luns, 23 de novembro de 2015

Os nenos de decembro teñen un 85% máis de probabilidade de repetir que os de xaneiro

Un estudo da Universidade de Estremadura apunta que non se trata de que teñan menos capacidades que os nacidos no principio do ano

Un estudo realizado na Universidade de Estremadura (UEx) arroxa que os nenos nacidos entre os meses de novembro e decembro teñen un 85% de "máis probabilidade de repetir un curso" que os nados entre os meses de xaneiro e febreiro do mesmo ano.

Esta é a "principal conclusión" extraída do estudo que propón unha revisión á hora de distribuír o alumnado nas escolas, segundo informou a Universidade de Estremadura en nota de prensa.

Ademais, o último informe educativo da Organización para a Cooperación e o Desenvolvemento Económico (OCDE) mostra unha "elevada taxa de repetidores" en España, e segundo as últimas cifras, aos 15 anos o 45% do alumnado repetiu polo menos unha vez.

En España, todos os nados no mesmo ano natural deben empezar a escolarización obrigatoria no curso no que cumpren seis anos, aínda que a maioría deles comezan infantil aos tres.

O sistema educativo non agrupa aos nenos polo mes de nacemento, a pesar de que aos tres anos a diferenza é grande
Por todo iso, os profesores da Universidade de Estremadura e membros do grupo de investigación Economía Pública (Ecopub) Francisco Pedraja e Rosa Simancas, xunto co profesor da Complutense de Madrid Daniel Santín, analizaron "se o mes de nacemento dun alumno pode ter un efecto significativo sobre a repetición de curso".

Para realizar o traballo, analizáronse datos de 25.887 alumnos de 889 colexios de España, extraídos do informe Pisa de 2009.

O estudo revelou "resultados sorprendentes", como o feito de que existen un 85 por cento "máis de probabilidade de repetir un curso, naqueles alumnos que naceron nos últimos meses do ano, novembro e decembro, que os nados nos meses de xaneiro e febreiro do mesmo ano".

Polo tanto, mentres "máis pequeno sexa o alumno en termos de idade relativa dentro dunha clase, máis probabilidade ten de repetir", xa que esta probabilidade redúcese a un 20% comparando os alumnos nacidos entre os meses de maio e xuño, cos que naceron en xaneiro e febreiro.

Para os autores do estudo, este aumento na probabilidade de repetición escolar "non é debido ao feito de que os nenos que nacen en decembro ou en novembro teñan menos capacidades".

Así, Rosa Simancas sinala que "o sistema educativo non ten como requisito á hora de agrupar aos alumnos o mes de nacemento, senón que, só teñen en conta o ano", e que "en idades tan temperás como os tres anos, a diferenza entre un neno que nace en xaneiro e outro de decembro chega a ser un terzo da súa vida".

Ningún comentario:

Publicar un comentario