venres, 18 de setembro de 2015

A Plataforma Galega en Defensa do Ensino Público responsabiliza a Consellaría da conflitividade no inicio do curso escolar

Concentrouse diante de Educación para denunciar os recortes.

Falta de profesorado, masificación nas aulas, falta de medios e caos educativo derivado pola aplicación da LOMCE en Galiza -que provocou que as materias e horarios non foran coñecidos até o comezo de curso- son algunhas das razóns que levaron a Plataforma Galega en Defensa do Ensino Público a concentrarse esta mañá diante da Consellaría de Educación. Unha concentración á que se sumaron nais, pais e alumnado de centros como o CPI de O Pino ou do CEIP de Vite, na que se alertou do avance da privatización do ensino público e a cada vez maior desgaleguización e confesionalidade do sistema educativo galego.
Así o denunciou o portavoz da plataforma e secretario nacional da CIG-Ensino, Anxo Louzao, que asegurou que os propios currículos que agora se impoñen mediante a LOMCE foron rexeitados, no seu día, polo Consello Escolar de Galiza por estaren “afastados da nosa realidade nacional, por ser memorísticos e por estar impregnados de ideoloxía neoliberal”. Unha lei que, lembrou, foi imposta pola Consellaría de Educación “primando a súa ideoloxía fronte ás necesidades educativas” mentres que outras comunidades decidían adiar a súa aplicación.
Falta de profesorado en 300 centros
Louzao denunciou ademais que hai máis de 300 centros que non teñen profesorado abondo, fundamentalmente de PT e AL, para atención á  diversidade e ao alumnado con necesidades especiais de apoio educativo e que a Consellaría, na súa política de aforro, transformou a este profesorado específico en itinerante. Unha situación que está a provocar conflitos como o do CPI de O Pino ou o CEIP de Vite, onde toda a comunidade escolar se está a mobilizar a diario en demanda de persoal específico.
A respecto da problemática que padecen estes centros, en concreto, Fernando  Lacaci, presidente da federación de ANPAS de Santiago, asegurou que é consecuencia da diminución constante de profesorado padecida nos últimos anos. “Os colexios cada vez dispoñen de menos medios e persoal para atender as necesidades novas do alumnado, e chegamos ao punto de que hai estritamente un profesor por cada 25 nenos ou máis. Unha situación gravísima que hai uns anos ninguén imaxinaba, porque o profesorado non ten capacidade de manobra para facer fronte a esas necesidades”.
Nese sentido, Louzao denunciou que superando as ratios a Consellaría incumpre a súa propia normativa, que estabelece un máximo de 25 alumnos/as por aula. “Hai aulas con 27 ou 28 alumnos ou alumnas nas que, malia iso, non se fan desdobres”. A isto engadiu que os equipos directivos e o profesorado teñen unha sobrecarga de traballo administrativo e burocrático porque se ven obrigados a facer traballos que non son do seu cometido, prexudicando o funcionamento dos centros con traballo extra.
E se isto fora pouco, un 26% dos cadros de persoal do centros de secundaria é profesorado que cambia cada ano, co que iso supón de prexuízo para a calidade do ensino, para os centros e para o propio profesorado. Ademais, un 27% do profesorado ao que se lle adxudicou destino (un total de 3.973) en secundaria ten que impartir materias das que non é especialista. “Incrementouse o profesorado itinerante que imparte en máis dun centro e mais o desprazado”.
Unha problemática que Louzao atribuíu ao recorte de máis de 3.000 profesores/as que fixo a Consellaría durante estes anos, mentres se xubilaban máis de 4.000 profesores/as. Miles de prazas suprimidas para as que só se convocou unha oposición para cubrir 996 vacantes. De aí que a Plataforma entenda que este curso tería que haber unha oferta de emprego público “sumamente ampla que superara a taxa de reposición e que satisfixera as necesidades de profesorado nos centros”.
Privada concertada favorecida
O representante da Plataforma Galega en Defensa do Ensino Público e secretario nacional da CIG-Ensino chamou a atención sobre a política educativa mercantilista do PP, que se traduciu en que agora hai 13 centros e 48 unidades menos, mentres que no ensino privado medrou en 26 unidades novas, mesmo en centros que segregan por razón de xénero. “A aposta descarada polo ensino concertado supuxo que nos últimos catro anos foran desviados 1.000 millóns de euros, mentres que os orzamentos da Xunta de Galiza decreceron en 181 millóns”, dixo.
Como mostra desta política mercantilista sinalou que a Consellaría, en lugar de facer dos audiovisuais unha ferramenta indispensábel para o traballo docente, pretende favorecer o negocio dunha empresa privada á que os centros terán que pagar unha cantidade que pode chegar aos 900 euros a cambio do uso destes medios.
Españolización do ensino
A Plataforma denunciou tamén que este curso escolar afondará  aínda máis na españolización do ensino e alertou de que o noso idioma, como lingua vehicular, será afastado de todos os niveis educativos, nomeadamente da educación infantil. “O PP impón o Decreto de plurilingüismo, malia vir de asinar un manifesto a prol do uso do noso idioma, promovido pola Mesa, que é antagónico ao mesmo, lembrou Louzao que demandou a derrogación deste decreto e a aprobación dunha nova norma que camiñe cara á plena normalización e do ensino en galego.
Igualdade de oportunidades
Para a Plataforma Galega en Defensa do Ensino Público tanto a gratuidade da educación como a igualdade de oportunidades son materias pendentes na educación galega. Así denunciaron que hoxe “preto do 40% do alumnado non ten ningún tipo de axuda nin para material escolar nin para libros de texto”, explicou Louzao quen engadiu que “o alumnado máis necesitado de reforzo ou de apoio escolar non ten o profesorado especialista necesario para facer real a igualdade de oportunidades”.
Con este panorama, a Plataforma sintetizou as súas demandas exixindo, fronte á actitude “autoritaria, falta de diálogo e negociación” da Consellaría, unha política educativa que faga posíbel unha educación pública de calidade; a derrogación da LOMCE; do Decreto de plurilingüismo; a restitución dos dereitos laborais e profesionais do profesorado e dotación de profesorado abondo nos centros para garantir o ensino público en Galiza e en galego.

Ningún comentario:

Publicar un comentario