venres, 12 de setembro de 2014

A taxa de abandono escolar temperán baixa do 26,5 ao 22,7 por cento en dous anos


Educación descoñece os datos das familias que pediron en Cataluña unha praza privada para estudar en castelán

A taxa de abandono escolar temperán --os alumnos que non continúan os seus estudos máis alá da educación obrigatoria-- baixou do 26,5 en 2012 o 22,7 por cento en 2014, segundo avanzou a secretaria de Estado de Educación, Formación Profesional e Universidades, Montserrat Gomendio, durante a rolda de prensa de presentación do Curso Escolar 2014-2015.
A ' número dous' de Educación argumentou que se está a incrementar de xeito "substancial" a matriculación en Formación Profesional nos últimos dous anos, xa que pasou de 610.860 alumnos matriculados no curso 2011-2012 a 793.634 neste curso 2014-2015 (segundo as estimacións do Ministerio de Educación), de maneira que o aumento de estudantes nestes ciclos é dun 24 por cento.
Trátase, segundo dixo, da "ineficiencia máis importante" do sistema educativo español, que, se ben mellorou nos dous últimos anos, continúa sendo "o dobre" que a media da Unión Europea. Gomendio advertiu de que o "particularmente sangrante" deste dato é que está relacionado cos alumnos de ámbitos económicos "máis desfavorecidos".
A secretaria de Estado vinculou esta baixada de 3,8 puntos do abandono temperán co aumento da matriculación na Formación Profesional e non coa crise. Tal e como asegurou, a "mensaxe" do actual Ministerio de Educación a favor deste tipo de ensino, nos dous últimos anos e medio, calou nas familias" polo seu "potente valor como vía de acceso ao mercado laboral".
Gomendio recoñeceu, non obstante, que as iniciativas sobre FP do Ministerio de Educación non se van poñer en marcha ata este curso 2014-2015 coa Formación Profesional Básica, que incorpora a Lei Orgánica para a Mellora da Calidade Educativa (LOMCE), da que espera que os resultados se "vexan pronto".
O ABANDONO TEN QUE SER "CERO"
Malia a baixada do abandono, a secretaria de Estado subliñou que o 22,7 por cento "segue sendo inaceptable" e que os bos datos doutros países neste ámbito non se poderán conseguir ata que non se implanten "máis medidas da LOMCE".
Non podemos seguir con esta autosatisfacción (...) Non podemos darnos cun canto nos dentes". "Os mozos teñen que seguir estudando; o abandono ten que ser cero e esa é a nosa meta", apostilou.
A ' número dous' de Educación fixo un repaso doutros datos, como o incremento dos estudantes matriculados en FP Dual --que combina a formación na aula con prácticas en empresas--, que pasou de 4.292 alumnos en 2013 a 9.555 en 2014. Así mesmo, destacou o crecemento dos subvencionados universitarios nuns 25.000 nos dous últimos cursos: de 291.230 no 2012-2013 a 316.235 no 2013-2014.
En relación cos bolseiros non universitarios, o Ministerio de Educación denegou a bolsa a un 7,49 por cento dos solicitantes no curso 2012-2013 e no curso 2013-2014 esta porcentaxe de denegacións baixou o 6,9 por cento, malia o endurecemento dos requisitos.
"NINGÚN PROBLEMA" NA IMPLANTACIÓN DA FP BÁSICA
En canto á implantación da nova FP Básica, que substituirá aos Programas de Cualificación Profesional Inicial (PCPI), nas comunidades autónomas que se mostraron contrarias á reforma educativa, Gomendio asegurou que "na práctica, non hai ningún problema".
"Á marxe das declaracións políticas que se fagan, a realidade é que mantemos unha estreita colaboración coas comunidades autónomas", insistiu, para engadir que para recibir o financiamento as administracións educativas tiñan que enviar ao ministerio os seus datos para calcular o custo e que "todas" o fixeron e, ademais, "encaixan" coas estimacións do Goberno.
Preguntada polas familias que en Cataluña solicitaron este curso unha praza nun centro privado ante a imposibilidade de estudar nun público en castelán, tal e como permite a nova lei educativa, a secretaria de Estado indicou que o seu departamento "non" ten información abondo" ao respecto aínda.
"LOMBEIRADA" DA OCDE Á LOMCE
A secretaria de Estado aproveitou esta rolda de prensa para dar a coñecer o informe español da OCDE sobre 'Política Educativa en perspectiva' e que, segundo dixo supón unha "lombeirada" á Lei Orgánica para a Mellora da Calidade Educativa porque "valora" as medidas que inclúe esta lei en canto a "equidade, calidade e resultados nos estudantes; mellora dos centros, avaliación e rendición de contas, e o sistema de financiamento e goberno".
Segundo Gomendio, o documento formula para España retos e respostas políticas que se encontran nas medidas propiciadas pola reforma educativa, como a eliminación da repetición de curso ou a prevención do abandono escolar temperán mediante as avaliacións en 3º e 6º de Primaria; o "aumento do rendemento" dos alumnos; o "apoio" aos profesores e directores dos centros; ou a "atención" ás necesidades educativas nacionais e rexionais, entre outros aspectos.

Ningún comentario:

Publicar un comentario