Implantación improvisada da LOMCE, reducións xeralizadas de profesorado, renovación dos concertos segregadores co OPUS.
O comezo do curso 2014-2015 evidencia, máis que ningún outro, a magnitude dos recortes
realizados nos últimos anos en educación. O efecto acumulado da
constante redución de profesorado e de recursos económicos aos centros
públicos deixa un balance durísimo de desaparición de unidades, agrupamentos, desdobres, PDCs… así como o seu corolario: o inexorable incremento da ratio de alumnado por aula.
A inestabilidade dos cadros docentes fai cada vez máis difícil levar
adiante un proxecto educativo de centro cunha mínima garantía de
continuidade.
Ao deterioro da calidade da atención recibida polo alumnado, hai que engadirlle a precarización das condicións laborais: aumento de profesorado desprazado, suprimido, itinerante…
Así, en especialidades como Pedagoxía Terapéutica e Audición e
Linguaxe, nas que as itinerancias van camiño de ser a norma, é cada vez
maior o número de especialistas que optan por concursar por Educación
Primaria para evitar esta situación. Pero o exemplo paradigmático da precariedade laboral pola que opta a Consellaría é o aumento, novamente, das bolsas de interinidades. En só dous cursos, o profesorado interino ao que se lle adxudicou praza no CADP aumentou nun 121% no corpo de mestres (pasou de 547 a 1211) e nun 74%
nos corpos de secundaria (pasouse de 1020 a 1781). Cómpre salientar que
difícilmente pode o actual profesorado interino aspirar á estabilidade
laboral ante as míseras ofertas de emprego público que realiza a
Consellaría.
Porén, non todo son recortes en educación! Para o
que sempre ten cartos este goberno - cuxas tesouras cebáronse xa nos
libros de texto, nos comedores, nas escolas rurais, nos salarios do
profesorado…- é para financiar os colexios que segregan
ao alumnado por sexo, mesmo se fai falla, como fixo ver a sentenza do
TSXG, saltándose a lei. O cinismo de Jesús Vázquez púxose novamente a
proba: é quen de salientar a legalidade de renovar os concertos aos
centros do OPUS agora que están amparados pola LOMCE, ao tempo que non
asume ningunha responsabilidade política por mantelos ilegalmente a
pesar das sentezas contrarias baseadas na LOE.
A Consellería de Educación, especialista en levar
reveses nos tribunais, desouviu a fundada petición de STEG de suspender
cautelarmente a resolución definitiva do Concurso Xeral de Traslados
mentres a Xustiza non ditase a derradeira palabra nese preito e “tirou
para adiante”, colocando o problema nunha situación de práctica
irresolubilidade sen que se causen graves prexuízos. A crispación e o
deterioro convivencial que, en moitos casos, xerou a polémica do CXT
entre os traballadores e traballadoras do ensino semella servir moi ben
os intereses dos que, nos altos despachos da Consellería, procuran un
último amparo defensivo diante da súa nefasta xestión na socorrida
táctica do “divide e vencerás”...
Entrementres, a última Orde de axudas para a adquisición de libros de texto
elimina os materiais curriculares e o material didáctico e
complementario, que tamén eran obxecto de axuda, nos anos anteriores.
Xusto cando máis apreta a crise a algunhas familias, a Consellaría elimina dereitos ao alumnado economicamente máis desfavorecido.
Desde o STEG preguntámonos que van facer as familias con nenas/os que
presentan n.e.e. (parálise cerebral, síndrome de Down, etc.) coas axudas
para “libros de texto”, se o que necesitan son axudas para material
didáctico e complementario que agora desaparecen. Aos recortes
realizados desde a Consellaría de educación, cómpre engadir os
realizados polo ministerio: o propio ministro Wert recoñece unha diminución de 75 millóns de euros nas bolsas de estudo a respecto do curso anterior…
Coa implantación da LOMCE, nace a FP Básica,
cunha regulamentación que chega tarde (a Orde de implantación é do 13
de Agosto e o Decreto é do 15 de setembro!!!), sen tempo para coñecela
minimamente para comezar o curso. A eliminación dos PCPIs dos centros
educativos de localidades afastadas das cidades ou das vilas máis
grandes, vai facer que desapareza a única oferta coa que se contaba para
que o alumnado en risco de exclusión - máis de 2.000 alumnas/os afectados - non ficase abandonado. A LOMCE comeza así a realizar o labor para o que foi deseñada: lexitimar as desigualdades sociais.
A improvisación na implantación da nova lei é
evidente en todas as etapas educativas: nos cursos 1º, 3º e 5º da
Educación Primaria, o decreto de currículo publicouse no DOG o día
anterior ao comezo das clases (!!!). Isto dá a medida das présas coas
que se quere implantar esta contrarreforma educativa (non fose que lles
pasase o mesmo que coa LOCE...) obviando, como en toda a negociación da
lei, aos colectivos directamente implicados na súa implantación
(profesorado, equipos directivos, alumnado, nais/pais..). O caos neste
comezo de curso está garantido: mantéñense, por exemplo, as persoas
coordinadoras de ciclo a pesar de estaren os ciclos extinguidos e sen
función ningunha, mentres se crean perfís para coordinar os cursos 1º,
3º e 5º sen puntuación polo traballo desenvolvido, coas súas funcións
pouco definidas e sen unha circular xeral que regule a situación. Desde o
STEG preguntámonos se este é o xeito que ten a Consellaría de educación
de “propiciar unha renovación na práctica docente”, como sinala no
preámbulo do decreto.
Neste comezo de curso, desde o STEG convidamos a
todo o profesorado a traballar con todos os instrumentos democráticos á
nosa man para subverter pacificamente a que, con razón, xa podemos
considerar a peor lei educativa da historia recente: coidamos que é o
noso dereito e o noso deber como docentes. Recoñecemos todo o esforzo
mobilizador previo e o conseguinte desgaste xerado, mais entendemos que mentres non se derrogue o monstro pedagóxico da LOMCE temos que continuar as protestas, para que a mobilización realizada e todo o reivindicado até o de agora en defensa do ensino non caia en saco roto. Trátase
de atoparmos espazos de incumprimento que diminúan todo o posible o
impacto destrutivo da aplicación efectiva da LOMCE antes da súa desexada
derrogación.
Ningún comentario:
Publicar un comentario