A Organización para a Cooperación e o Desenvolvemento Económico (OCDE)
reprochou a España a falta de avaliacións aos docentes. O organismo
incide en que o único control establécese nos exames de acceso á
profesión en centros públicos, e destaca que "outras formas de
avaliación do profesorado non están lexisladas", entre as que cita os
exames regulares, probas para promocionar e incentivos asociados a
resultados.
No informe presentado este mércores baixo o título Panorama da Educación,
a OCDE detalla que en tres cuartas partes dos 34 países obxecto de
estudo a avaliación do profesorado está lexislada ou é un requisito, en
case a metade deles os profesores que obteñen malos resultados nas
probas deben volver examinarse, en 11 afecta o seu salario, e nunha
decena de países obrígaselles a mellorar a súa formación. "En España, a
única consecuencia dun mal resultado nunha avaliación é non conseguir a
certificación para o posto como docente", di o documento en alusión á
falta de novas probas unha vez obtida a praza.
O filósofo e pedagogo José Antonio Mariña, ao que o Goberno encargou o Libro branco da función docente abriu o debate sobre a necesidade de avaliar aos profesores que exercen en España a comezos deste mes,
cando propuxo que unha parte da súa retribución estivese "relacionada
coa avaliación do centro enteiro, de maneira que se fomente a
implicación de todos os profesores nun proxecto educativo". A idea xa
ten partidarios e detractores: os sindicatos de ensino opóñense, o Goberno di que a estudará e o PSOE xa incluíu no seu programa electoral medidas similares.
Para a OCDE, os sistemas de incentivos están concibidos "para
seleccionar un grupo de profesores con resultados excelentes e recoñecer
o seu traballo".
Publicidad
O estudo recolle, así mesmo, diversas variables que
tratan de esbozar un mapa da situación educativa dos países membros e
asociados. En España, a proporción de adultos entre 25 e 64 anos con
estudos de FP superior e universitarios (35%) é lixeiramente superior á
media dos países da OCDE (34%), aínda que se mostra unha brecha maior
cos que teñen menos estudos: gran parte da poboación desta franxa de
idade, o 43%, só cursou o ensino obrigatorio, fronte ao 23% de media da
OCDE por baixo dese limiar.
A pesar de que a cifra de mozas de entre 15 e 29 anos que estudan supera en España os niveis de 2005 e 2010, e xa son o 45,5%, o fenómeno nini
segue latente. O 25,8% das persoas desta idade non estudan nin
traballan, 10 puntos por encima da media da OCDE, con datos moi
similares entre homes (26%) e mulleres (25,7%). De entre os países da
UE, só Grecia (28,3%) e Italia (27,6) teñen cifras superiores, con
Turquía liderando a estatística na OCDE cun 31,6% de inactivos na
devandita franxa de idade.
Os elevados datos de paro seguen sendo os que máis
afastan a España de países de tamaño e nivel de desenvolvemento similar.
Con datos de 2014, o informe sitúa a España como o segundo país da OCDE
con máis desemprego en adultos de entre 25 e 64 anos independentemente
dos estudos realizados. Entre os que non foron máis aló do ensino
obrigatorio, só Eslovaquia ten maior porcentaxe de parados (39,2%) que
España (31,4%), ambas moi por encima do 12,8% de media da OCDE. España
retrocedeu respecto de 2010, cando a proporción era do 24,5%, e está
lonxe do 9,3% de 2005, antes da chegada da crise económica.
Ningún comentario:
Publicar un comentario