentaxe de mozos de entre 18 e 24 anos que non segue estudando despois da ESO pasa do 26,5% en 2011 ao 23,6% en 2013.
- Educación anuncia que informará os alumnos sobre taxa de paro e
salario no medio en cada sector antes de que elixan carreira ou FP.
A porcentaxe de alumnos españois que abandona os estudos tras
a etapa obrigatoria (ata os 16 anos), é dicir, a taxa de abandono
educativo temperán, pasou do 26,5% en 2011 ao 23,6% en 2013. A redución é
do 10,9%. A secretaria de Estado de Educación, Montserrat Gomendio,
presumiu deste dato nunha convocatoria ante os medios celebrada este
xoves a pesar de que a reforma educativa impulsada polo ministro José
Ignacio Wert comeza a chegar ás aulas este curso e, polo tanto, é
imposible que puidese ser polo momento a causante deste efecto. Na nota
de prensa enviada aos medios tamén pode lerse "os primeiros resultados e
a OCDE dan unha lombeirada ás estratexias políticas e as medidas da
LOMCE". Gomendio vinculou o descenso da taxa de abandono escolar co aumento de matriculacións en Formación Profesional debido, segundo dixo, a "mensaxe" lanzada dende o Ministerio de Educación de que a formación en oficios ten uns maiores niveis de empleabilidad. A realidade é que son miles os mozos que nos últimos anos volveron a mirada cara ao ensino de oficios coa esperanza de que unha mellor preparación os faga máis competitivos á hora de regresar ou de incorporarse ao mercado de traballo.
Segundo as previsións do Executivo para este curso serán 793.034 os alumnos que cursarán estudos de FP, un 29,8% máis dos 610.860 que o fixeron no curso 2011-2012. A número dous de Wert, non obstante, evitou vincular este feito coa crise económica e a alta taxa de paro, especialmente entre os mozos, e insistiu en que o gabinete que está ao mando de Educación dende finais de 2011 "lanzou mensaxes conceptuais que calaron nas famailias" máis alá das cuestións "de concepto" que se implantarán agora coa chegada da reforma educativa.
En calquera caso, a pesar desta baixada, a taxa segue estando por enriba da media dos países da OCDE e case dobrando a europea, polo que a responsable educativa sinalou que a taxa é "inaceptable" e que por iso é necesaria a reforma educativa.
Por outro lado, a secretaria de Estado anunciou algúns dos puntos clave da chamada Estratexia de Competencias que impulsará xunto á OCDE, a Comisión Europea e varios ministerios. Un dos aspectos máis relevantes desta iniciativa é o feito que, á hora de elixir carreira ou ciclo de FP, Educación quere que os alumnos teñan información sobre o nivel de empleabilidad que pode ofrecerlles estes estudos con datos relativos á taxa de paro nese sector ou nivel salarial. Segundo dixo Gomendio esta é unha iniciativa que xa coñecen os reitores e que o ministerio espera que se poida comezar a aplicar a partir do próximo ano.
Ningún comentario:
Publicar un comentario