luns, 28 de setembro de 2015

eCity busca voluntariado na UVigo para impulsar a educación con xogos electrónicos

O proxecto europeo de investigación educativa con xogos electrónicos, eCity, quer reunir coa axuda dos seus responsábeis na Universidade de Vigo ao alumnado dos primeiros cursos das enxeñarías e dos últimos de bacharelato e ciclos formativos para que participen nas experiencias piloto que se están a realizar no Campus ao abeiro deste programa. O que se persegue con esta iniciativa é deseñar, desenvolver e validar unha metodoloxía pedagóxica, co apoio dunha plataforma en liña colaborativa que permite facer simulacións do desenvolvemento dunha cidade, estimulando a integración e a explotación continua de Aprendizaxe Baseada en Problemas nas escolas de enxeñaría, pero, ao mesmo tempo, fomentando tamén o interese pola enxeñaría nos estudantes das escolas secundarias.
Cómpre dicir que neste proxecto xa participaron arredor de 120 alumnos e alumnas, 50 das diferentes escolas de enxeñaría do campus e 70 do IES Escolas Proval de Nigrán, aos que en datas vindeiras se sumarán alumnado do colexio Los Sauces. No campus a seguinte cita será o martes 29 de setembro no laboratorio ASo6 de 13.00 a 14.00 horas ou de 15.00 a 16.00 horas.
Aqueles que decidan achegarse terán a oportunidade de deseñar a súa propia cidade virtual e experimentar con ela. Cada un deles elixirá entre oito escenarios de xogo dispoñíbeis que lle permitirán mergullarse nun determinado tema: distribución de enerxía, cobertura móbil e de internet, enerxías renovábeis, protección contra terremotos e inundacións, polución ou mesmo crear unha rede pública de transporte.
O proceso de aprendizaxe neste encontro xirará arredor do interese do alumnado por resolver un problema real a través dun xogo “nunha maneira máis ou menos simplificada”. Logo o alumno desenvolve estratexias e coñecementos para resolvelo. Asemade, traballarase tamén coa colaboración en grupo (o alumnado cos mellores resultados compartirá estratexias cos demais desenvolvendo debates). Segundo explica Manuel Caeiro, docente que participa no proxecto, “o estudante é o protagonista, mentres que o docente adopta un papel de orientador e facilitador de información cando é preciso, de forma que se contribúe a mellorar as competencias de resolución de problemas dos alumnos e o seu concepto de autoeficacia”.

Ningún comentario:

Publicar un comentario