luns, 20 de outubro de 2014

Os 10 pontos sobre a língua galega para ler antes de morrer

1.- Língua galega é o nome histórico da língua portuguesa, como a língua castelhana é o nome histórico da língua espanhola.
2.- A língua portuguesa nasceu na Galiza. O povo galego espalhou a sua língua polo atual território de Portugal onde era falado outro romance, o moçárabe, que desapareceu.
3.- A escrita do português padrom está baseada nas falas medievais de Compostela, verdadeira capital histórica da língua comum da Galiza, Portugal e o Brasil.
4.- A escrita do português é, em numerosas ocasions, mais próxima das falas galegas do que das lisboetas ou cariocas.
5.- Os principais gramáticos galegos (Carvalho Caleiro), portugueses (Lidley Cintra) e brasileiros (Celso Cunha) sempre defendêrom que galego e português eram variedades do mesmo idioma. Vultos da cultura galega (Castelao), portuguesa (Rodrigues Lapa) e brasileira (Azevedo Filho) também.
6.- A língua galega é a quinta língua mais falada do planeta, com 250 milhons de falantes, e a terceira mais falada no mundo ocidental. Aliás, é a língua mais falada do hemisfério sul.
7.- O galego é a língua romance mais espalhada da Terra. Galego e inglês som as únicas línguas presentes nos 5 continentes.
8.- O galego é língua oficial na UE, no Mercosul, na OEA e na Uniom Africana.
9.- A maior cidade do continente americano, São Paulo, fala galego.
10.- Nengum governo galego usou estes dados para travar e/ou inverter a dramática queda de falantes de galego na Galiza.
...Talvez seja feito no futuro, mas o problema que sempre tem o futuro é que continua virando presente o tempo todo.
Diego Bernal - Publicado em Quinta, 29 Agosto 2013 12:38

Ningún comentario:

Publicar un comentario