As 12 rexións gobernadas por partidos diferentes ao PP acatan a
norma pero introducen pequenas modificacións dentro das súas
competencias para "mitigar" o seu impacto.
Cataluña amplía Música e Plástica, País Vasco cambia horas de Relixión por Ciencias. Aragón, unha das que recupera Educación para a Cidadanía.
Cataluña amplía Música e Plástica, País Vasco cambia horas de Relixión por Ciencias. Aragón, unha das que recupera Educación para a Cidadanía.
Houbo declaracións altisonantes, mostras evidentes
de rexeitamento e mesmo intentos de boicot. Pero setembro chegou, o
curso escolar arranca e a LOMCE estenderase polo sistema educativo tal e
como estaba previsto. Con pequenas modificacións en segundo que
comunidades autónomas, pero sen cambios substanciais. A (xa non tan)
nova lei educativa, a primeira do PP que chega ás aulas, continuará este
ano a súa expansión nos cursos impares de Secundaria e Bacharelato e se
rematará de implantar en Primaria.
Aragón,
Cantabria, Canarias, Andalucía, Extremadura, Illas Baleares, Valencia,
Cataluña, País Vasco, Asturias, Navarra e Castela a Mancha, as 12
comunidades que non gobernan os populares, declaráronse contrarias á
LOMCE dende un primeiro momento. Pero o Ministerio de Educación
mantívose intransixente e a rebelión quedou en pequenos xestos para
mitigar os efectos da lei. A recuperación de Educación para a Cidadanía
en polo menos catro rexións e a perda de horas semanais de Relixión
noutras cinco son as principais medidas que adoptaron estas Comunidades
disidentes.
Aragón
É, quizais, a comunidade que foi máis lonxe contra a LOMCE. O novo goberno derrogou os currículos
que aprobara o anterior, do PP, para aplicar os que estaban vixentes
adaptados á LOMCE. A conselleira, Mayte Pérez, informou de que reduciu
unha hora das materias de Matemáticas (unha das materias que reforza a
lei) en terceiro da ESO e outra de Relixión en primeiro para outorgarlla
a Inglés. Tamén se recupera Educación para a Cidadanía, avaliable en
Bacharelato.
Cantabria
O novo goberno
cántabro, presidido polo rexionalista Miguel Ángel Revilla, é outro dos
que máis claramente se manifestou contra a LOMCE e actuado para mitigala.
Entre as medidas que adoptou, Cantabria recuperará os ciclos de dous
anos en Primaria polo seu "carácter integrador" (a LOMCE rompe con este
concepto), introduce a materia de Educación para a Cidadanía en terceiro
da ESO e en Bacharelato, un dos novos ámbitos onde desembarca a lei, e
se recupera unha hora de titoría en detrimento da materia de Relixión.
Canarias
Este camiño seguírono outras comunidades. Canarias leva anos
manifestándose contra a LOMCE, pero rendeuse á evidencia e a semana
pasada publicou os decretos de desenvolvemento
da norma. Entre os cambios que introduciu o goberno tamén se encontra a
introdución de Educación para a Cidadanía e os Dereitos Humanos, pero o
Executivo insular foi un pouco máis alá e a materia será obrigatoria
entre primeiro e terceiro da ESO para todos os alumnos. Igualmente, será
obrigatorio o estudo dunha segunda lingua estranxeira en toda a
Secundaria e o Bacharelato.
Andalucía
Nunha
liña similar moveuse Andalucía. Ao igual que Canarias, este bastión
socialista mostrou a súa oposición á LOMCE dende o principio. Pero
tamén, como nas illas, só lles quedou aplicala e intentar minimizar os
seus efectos. O goberno de Susana Díaz é outro dos que recuperou
Educación para a Cidadanía en Secundaria e lle deu unha volta ao
currículo, coa inclusión de materias como Filosofía ou Tecnoloxía, que a
LOMCE marxina. A conselleira, Adelaida de la Calle, tamén anunciou que
está a preparar "algunha adaptación autonómica" ás avaliacións de
Primaria.
Extremadura
Unha das rebeldes que
non realizará modificación ningunha da lei. O novo titular de Educación,
Esther Gutiérrez Morán, iniciou esta mesma semana unha rolda de
reunións coa comunidade educativa para "analizar e minorar os efectos da
LOMCE", pero xa de cara ao próximo curso, 2016-17. Para este o actual
Goberno sostén que se encontrou cun decreto que desenvolve a norma para
Secundaria e Bacharelato, aprobado polo anterior goberno, do PP, que non
permite realizar cambios.
