luns, 1 de setembro de 2014

A volta ao cole: menos bolsas e libros máis caros

  • O presidente da Confederación de Pais e Nais de Alumnos, Jesús Salido, cualifica a política educativa do PP de "antisocial" por "seguir recortando" en bolsas de comedor, transporte e libros de texto.
  • O presidente da Confederación Católica de Pais de Alumnos, Luis Carbonel, lamenta que diversas comunidades autónomas poñan "trabas" para a implantación da lei Wert

 A volta ao cole preséntase este ano para as familias "máis custa arriba que nunca" polo gasto que supón o cambio dos libros de texto, que implica a Lei Orgánica para a Mellora da Calidade Educativa (LOMCE), a "incerteza" sobre como se vai aplicar a nova norma nas distintas comunidades autónomas ou os "recortes" en bolsas e axudas a comedor, transporte e material escolar.

Así indicárono a Europa Press os dirixentes das principais organizacións de pais de alumnos, tanto do ensino público, dende a Confederación Española de Asociacións de Pais e Nais de Alumnos (CEAPA) como da concertada, dende a Confederación Católica Nacional de Pais de Familia e pais de Alumnos (CONCAPA).

"Este curso e o seu comezo vai ser máis problemático se cabe que os anteriores", advertiu o presidente de CEAPA, Jesús Salido, que cualificou de "antisocial" a decisión das comunidades autónomas de seguir recortando en bolsas de comedor, transporte e libros de texto.

Sobre o tema dos libros, Salido insistiu na "trangallada" que ten cambialos, malia a nova lei educativa, porque "os contidos non van variar". Segundo os cálculos da súa organización, o gasto ascende aos 200 millóns de euros para as familias dos alumnos de 1º, 3º e 5º de Primaria, os cursos aos que afecta xa a reforma. "É un desembolso inxustificado e inmoral", engadiu.

Reutilización de libros

O presidente de CEAPA celebrou, non obstante, que, a través dos consellos escolares autonómicos e dos propios centros, se conseguise nos últimos meses premer ás administracións educativas e directores de colexios para que non obriguen as familias a comprar novos materiais e se permita a reutilización dos antigos, a través dos bancos de libros.

O presidente da Confederación Católica de Pais de Alumnos, Luis Carbonel, tamén opta por seguir cos mesmos libros que en anos anteriores, aínda que isto vaia supoñer para as editoriais "grandes perdas".

"A lei debía ter contemplado por parte do Goberno sufragar este gasto, polo menos para as familias con máis dificultades económicas", afirmou Carbonel, que advertiu de que durante un tempo se vai dar "anómala" situación "libros vellos e lei nova".

En canto á implantación da LOMCE, os dirixentes destas confederacións vena con "preocupación", aínda que os motivos son distintos: Saído aposta por "minimizar ao máximo posible" o impacto desta norma contra a que a súa organización se manifestou en numerosas ocasións; Carbonel, que pola contra cre que "se quedou curta", mostrou a súa "inquietude" ante a desigual aplicación desta polas distintas administracións autonómicas.

"A lei está aprobada, pero isto non significa que os pais da pública nos vaiamos render", expresou o presidente de CEAPA, que confía no compromiso político adoptado pola maioría dos grupos parlamentarios para derrogala cando cambie a maioría e espera que o Tribunal Constitucional se pronuncie en contra da LOMCE tras a interposición de seis recursos de inconstitucionalidade.

Mentres tanto, CEAPA pretende facer a campaña en contra da lei dentro dos propios centros, pedindo aos directores que "non" asuman o papel autoritario" que lles permite a nova lei e deixe que sexan os consellos escolares os que sigan tendo o protagonismo na toma de decisións.

Impedir que estuden FP básica

Respecto á Formación Profesional Básica, que comeza a implantarse este curso escolar, Salido cre que os pais "teñen a tixola polo mango". "O importante é que os pais non admitan que os seus fillos entren neste tramo e lles animen a continuar en secundaria", indicou Salido.

Sobre a LOMCE, o dirixente de CONCAPA lamentou que varias comunidades autónomas, como Andalucía, Canarias, Asturias ou Cataluña, poñan "trabas" para a implantación da normativa e indicou que coa súa postura "prexudican" ás familias.

"A lei hai que aplicala, indicou Carbonel, para quen a reforma educativa liderada polo ministro José Ignacio Wert "ten moitas pegas" e se quedou curta, pero considera que é "mellor" que as anteriores e "hai que darlle unha oportunidade".

Ningún comentario:

Publicar un comentario