mércores, 27 de abril de 2016

Educación cede e limita os cambios do exame de Selectividade

A proba, que cambia o curso que vén segundo a LOMCE, seguirase facendo nas facultades, corrixidas por funcionarios e a nota final servirá para todos os campus.

O exame que substituirá á actual Proba de Acceso á Universidade (PAU, a coñecida Selectividade) arrincará o curso que vén con menos cambios dos que se prevían coa reválida de bacharelato que introduciu a Lei Orgánica para a Mellora da Calidade Educativa (LOMCE), a reforma educativa do PP. Seguirase facendo nas facultades, corrixidas por funcionarios e cunha nota final que servirá para todos os campus.
O Ministerio de Educación e os reitores anuncian hoxe os cambios que negociaron. Queda pendente o visto e prace das comunidades autónomas.O Ministerio de Educación aparcou o verán pasado, despois dunhas eleccións rexionais que limitaron sensiblemente o peso político do PP nas comunidades autónomas, a orde na que incluía as regras para a futura reválida de bacharelato que recolle a LOMCE e que debe substituír á actual Selectividade a partir do curso próximo.
Tras as xerais de decembro, con novos comicios á vista e despois de que os reitores pedísenlles unha moratoria que Educación rexeitou aplicar, o equipo que dirixe en funcións Íñigo Méndez de Vigo negociou a contrarreloxo unha nova proba de acceso. As liñas principais aseméllanse á que se está aplicando ata agora, segundo distintas fontes da negociación ás que consultou este xornal.
O único que se mantén, tal como recolle a lei, é o seu carácter de reválida. É dicir, os estudantes terán que aprobalo para obter o título de bacharelato. O ministro de Educación e o presidente dos reitores, Segundo Píriz, farán públicas as principais condicións do exame nunha comparecencia prevista á primeira hora da mañá deste mércores.
Queda definitivamente descartado o exame tipo test que chegou a incluír o anterior ministro José Ignacio Wert nun borrador sobre a reválida de bacharelato. E, por agora, tamén se descarta que se xeneralicen as probas propias que a LOMCE permite facer a cada universidade para seleccionar aos seus estudantes. Na CRUE non consta de momento ningunha petición respecto diso.
As probas deseñaranas as comunidades autónomas dentro dun marco xeral que debe fixar o Ministerio de Educación. É dicir, xa non haberá un único exame que todos os aspirantes a universitarios teñan que facer nun mesmo día. Igual que ocorre agora, as rexións farán probas en distintos días pero os seus resultados serán homologables. A nota que obteña o alumno serviralle como carta de acceso para calquera campus. Esta era unha das reclamacións fundamentais da conferencia de reitores. Consideraban, entre outros aspectos, que someter a un alumno a diferentes exames en distintas rexións pode atentar contra a igualdade de oportunidades, ademais de resultar un proceso engorroso.
Docentes funcionarios de institutos e de Universidades públicas corrixirán as probas, igual que agora. Os reitores reclamaban ademais que se permita discriminar a cualificación de cada materia. Agora o alumno que quere entrar nun grao de Medicamento (cunha nota de corte moi alta) pode apuntarse a unha proba específica de materias do bacharelato das que non se examinou na Selectividade para subir a súa cualificación final. A idea é que, a partir do cambio, póidanse revisar de forma illada os resultados dalgunhas materias que se consideren básica para unha carreira, —por exemplo química ou bioloxía para Medicamento,— para favorecer o acceso ao estudante que mellor nota teña nelas.
O ministerio debe presentar o borrador da orde que regula esta proba ás comunidades autónomas antes da súa aprobación, que Educación quere pechar canto antes para que os alumnos de bacharelato poidan coñecer que criterios rexerán o seu acceso á Universidade antes de matricularse para o curso que vén. Reitores e Goberno consideran que isto dará garantía xurídica aos alumnos e permitiralles ter claro o panorama tanto se o PP repite no Goberno coma se hai un novo Executivo que queira unha nova lei educativa.

 

Ningún comentario:

Publicar un comentario