Illas Baleares
Baleares arranca o curso con convocatorias de folga no sector educativo
pola situación do profesorado e a perda de dereitos. A falta dunha
versión oficial (solicitada por este diario), a LOMCE implantarase nas
illas tal cual formúlaa o Ministerio de Educación, sen medidas
paliativas, segundo aseguran os sindicatos,
malia que co cambio de goberno tras as eleccións autonómicas de maio o
novo Executivo anunciase a súa oposición á LOMCE e que estaba a
traballar para formular medidas que minimizasen o seu impacto.
Valencia
Das máis críticas hai uns meses -o novo conselleiro ameazou con
boicotear a lei-, Valencia leva o camiño de aplicar a LOMCE
practicamente tal cual deixouna o anterior equipo, do PP. O Consell
optou por non derrogar o decreto xa aprobado senón realizar pequenas modificacións,
como reforzar as materias troncais de modalidade de primeiro de
Bacharelato (de tres a catro horas semanais) a cambio de suprimir unha
optativa ou específica.
Cataluña
Unha das
cinco comunidades críticas dende o principio da reforma educativa, xunto
a Andalucía, Canarias, País Vasco e Asturias, acaba de publicar o seu
decreto de desenvolvemento de Secundaria. E, como aconteceu coa
Primaria, realizou unha adopción da LOMCE sui generis (tanto que o ano
pasado o Goberno deixou de transferilo 3,5 millóns de euros por non aplicar a lei).
Nesta ocasión, o departamento que dirixe Carme Rigau reservou horas
para materias como Música ou Educación Plástica, relegadas coa LOMCE, e
empregará a hora extra en Matemáticas que inclúe a lei para pospoñer o
máximo posible a segregación de alumnos que propón a LOMCE e non separar
a materia entre a súa versión académica (destinada aos alumnos
dirixidos a Bacharelato) e a aplicada (para os que vaian á FP) que prevé
a nova norma.
País Vasco
Euskadi aplicará
unha versión reducida da LOMCE nas súas aulas. Nos desenvolvementos que
realizou da lei, o goberno vasco minimiza as horas de Relixión en todas
as etapas mentres aumenta as dedicadas a Ciencias e Lingua Estranxeira
en Primaria e Ciencias, Educación Física e Xeografía e Historia en
Secundaria. Como acontece noutras comunidades con lingua oficial, a
marxe de manobra do País Vasco é menor que no resto de rexións. O
departamento de Educación tamén pospoñerá a separación de alumnos por
itinerarios que a LOMCE adianta a terceiro da ESO
Asturias
A pelexa en Asturias céntrase na materia de Relixión. A redución de
horas da materia por parte do anterior Goberno en todas as etapas
(Primaria, Secundaria e Bacharelato) axustándose aos mínimos que permite
a LOMCE provocou un recurso ante os tribunais do Arcebispado, que se
tramitará como non urxente e polo tanto non afectará á planificación do
curso.
Navarra
Na Comunidade Foral o
anterior goberno, de UPN, deixou os currículos desenvolvidos para este
curso de acordo cos postulados que emitiu o Ministerio de Educación.
Haberá LOMCE con todas as súas consecuencias. Polo menos de momento. O
Goberno navarro informou o venres de que as posibles modificacións que
se realicen na lei quedan a expensas do que deparen as urnas nas
eleccións xerais de decembro.
Castela La Mancha
Outra das rexións nas que foi máis o ruído que as noces. O novo
presidente, Emiliano García Page, non se cansou de criticar a LOMCE e
solicitar o seu aprazamento cando foi elixido en maio. Non obstante, en
Castela La Mancha a lei aplicarase tal cual, segundo a información
dispoñible. Polo menos a consellaría, inquirida por este diario, non
informou de cambios. A novidade é que o Executivo eliminou certos
requisitos establecidos pola súa predecesora, María Dolores de Cospedal,
para que máis familias poidan acceder a axudas para a compra de libros
de texto, unha cuestión que non atinxe estritamente á lei.
Neste mesmo ámbito, pero dende a conformidade, móvense as cinco
comunidades autónomas que goberna o PP (Madrid, Galicia, Castela e León,
La Rioja e Murcia). Estas rexións aplicarán a LOMCE sen ambaxes malia
que nalgunha como Madrid, onde os populares gobernan en minoría, a
Asemblea aprobase unha proposición non de lei instando a que non execute
a lei, movemento máis simbólico que efectivo e que non terá
consecuencias reais.
Ningún comentario:
Publicar un comentario