Un estudo da Universidade de Estremadura apunta que non se trata de que teñan menos capacidades que os nacidos no principio do ano
Esta é a "principal conclusión" extraída do estudo que propón unha revisión á hora de distribuír o alumnado nas escolas, segundo informou a Universidade de Estremadura en nota de prensa.
Ademais, o último informe educativo da Organización para a Cooperación e o Desenvolvemento Económico (OCDE) mostra unha "elevada taxa de repetidores" en España, e segundo as últimas cifras, aos 15 anos o 45% do alumnado repetiu polo menos unha vez.
En España, todos os nados no mesmo ano natural deben empezar a escolarización obrigatoria no curso no que cumpren seis anos, aínda que a maioría deles comezan infantil aos tres.
O sistema educativo non agrupa aos nenos polo mes de nacemento, a pesar de que aos tres anos a diferenza é grandePor todo iso, os profesores da Universidade de Estremadura e membros do grupo de investigación Economía Pública (Ecopub) Francisco Pedraja e Rosa Simancas, xunto co profesor da Complutense de Madrid Daniel Santín, analizaron "se o mes de nacemento dun alumno pode ter un efecto significativo sobre a repetición de curso".
Para realizar o traballo, analizáronse datos de 25.887 alumnos de 889 colexios de España, extraídos do informe Pisa de 2009.
O estudo revelou "resultados sorprendentes", como o feito de que existen un 85 por cento "máis de probabilidade de repetir un curso, naqueles alumnos que naceron nos últimos meses do ano, novembro e decembro, que os nados nos meses de xaneiro e febreiro do mesmo ano".
Polo tanto, mentres "máis pequeno sexa o alumno en termos de idade relativa dentro dunha clase, máis probabilidade ten de repetir", xa que esta probabilidade redúcese a un 20% comparando os alumnos nacidos entre os meses de maio e xuño, cos que naceron en xaneiro e febreiro.
Para os autores do estudo, este aumento na probabilidade de repetición escolar "non é debido ao feito de que os nenos que nacen en decembro ou en novembro teñan menos capacidades".
Así, Rosa Simancas sinala que "o sistema educativo non ten como requisito á hora de agrupar aos alumnos o mes de nacemento, senón que, só teñen en conta o ano", e que "en idades tan temperás como os tres anos, a diferenza entre un neno que nace en xaneiro e outro de decembro chega a ser un terzo da súa vida".
Ningún comentario:
Publicar un comentario