A Comisión Europea (CE) presentou un
informe realizado conxuntamente pola rede Eurydice e Cedefop que pon de
relevo o "reto" que supón para a administración española adaptar o
desenvolvemento da estratexia a "as diferentes circunstancias
socioeconómicas e á disparidade das taxas de abandono escolar temperán
de cada rexión".
Neste sentido, recomenda como modelo o sistema belga, no que a
avaliación da eficiencia de cada programa de loita contra o abandono
escolar actúa como "paraugas" que integra a acción de todas as rexións, e
fai fincapé na importancia "esencial" de levar a cabo actuacións
intersectoriais e coordinadas entre os distintos niveis da
administración.
O documento destaca a evolución de España, xunto coa doutros
países na loita contra o abandono escolar, pero anima a "continuar
realizando cambios" para cumprir co obxectivo de baixar a taxa de
abandono do conxunto do país por debaixo do 15 por cento en 2020.
"Algúns países como España, Malta e Portugal, malia ter taxas de
abandono escolar por enriba do 10 por cento, fixeron melloras
significativas nos últimos anos", asegura o documento.
De feito, recorda que en 2009 a taxa de abandono escolar en España
alcanzaba o 30,9 por cento, mentres que en 2013 alcanzou a súa cifra
anual máis baixa ao situarse no 23.6 por cento. Ademais, segundo as
previsións do Ministerio de Educación para 2014, este índice baixará do
22 por cento ao termo do ano.
Por outra parte, subliña a importancia de abordar o problema dende
unha perspectiva "integral" e "ampla", que identifique e ataque cada
unha das causas e factores que interveñen na decisión dos mozos de
abandonar os estudos antes de obter un nivel mínimo de cualificación, e
que estableza medidas para reforzar a educación entre os colectivos de
risco.
INMIGRANTES, VARÓNS E E FILLOS DE PAIS CON BAIXO NIVEL EDUCATIVO
Neste sentido, o estudo recorda que o abandono escolar dos
inmigrantes en España é "particularmente alto" (preto do 40%) en
comparación co dos nativos (superior ao 20%) e entre os homes (en torno
ao 27%) respecto das mulleres (20%).
Así mesmo sinala os estudantes que repiten algún curso como outro
dos colectivos de risco e recorda que, segundo un estudo, o 88% dos que
abandonan a escola antes de tempo o fan debido a "as experiencias
asociadas a repetir curso". Neste sentido, recorda que, en España, o
32,9 por cento dos estudantes repiten curso polo menos unha vez.
Por último, pon o acento sobre os colectivos cun nivel
sociocultural familiar ou de educación inferior como principal colectivo
de risco, así como aqueles que sofren carestía económica ou exclusión
social.
Segundo os datos do Eurostat de xuño de 2014, a porcentaxe de
nenos en España cuxos pais teñen, como máximo un nivel de estudos
equivalente aos primeiros cursos de educación secundaria, é do 56,7 por
cento; e o daqueles cuxos pais non recibiron educación máis alá do
bacharelato ou un nivel equivalente é do 34,6 por cento.
Todos eles figuran entre o colectivo que a CE identifica como en
"risco de pobreza ou exclusión social" pola desvantaxe que, segundo
indica o informe, supón o nivel educativo dos seus pais á hora de
continuar cos seus estudos.
Por iso, a CE recomenda levar a cabo medidas tanto de prevención
do abandono escolar. Entre as primeiras figuran o reforzo da orientación
aos alumnos acerca dos seus itinerarios de educación e profesionais,
axudalos a identificar as súas capacidades, talentos e as opcións máis
convenientes para eles, promover o acceso á educación "de alta calidade"
en etapas temperás e melloras orientadas a incrementar a calidade tanto
do ensino coma da aprendizaxe nas escolas.
Así mesmo, propón medidas de "intervención" ante o abandono
escolar temperán para "identificar os alumnos que pasan por
dificultades" e lograr que non se desenganchen do proceso de
aprendizaxe".
Entre estas destaca os programas e medidas de apoio individual e
de reforzo aos estudantes, especialmente a aqueles con dificultades para
aprender e aos que teñen unha lingua materna distinta da dos estudos;
promover a implicación dos pais na educación e as actividades da escola;
combater a violencia nos centros, e desenvolver sistemas para
monitorizar o absentismo escolar, como síntoma temperán de casos futuros
de abandono, entre outras propostas.
Ningún comentario:
Publicar un comentario