mércores, 4 de novembro de 2015

Os profesores rexeitan que os seus soldos varíen segundo os seus resultados

  • O ministro de Educación é partidario de contemplar a proposta do pedagogo José Antonio Mariña de relacionar o salario do mestre coa evolución dos seus alumnos

  • Mariña pide condicionar o soldo dos docentes á avaliación do centro 

    A proposta do pedagogo José Antonio Mariña de que unha parte da retribución do profesorado poida "estar relacionada coa avaliación do centro enteiro, de maneira que se fomente a implicación de todos os profesores nun proxecto educativo" foi recibida con boas palabras polo ministro de Educación, Íñigo Méndez de Vigo. Este luns asegurou que o Ministerio estudará a idea do filósofo ao que encargou a redacción do Libro Branco da Función pública docente. Os profesores, con todo, pecháronlle as portas.
    Representantes do Ensino dos sindicatos CC OO, CSIF e ANPE critican especialmente que se faga unha distinción entre profesores bos e malos. "Todos son profesionais suficientemente capacitados para impartir a docencia, posto que superaron procesos selectivos e estiveron controlados pola Administración como cos servizos de inspección", destacou o presidente do Ensino do CSIF, Adrián Vivas.
    "É unha posibilidade que existe en Finlandia e Singapura que hai que estudar", argumentou o ministro este luns nos Almorzos Informativos de Europa Press, onde dixo que, se se quere ter un debate "honesto e aberto" sobre o profesorado español, "hai que ter todas as posibilidades encima da mesa".
    Méndez de Vigo destacou que calquera cambio "importante e significativo" no sistema educativo depende "esencialmente do profesorado" e asegurou que, nos meses que leva fronte do Ministerio de Educación, deuse conta de que hai que contar "coa complicidade e a colaboración" deste colectivo. "Hai moitos profesores que queren mellorar e esta (a proposta de Mariña) é unha posibilidade que haberá que estudar", engadiu.

    "Os bos non poden cobrar o mesmo"

    No seu recente libro Espertade ao diplodocus. Unha conspiración educativa para transformar a escola... E todo o demais, o experto asegura que "os bos profesores non poden cobrar o mesmo que os malos". Mariña reclama a formación do docente (e de toda a sociedade) ao longo da vida. "Pareceríanos criminal que os médicos non actualizasen os seus coñecementos, pero somos máis condescendientes cos docentes que non o fan", escribe no libro, no que propón distintas medidas para mellorar o sistema educativo español nun prazo de cinco anos. "Hai que avaliar tamén ao profesorado (véndolle actuar dentro da aula), aos directores, aos inspectores, e tamén aos responsables da administración que deben comprometerse con obxectivos educativos ou dimitir", apunta o autor.
    Os profesores españois son os docentes que pasan menos controis externos, xunto cos italianos, segundo un informe da OCDE sobre a función docente, o informe Talis, publicado en 2014. Un 36% nunca foi sometido a unha avaliación docente formal e externa do seu labor.

Ningún comentario:

Publicar un comentario