venres, 31 de xullo de 2015

Un estudo amosa o pouco proveito pedagóxico que se tira de Twitter na docencia da comunicación

Usan os profesores as redes sociais? Úsanas para o ensino o para interactuar co alumnado? Segundo un estudo feito por investigadores da Universidade Internacional da Rioxa, os profesores de comunicación non empregan Twitter, malia o seu potencial, nin para unha cousa (para o reforzar o ensino) nin para a outra (interactuar). Iso si, empregan a dita rede social para divulgar os resultados dos seus traballos e amosar os datos das investigacións alleas. Asemade, tiran partido de Twitter coa arela de facer visíbeis datos de consulta. E aí remata a cousa.
A investigación da que se se extraen estes datos, liderada polo experto en comunicación e sociedade dixital Francisco Segado, apoiouse nunha enquisa a 211 membros dos departamentos de comunicación de diferentes facultades de universidades de toda España. Entre outras cousas extraeuse dela que “existe unha correlación directa entre os labores de divulgación e a consecución de reputación”. O 56,5% dos enquisados que comparten decote os seus resultados de investigación, usan Twitter para obter visibilidade. Con todo, non adoitan pedir axuda sobre os temas que están a tratar e son “moi remisos” a citar as investigacións que atopan nesta rede (un 37,9%).
Para os autores do traballo, está claro que Twitter úsase e moito, pero sobre todo a través duns devezos de interese propio e cun cariz egoísta. “Quérese que se saiba o que facemos, obter referencias, pero somos máis remisos a axudar ou ofrecer asesoramento”, sinala Segado, que engade que a investigación reflicte que “poucos docentes de comunicación ven a rede social como unha ferramenta para compartir coñecemento, axudar ou manter o contacto cos alumnos”. Así, o 69,1% aseguran que nunca ou case nunca resolven dúbidas nesta plataforma e o 50% non comparte material pedagóxico cos membros.
O estudo, iso si, amosa varias diferenzas entre os facultativos máis novos e os máis veteranos. O 60% dos membros máis novos dos departamentos de comunicación (20-30 anos) perciben a rede como unha fonte para atopar recursos, mentres que o 42,2% de docentes veteranos (entre 41 e 50 anos) nunca usaron esta rede con este propósito. Boa parte dos primeiros confesaron ter citado artigos que viron en Twitter.

Ningún comentario:

Publicar un comentario