A taxa de abandono escolar temperán --os alumnos que non continúan os
seus estudos máis alá da educación obrigatoria-- baixou do 26,5 en 2012
o 22,7 por cento en 2014, segundo avanzou a secretaria de Estado de
Educación, Formación Profesional e Universidades, Montserrat Gomendio,
durante a rolda de prensa de presentación do Curso Escolar 2014-2015.
A ' número dous' de Educación argumentou que se está a incrementar de
xeito "substancial" a matriculación en Formación Profesional nos
últimos dous anos, xa que pasou de 610.860 alumnos matriculados no curso
2011-2012 a 793.634 neste curso 2014-2015 (segundo as estimacións do
Ministerio de Educación), de maneira que o aumento de estudantes nestes
ciclos é dun 24 por cento.
Trátase, segundo dixo, da "ineficiencia máis importante" do sistema
educativo español, que, se ben mellorou nos dous últimos anos, continúa
sendo "o dobre" que a media da Unión Europea. Gomendio advertiu de que o
"particularmente sangrante" deste dato é que está relacionado cos
alumnos de ámbitos económicos "máis desfavorecidos".
A secretaria de Estado vinculou esta baixada de 3,8 puntos do
abandono temperán co aumento da matriculación na Formación Profesional e
non coa crise. Tal e como asegurou, a "mensaxe" do actual Ministerio de
Educación a favor deste tipo de ensino, nos dous últimos anos e medio,
calou nas familias" polo seu "potente valor como vía de acceso ao
mercado laboral".
Gomendio recoñeceu, non obstante, que as iniciativas sobre FP do
Ministerio de Educación non se van poñer en marcha ata este curso
2014-2015 coa Formación Profesional Básica, que incorpora a Lei Orgánica
para a Mellora da Calidade Educativa (LOMCE), da que espera que os
resultados se "vexan pronto".
O ABANDONO TEN QUE SER "CERO"
Malia a baixada do abandono, a secretaria de Estado subliñou que o
22,7 por cento "segue sendo inaceptable" e que os bos datos doutros
países neste ámbito non se poderán conseguir ata que non se implanten
"máis medidas da LOMCE".
Non podemos seguir con esta autosatisfacción (...) Non podemos darnos
cun canto nos dentes". "Os mozos teñen que seguir estudando; o abandono
ten que ser cero e esa é a nosa meta", apostilou.
A ' número dous' de Educación fixo un repaso doutros datos, como o
incremento dos estudantes matriculados en FP Dual --que combina a
formación na aula con prácticas en empresas--, que pasou de 4.292
alumnos en 2013 a 9.555 en 2014. Así mesmo, destacou o crecemento dos
subvencionados universitarios nuns 25.000 nos dous últimos cursos: de
291.230 no 2012-2013 a 316.235 no 2013-2014.
En relación cos bolseiros non universitarios, o Ministerio de
Educación denegou a bolsa a un 7,49 por cento dos solicitantes no curso
2012-2013 e no curso 2013-2014 esta porcentaxe de denegacións baixou o
6,9 por cento, malia o endurecemento dos requisitos.
"NINGÚN PROBLEMA" NA IMPLANTACIÓN DA FP BÁSICA
En canto á implantación da nova FP Básica, que substituirá aos
Programas de Cualificación Profesional Inicial (PCPI), nas comunidades
autónomas que se mostraron contrarias á reforma educativa, Gomendio
asegurou que "na práctica, non hai ningún problema".
"Á marxe das declaracións políticas que se fagan, a realidade é que
mantemos unha estreita colaboración coas comunidades autónomas",
insistiu, para engadir que para recibir o financiamento as
administracións educativas tiñan que enviar ao ministerio os seus datos
para calcular o custo e que "todas" o fixeron e, ademais, "encaixan"
coas estimacións do Goberno.
Preguntada polas familias que en Cataluña solicitaron este curso unha
praza nun centro privado ante a imposibilidade de estudar nun público
en castelán, tal e como permite a nova lei educativa, a secretaria de
Estado indicou que o seu departamento "non" ten información abondo" ao
respecto aínda.
"LOMBEIRADA" DA OCDE Á LOMCE
A secretaria de Estado aproveitou esta rolda de prensa para dar a
coñecer o informe español da OCDE sobre 'Política Educativa en
perspectiva' e que, segundo dixo supón unha "lombeirada" á Lei Orgánica
para a Mellora da Calidade Educativa porque "valora" as medidas que
inclúe esta lei en canto a "equidade, calidade e resultados nos
estudantes; mellora dos centros, avaliación e rendición de contas, e o
sistema de financiamento e goberno".
Segundo Gomendio, o documento formula para España retos e respostas
políticas que se encontran nas medidas propiciadas pola reforma
educativa, como a eliminación da repetición de curso ou a prevención do
abandono escolar temperán mediante as avaliacións en 3º e 6º de
Primaria; o "aumento do rendemento" dos alumnos; o "apoio" aos
profesores e directores dos centros; ou a "atención" ás necesidades
educativas nacionais e rexionais, entre outros aspectos.
Ningún comentario:
Publicar un comentario