martes, 8 de setembro de 2015

Os sindicatos galegos vaticinan un inicio do curso "conflitivo" e sen medidas de mellora para a función docente

CIG alerta de aulas masificadas pola inexistencia de desdobres e UXT e CC.OO. confían en que un novo Goberno tombe a Lomce.

O novo curso académico que empezará esta semana na comunidade autónoma galega virá cargado de "conflitividade" pola permanencia dos recortes, a falta de medidas de atención á diversidade ou a sobrecarga de traballo a centros e profesorado. Así o consideraron os sindicatos galegos, que reprochan á Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria a falta de medidas de mellora das condicións dos docentes.

Anxo Louzao, da CIG-Ensino, alertou esta semana do "desequilibrio" que existe entre centros educativos por culpa dunha política "de supresión" naqueles que contan con escasos alumnos e derívaa de estudantes do rural aos núcleos urbanos pola falta de servizos. Isto provoca unha situación pola que se suprimen unidades no rural mentres se "masifican" as aulas en cidades e núcleos máis poboados, á vez que non se realizan desdóbrelos necesarios.

Desde FETE-UXT, Raúl Gómez apuntou ademais que algunhas familias "nin sequera mandarán aos seus fillos no primeiro día de clase en sinal de protesta", e que o curso se iniciará con "moitas incidencias" de escolarización e obras sen acabar, ou moitos estudantes que non puideron entrar no ciclo de FP da súa elección por falta de prazas.

Ademais, Louzao arremeteu coa diferenza entre o sector público, con 13 escolas e 48 unidades menos en infantil e primaria, e  o privado-concertado, no que se incrementan cinco unidades en primaria e 21 en formación profesional.

CARGA BUROCRÁTICA

Doutra banda, José Fontes, de CC.OO Ensino, considerou en declaracións a Europa Press que os servizos complementarios están "mal situados", porque os recortes "seguen estando vixentes", e todos os comedores deberían ser "públicos e non cesións a empresas privadas", dado que "non é o mesmo a calidade dunha comida feita no centro inmediatamente que a dunha transportada".

"Ao final a privatización é máis cara", insistiu, engadindo ademais que as dietas daqueles comedores de xestión pública son "máis equilibradas" que as que propón un catering.

A carga "burocrática" do novo sistema de banco de libros da Xunta é outro dos temas "polémicos" para os sindicatos e, segundo Fontes, un exemplo de "descoordinación" e carga de traballo "brutal" ás directivas dos centros. "Moitos centros atopáronse con que non había libros suficientes", lamentou Fontes, acusando a Educación de "desentenderse por completo".

LOMCE

Outro dos puntos nos que coinciden os sindicatos educativos é en esperar que 2015 sexa o último ano de vixencia da 'Lei Wert', a Lei Orgánica de Mellora de Calidade Educativa, e que un posible cambio de Goberno a partir de decembro tombe a citada norma. Raúl Gómez, de FETE-UXT, criticou que a implantación da segunda fase desta norma "complica moito máis" o inicio do curso, dado que "non se tomaron as medidas" para efectivizarla "dunha maneira normalizada".

"Todas as instrucións de funcionamento saíron no verán, sen que o profesorado participe delas, ou os sindicatos. Pensamos que será moi complicado", criticou.

Louzao tamén confiou en que sexa "o último ano" de vida da Lomce, lamentando que o Goberno siga adiante coa súa implantación en 1º e 3º de ESO e 1º de Bacharelato a pesar de que os novos currículos non se publicaron até o verán.

Fontes, pola súa banda, lamentou que a pesar do cambio de cor de varias comunidades autónomas, os seus responsables só conseguiron un adiamento "ficticio" das reválidas na conferencia sectorial de Educación, dado que non rompe o calendario de implantación. "Non hai mellora substancial sobre o establecido con Wert".

Doutra banda, tanto Louzao como Gómez criticaron a implantación do modelo de FP Básica pola "escaseza de medios e recursos" para asegurar o seu funcionamento, mentres que o secretario nacional da CIG acusou ao Goberno de tentar reducir as estatísticas de fracaso escolar canalizando ao alumnado a esta modalidade.

FALTA DE PROFESORADO

En materia de profesorado, Louzao recriminou á Xunta os "permanentes recortes" que afectan á "calidade" do ensino, e advertiu de que "numerosos centros" non teñen atendidas as súas demandas de profesorado ou de especialistas de Pedagoxía Terapéutica e Audición e Linguaxe.

Neste sentido, advertiu de que a "destrución de emprego" nos centros constátase na adxudicación definitiva de destinos de mestres na que, de 2.797, o 15 por cento son itinerantes (un 22% máis que o ano pasado), o 8 por cento suprimidos ou desprazados (un 39% máis), o 12 por cento imparte afíns (un 62% máis) e o 42 por cento é persoal interino.

No caso da adxudicación provisional de secundaria, das 2.894 prazas, un 35 por cento do profesorado impartirá materias das que non é especialista, nalgún caso até cinco diferentes.

Fontes, pola súa banda, sinalou que o incremento da taxa de reposición de efectivos ao 100% "non é suficiente" e que será necesario un plan para "recuperar aqueles postos que se perderon" para así mellorar a atención á diversidade.

Raúl Gómez, pola súa banda, insistiu en que "non hai medidas de mellora" nin de "recuperar o antigo horario lectivo", e que os centros funcionan "porque o sistema funciona e porque o profesorado está a disposición" dos cidadáns". "Desde o punto de vista da Administración, deixa bastante que desexar. Son manifestamente mellorables as medidas que toman".

Ningún comentario:

Publicar un comentario