martes, 4 de novembro de 2014

O abandono escolar reduciuse de novo no terceiro trimestre do ano ata o 22,3%

A taxa de abandono escolar temperán en España reduciuse de novo no terceiro trimestre do ano ata un 22,3 por cento, catro décimas menos que no período anterior, segundo avanzou este luns a secretaría de Estado de Educación, Formación Profesional e Universidades, Montserrat Gomendio.
Conforme explicou durante a inauguración do taller de diagnóstico para o deseño da Estratexia de Competencias da OCDE, a taxa, que durante "moito tempo" se mantivo nun 30%, segue "non obstante duplicando a media da Unión Europea" e "é unha cifra practicamente equiparable á proporción de nin-nis" que hai en España.
Para Gomendio, o descenso ten que ver con "un aumento moi grande da matriculación en Formación Profesional", pero o problema máis grave é que o 70% dos que abandonan "nin sequera titulan na ESO", o que abunda nas súas dificultades para encontrar un emprego agora que coa crise económica, a construción non é unha alternativa.
Este é un dos problemas que analizarán ao longo deste martes os ministerios de Educación e Emprego xunto aos responsables autonómicos destas áreas con apoio da OCDE e a Comisión Europea neste taller do que sairá un primeiro bosquexo da estratexia española para a mellora das competencias e a súa adecuación ao mercado laboral.
"Urxe reducir o abandono, que é a deficiencia mais sangrante e mellorar o rendemento cunha mellora da adquisición de competencias", destacou, para incidir ademais na importancia de adecuar as devanditas competencias ás necesidades reais que terá o mercado laboral a medio e longo prazo.
O taller foi inaugurado polo ministro de Educación, José Ignacio Wert; a secretaria de Estado de Emprego, Engracia Hidalgo; a representante da Comisión Europea Patricia Pérez e a experta da OCDE Joanne Caddy, os cales destacaron a importancia de que España tome medidas para lograr esta adecuación das competencias, o que segundo Wert, "é o gran problema deste país".
O ministro incidiu na importancia deste encontro "non só dende o punto de vista do diagnóstico" que farán os responsables públicos da situación, senón "dende a capacidade de involucrar a todos os axente que teñen que ver no axuste entre emprego e educación".
Segundo explicou, a participación de España neste programa da OCDE decidiuse por acordo do Consello de Ministros o pasado mes de xuño. Sete ministerios involucráronse na preparación da Estratexia, que agora involucra as comunidades autónomas e á que sumarán as súas propostas o próximo 24 de novembro outros sectores, como a empresa ou os axentes sociais, nun segundo taller que se celebrará en Cuenca.
"Teremos unha aproximación comprensiva de toda a problemática dos elementos que serven a emprégaa nulidade e para que o país teña cidadáns responsables e comprometidos, que teñamos unha oportunidade de achegarnos a ese crecemento sostible que preconiza a Unión Europea e a esa economía do coñecemento da estratexia 2020", sinalou.
O taller, que se celebrará este martes, analizará un listado de 24 prioridades predefinir en grupos previos de traballo para acordar, xuntando a perspectiva de cada comunidade autónoma, que pasos hai que dar para conseguir cada obxectivo, conforme explicou Gomendio.
Entre estas prioridades, están as solucións a distintos problemas do sistema actual, no que os que cursan estudos superiores "non" se benefician tanto dese nivel" como os egresados universitarios doutros países, entre outros motivos, pola falta de adecuación dos seus estudos ao mercado de traballo.
A secretaria de Estado incidiu en que se trata de chegar " ao como, á concreción" mediante "un exercicio conxunto" de todos os implicados. Aínda que recoñece que existe "heteroxeneidade" entre as comunidades, chama ao consenso e di que convén non levantar mais barreiras das imprescindibles".
España será o cuarto país en participar neste programa despois de que o fixesen Austria, Noruega, Corea do Sur e Portugal, países que "serviron para comprobar que o concepto de estratexia é bastante flexible", conforme explicou a representante da OCDE. Segundo dixo, se beneficiará" destas experiencias previas e terá "moito que achegar" en políticas innovadoras aos que o sigan.

Ningún comentario:

Publicar un comentario