Segundo os datos achegados pola CEAPA (Confederación de Pais de
Alumnos) un terzo das familias non poderán facer fronte ao gasto que
supón a volta ao cole. A subida do IVE do material escolar e do IPC dos
libros, a retirada de axudas por parte das institucións ou a obrigación
de […]
Segundo os datos achegados pola CEAPA (Confederación de Pais de
Alumnos) un terzo das familias non poderán facer fronte ao gasto que
supón a volta ao cole. A subida do IVE do
material escolar e do IPC dos libros, a retirada de axudas por parte das
institucións ou a obrigación de comprar novos libros pola LOMCE son
algúns dos motivos.
Os diferentes diarios de carácter local e rexional realizaron estudos
para calcular o gasto que supón a chamada “volta ao cole” para as
familias. A maioría móvense entre os 400 e os 800 euros, dependendo de
en que comunidade estúdese e se, ademais, hai algúns gastos “extra” como
uniforme, taxas no colexio…
“A volta ao cole”, por tanto, supón desembolsar practicamente un
soldo enteiro só en material escolar. Ata agora o gasto podía asumirse
por distintos motivos. En primeiro lugar, tanto o Goberno central como
os gobernos rexionais dispoñían dunha serie de axudas para as familias
con menos recursos.
Segundo denuncia a propia CEAPA as axudas das Comunidades Autónomas
reducíronse nun 75%. A iso hai que sumarlle a redución do 60% do Goberno
central. Sen ir máis lonxe, no curso 2011-2012 case un millón de
familias beneficiáronse destas axudas. Ao curso seguinte (curiosamente, o
ano do primeiro gran tasazo) 396.000 familias recibiron estas axudas.
Por se iso fose pouco o prezo dos libros e do material escolar ha ido
aumentando. Isto é debido, en primeiro lugar, ao aumento do IVE do
material escolar ao 21% e tamén un incremento do IPC dos libros dun
2,3%.
Ante a falta de axudas e o incremento do gasto moitas familias
optaban por crear os chamados “bancos de libros” onde son os propios
particulares os que regalan os libros de cursos anteriores e, a cambio,
poden acceder a libros de segunda man dos cursos que van iniciar de
maneira totalmente gratuíta. Desgraciadamente, a entrada en vigor da
LOMCE que obrigou a modificar 180 materias, impide esta práctica.
Xa vén denunciando, dun tempo para acó, que as editoriais cambian
cada pouco tempo (normalmente cada dous anos) o contido dos seus libros
para obrigar ás familias para adquirilos de novo. Normalmente eses
cambios adoitaban ser pequenas modificacións como alterar a orde dos
temas ou incluír algún apartado máis. Pero co cambio da Lei Orgánica que
regula a educación de primaria e secundaria o cambio foi radical. Os
cursos que xa aplican a LOMCE mandan os libros de texto do curso
anterior ao cubo do lixo.
A realidade é que, xa sexa pola redución de axudas, o incremento do
prezo dos libros ou a imposibilidade de pasar os libros dunha familia a
outra (ou unha combinación de todas elas) é cada vez máis difícil
afrontar estes gastos. Así, a CEAPA calculou que unha de cada tres
familias non vai poder afrontar os gastos que supoñen “a volta ao cole”.
Esta situación supón outro ataque á educación e, especialmente, ao
acceso á educación dunha parte da poboación. Neste caso non estamos a
falar dun ataque directo ao acceso como pode supoñer a subida de taxas
ou a eliminación de prazas.
Con esta situación aínda que os alumnos poidan acceder ao colexio ou
ao instituto non van ter os materiais necesarios para poder afrontar con
garantías as probas e exames. Iso supón non só outra maneira de
expulsión senón que ademais vai constituír un elemento máis para
construír un discurso en contra dos estudantes con recursos máis
modestos. Pois sen libros ou con libros desactualizados os mozos non van
poder aprobar ou o terán moi difícil. Así, as estatísticas van mostrar
que os nenos fillos de traballadores suspenden máis e obteñen peores
cualificacións; un gran motivo para retirar bolsas e axudas.
Finalmente nesta cuestión escóndense grandes intereses económicos das
editoriais. Como xa denunciou a CEAPA cando había diñeiro nas arcas
públicas o Estado dedicouse a dar axudas para comprar libros no canto de
fomentar bancos de libros de carácter público.
http://www.librered.net/?p=40232
Ningún comentario:
Publicar un comentario