A proposta do pedagogo José Antonio Mariña
de que unha parte da retribución do profesorado poida "estar
relacionada coa avaliación do centro enteiro, de maneira que se fomente a
implicación de todos os profesores nun proxecto educativo" foi recibida
con boas palabras polo ministro de Educación, Íñigo Méndez de Vigo. Este luns asegurou que o Ministerio estudará a idea do filósofo ao que encargou a redacción do
Libro Branco da Función pública docente. Os profesores, con todo, pecháronlle as portas.
Representantes do Ensino dos sindicatos CC OO, CSIF e ANPE critican
especialmente que se faga unha distinción entre profesores bos e malos.
"Todos son profesionais suficientemente capacitados para impartir a
docencia, posto que superaron procesos selectivos e estiveron
controlados pola Administración como cos servizos de inspección",
destacou o presidente do Ensino do CSIF, Adrián Vivas.
"É unha posibilidade que existe en Finlandia e Singapura que hai que estudar", argumentou o ministro este luns nos
Almorzos Informativos de Europa Press,
onde dixo que, se se quere ter un debate "honesto e aberto" sobre o
profesorado español, "hai que ter todas as posibilidades encima da
mesa".
Méndez de Vigo destacou que calquera cambio "importante e
significativo" no sistema educativo depende "esencialmente do
profesorado" e asegurou que, nos meses que leva fronte do Ministerio de
Educación, deuse conta de que hai que contar "coa complicidade e a
colaboración" deste colectivo. "Hai moitos profesores que queren
mellorar e esta (a proposta de Mariña) é unha posibilidade que haberá
que estudar", engadiu.
"Os bos non poden cobrar o mesmo"
No seu recente libro
Espertade ao diplodocus. Unha conspiración educativa para transformar a escola... E todo o demais,
o experto asegura que "os bos profesores non poden cobrar o mesmo que
os malos". Mariña reclama a formación do docente (e de toda a sociedade)
ao longo da vida. "Pareceríanos criminal que os médicos non
actualizasen os seus coñecementos, pero somos máis condescendientes cos
docentes que non o fan", escribe no libro, no que propón distintas
medidas para mellorar o sistema educativo español nun prazo de cinco
anos. "Hai que avaliar tamén ao profesorado (véndolle actuar dentro da
aula), aos directores, aos inspectores, e tamén aos responsables da
administración que deben comprometerse con obxectivos educativos ou
dimitir", apunta o autor.
Os profesores españois son os docentes que pasan menos controis externos, xunto cos italianos, segundo un informe da OCDE sobre a función docente, o informe Talis, publicado en 2014. Un 36% nunca foi sometido a unha avaliación docente formal e externa do seu labor.
Ningún comentario:
Publicar un comentario