luns, 23 de novembro de 2015

O edil do PSOE en Cee, contra “la tediosa copulación de los ciudadanos y ciudadanas”

REGULAMENTO DO GALEGO
 
Modesto Rivas, concelleiro do PSOE en Cee, coñecido pola súa postura contraria ao regulamento de impulso da lingua galega, tamén critica o uso da linguaxe non sexista que trataba de implantar esta normativa municipal.

A intervención do concelleiro socialista no último pleno municipal de Cee segue a dar que falar. Sermos Galiza vén de ter acceso á transcrición das súas palabras en relación á linguaxe non sexista que trataba de fomentar o regulamento de impulso ao galego no seu artigo 22.3. “¿Debemos respetar la gramática y la aplicación del masculino gramatical común a todas las lenguas romances o, por el contrario, vamos a lanzarnos a la monótona y tediosa copulación de los ciudadanos y ciudadanas, compañeros y compañeras, vecinos y vecinas, todos y todas, etcétero y etcétera?”, preguntouse na sesión plenaria.
Modesto Pose sinalou que “podría haberse omitido” a linguaxe non sexista, pois entende que “esto ya viene establecido en estos términos en la Ley Orgánica 3/2007 de Igualdad y en la Ley 7/2004 de Igualdad de Galicia”. “Pero si se quiere recoger ahora en un reglamento, deberían establecerse ciertas reglas: ¿Qué se entiende por lenguaje incluyente? ¿Cómo se va a construir ese lenguaje?”, inquiriu. “Las instituciones pueden legislar sobre los lenguajes todo lo que quieran pero las reformas sólo funcionan si la mayoría de los hablantes las aceptan”, afirmou.
Modesto Rivas: "El empleo de circunloquios y sustituciones inadecuadas resultan empobrecedores, artificiosos y ridículos"
O concelleiro do PSOE indicou que sobre a linguaxe inclusiva xa se manifestara a RAE “y dictaminó que el uso genérico del masculino gramatical tiene que ver con el criterio básico de cualquier lengua: economía y simplificación. Y que la introducción de factores sociopolíticos que no lingüísticos y el empleo de circunloquios y sustituciones inadecuadas resultan empobrecedores, artificiosos y ridículos”.
O edil socialista espetoulle ao alcalde que a lingua “no evoluciona por mandato”. “El idioma no es un mercadillo en el que cualquiera puede trapichear a su gusto para potenciar la euforia parlanchina con el pretexto de incluyente y al margen de la gramática”. “La lengua común que veinte siglos de cultura han dado a millones de personas merece respeto”, concluíu.
O regulamento de impulso do galego, que resultou polémico pola postura contraria de Modesto Rivas, volverá a pleno no mes de decembro, acompañado dun informe xurídico que o avale. Nas últimas semanas, o debate social ao redor da defensa da lingua aumentou após a presentación do manifesto de apoio ao galego na Costa da Morte e após a concentración convocada pola Mesa pola Normalización Lingüística, que reclamou a dimisión do concelleiro do PSOE.

Ningún comentario:

Publicar un comentario