luns, 7 de setembro de 2015

As autonomías anti LOMCE recuperan este curso Educación para a Cidadanía e recortan Relixión

As 12 rexións gobernadas por partidos diferentes ao PP acatan a norma pero introducen pequenas modificacións dentro das súas competencias para "mitigar" o seu impacto.

Cataluña amplía Música e Plástica, País Vasco cambia horas de Relixión por Ciencias. Aragón, unha das que recupera Educación para a Cidadanía.

Houbo declaracións altisonantes, mostras evidentes de rexeitamento e mesmo intentos de boicot. Pero setembro chegou, o curso escolar arranca e a LOMCE estenderase polo sistema educativo tal e como estaba previsto. Con pequenas modificacións en segundo que comunidades autónomas, pero sen cambios substanciais. A (xa non tan) nova lei educativa, a primeira do PP que chega ás aulas, continuará este ano a súa expansión nos cursos impares de Secundaria e Bacharelato e se rematará de implantar en Primaria.
Aragón, Cantabria, Canarias, Andalucía, Extremadura, Illas Baleares, Valencia, Cataluña, País Vasco, Asturias, Navarra e Castela a Mancha, as 12 comunidades que non gobernan os populares, declaráronse contrarias á LOMCE dende un primeiro momento. Pero o Ministerio de Educación mantívose intransixente e a rebelión quedou en pequenos xestos para mitigar os efectos da lei. A recuperación de Educación para a Cidadanía en polo menos catro rexións e a perda de horas semanais de Relixión noutras cinco son as principais medidas que adoptaron estas Comunidades disidentes.

Aragón

É, quizais, a comunidade que foi máis lonxe contra a LOMCE. O novo goberno derrogou os currículos que aprobara o anterior, do PP, para aplicar os que estaban vixentes adaptados á LOMCE. A conselleira, Mayte Pérez, informou de que reduciu unha hora das materias de Matemáticas (unha das materias que reforza a lei) en terceiro da ESO e outra de Relixión en primeiro para outorgarlla a Inglés. Tamén se recupera Educación para a Cidadanía, avaliable en Bacharelato.

Cantabria

O novo goberno cántabro, presidido polo rexionalista Miguel Ángel Revilla, é outro dos que máis claramente se manifestou contra a LOMCE e actuado para mitigala. Entre as medidas que adoptou, Cantabria recuperará os ciclos de dous anos en Primaria polo seu "carácter integrador" (a LOMCE rompe con este concepto), introduce a materia de Educación para a Cidadanía en terceiro da ESO e en Bacharelato, un dos novos ámbitos onde desembarca a lei, e se recupera unha hora de titoría en detrimento da materia de Relixión.

Canarias

Este camiño seguírono outras comunidades. Canarias leva anos manifestándose contra a LOMCE, pero rendeuse á evidencia e a semana pasada publicou os decretos de desenvolvemento da norma. Entre os cambios que introduciu o goberno tamén se encontra a introdución de Educación para a Cidadanía e os Dereitos Humanos, pero o Executivo insular foi un pouco máis alá e a materia será obrigatoria entre primeiro e terceiro da ESO para todos os alumnos. Igualmente, será obrigatorio o estudo dunha segunda lingua estranxeira en toda a Secundaria e o Bacharelato.

Andalucía

Nunha liña similar moveuse Andalucía. Ao igual que Canarias, este bastión socialista mostrou a súa oposición á LOMCE dende o principio. Pero tamén, como nas illas, só lles quedou aplicala e intentar minimizar os seus efectos. O goberno de Susana Díaz é outro dos que recuperou Educación para a Cidadanía en Secundaria e lle deu unha volta ao currículo, coa inclusión de materias como Filosofía ou Tecnoloxía, que a LOMCE marxina. A conselleira, Adelaida de la Calle, tamén anunciou que está a preparar "algunha adaptación autonómica" ás avaliacións de Primaria.

Extremadura

Unha das rebeldes que non realizará modificación ningunha da lei. O novo titular de Educación, Esther Gutiérrez Morán, iniciou esta mesma semana unha rolda de reunións coa comunidade educativa para "analizar e minorar os efectos da LOMCE", pero xa de cara ao próximo curso, 2016-17. Para este o actual Goberno sostén que se encontrou cun decreto que desenvolve a norma para Secundaria e Bacharelato, aprobado polo anterior goberno, do PP, que non permite realizar cambios.

Illas Baleares

Baleares arranca o curso con convocatorias de folga no sector educativo pola situación do profesorado e a perda de dereitos. A falta dunha versión oficial (solicitada por este diario), a LOMCE implantarase nas illas tal cual formúlaa o Ministerio de Educación, sen medidas paliativas, segundo aseguran os sindicatos, malia que co cambio de goberno tras as eleccións autonómicas de maio o novo Executivo anunciase a súa oposición á LOMCE e que estaba a traballar para formular medidas que minimizasen o seu impacto.

Valencia

Das máis críticas hai uns meses -o novo conselleiro ameazou con boicotear a lei-, Valencia leva o camiño de aplicar a LOMCE practicamente tal cual deixouna o anterior equipo, do PP. O Consell optou por non derrogar o decreto xa aprobado senón realizar pequenas modificacións, como reforzar as materias troncais de modalidade de primeiro de Bacharelato (de tres a catro horas semanais) a cambio de suprimir unha optativa ou específica.

Cataluña

Unha das cinco comunidades críticas dende o principio da reforma educativa, xunto a Andalucía, Canarias, País Vasco e Asturias, acaba de publicar o seu decreto de desenvolvemento de Secundaria. E, como aconteceu coa Primaria, realizou unha adopción da LOMCE sui generis (tanto que o ano pasado o Goberno deixou de transferilo 3,5 millóns de euros por non aplicar a lei). Nesta ocasión, o departamento que dirixe Carme Rigau reservou horas para materias como Música ou Educación Plástica, relegadas coa LOMCE, e empregará a hora extra en Matemáticas que inclúe a lei para pospoñer o máximo posible a segregación de alumnos que propón a LOMCE e non separar a materia entre a súa versión académica (destinada aos alumnos dirixidos a Bacharelato) e a aplicada (para os que vaian á FP) que prevé a nova norma.

País Vasco

Euskadi aplicará unha versión reducida da LOMCE nas súas aulas. Nos desenvolvementos que realizou da lei, o goberno vasco minimiza as horas de Relixión en todas as etapas mentres aumenta as dedicadas a Ciencias e Lingua Estranxeira en Primaria e Ciencias, Educación Física e Xeografía e Historia en Secundaria. Como acontece noutras comunidades con lingua oficial, a marxe de manobra do País Vasco é menor que no resto de rexións. O departamento de Educación tamén pospoñerá a separación de alumnos por itinerarios que a LOMCE adianta a terceiro da ESO

Asturias

A pelexa en Asturias céntrase na materia de Relixión. A redución de horas da materia por parte do anterior Goberno en todas as etapas (Primaria, Secundaria e Bacharelato) axustándose aos mínimos que permite a LOMCE provocou un recurso ante os tribunais do Arcebispado, que se tramitará como non urxente e polo tanto non afectará á planificación do curso.

Navarra

Na Comunidade Foral o anterior goberno, de UPN, deixou os currículos desenvolvidos para este curso de acordo cos postulados que emitiu o Ministerio de Educación. Haberá LOMCE con todas as súas consecuencias. Polo menos de momento. O Goberno navarro informou o venres de que as posibles modificacións que se realicen na lei quedan a expensas do que deparen as urnas nas eleccións xerais de decembro.

Castela La Mancha

Outra das rexións nas que foi máis o ruído que as noces. O novo presidente, Emiliano García Page, non se cansou de criticar a LOMCE e solicitar o seu aprazamento cando foi elixido en maio. Non obstante, en Castela La Mancha a lei aplicarase tal cual, segundo a información dispoñible. Polo menos a consellaría, inquirida por este diario, non informou de cambios. A novidade é que o Executivo eliminou certos requisitos establecidos pola súa predecesora, María Dolores de Cospedal, para que máis familias poidan acceder a axudas para a compra de libros de texto, unha cuestión que non atinxe estritamente á lei.
Neste mesmo ámbito, pero dende a conformidade, móvense as cinco comunidades autónomas que goberna o PP (Madrid, Galicia, Castela e León, La Rioja e Murcia). Estas rexións aplicarán a LOMCE sen ambaxes malia que nalgunha como Madrid, onde os populares gobernan en minoría, a Asemblea aprobase unha proposición non de lei instando a que non execute a lei, movemento máis simbólico que efectivo e que non terá consecuencias reais.

Ningún comentario:

Publicar un comentario