martes, 26 de abril de 2016

A revolución dixital en España queda sen man de obra

As empresas que lideran a cuarta revolución industrial piden talento inexistente no mercado.

Ter presenza en LinkedIn ou Twitter non é ser dixital. A dixitalización obriga, sen tempo que perder, a unha completa transformación na organización e cultura das compañías, departamento por departamento (non só nos de márketing e vendas). Un carro ao que só se subiron o 19% das empresas en España, segundo un estudo sobre as competencias dixitais na empresa española elaborado por Icemd, Instituto da Economía Dixital de ESIC e a consultora Millward Brown.
E é que o tempo de desconto comezou. As compañías están a esixir man de obra dixital inexistente no mercado, e aquelas que lideran esta cuarta revolución industrial piden a berros talento, formación e reciclaxe a empregados pero tamén a mandos directivos. "É moi difícil que as compañías avancemos cando nos ocupa dez semanas atopar bo talento dixital en España, mesmo estamos a saír fóra a fichalo porque os mellor cualificados fóronse do país", afirma Mariña Specht, directora executiva de McCann España, nunha mesa integrada por compañías líderes dixitais no foro Hoxe é Márketing, organizado por ESIC .
Os representantes destas empresas entoan un aviso a navegantes. "O futuro laboral é dixital e non hai perfís dixitais", apunta o profesor de ESIC e presidente do Icemd, Joost Van Nispen. Ao que engade Miguel Ángel Turrado, director xeral de Hewlett Packard Iberia: "O mercado adoece de vocacións dixitais. Faltan enxeñeiros e empregados que se reciclen, algo ao que animo porque en HP a xente que deu o salto está a ter importantes iniciativas na compañía". E Sonia Casado, directora xeral de Accenture Dixital, vai máis aló: "É un reto atopar talento dixital, formados en matemáticas e estatística e que ademais entendan o negocio e de xestión".
En opinión da directora de IBM Commerce, Carmen García, as empresas han de dar tempo aos seus empregados para formarse nesta nova revolución: "Apelo ao medio prazo e á súa paciencia nos seus investimentos dixitais así como ao fomento dunha cultura dixital que anime á innovación dos seus empregados, que lles dean marxe para equivocarse. Só así protexerán aos seus profesionais válidos", afirma.
Así, para os profesionais que realmente busquen reciclarse "e estean dispostos a saír da súa zona de confort" –engade Mariña Specht–, ábrese un panorama cheo de oportunidades no que perfís como social manager, responsable de comercio electrónico, analista de datos, intelligence manager, experto en seguridade dixital e desarrolladores de aplicacións converteranse nas estrelas laborais da era dixital. "Estes perfís serán contratados de forma masiva no futuro. A empresa tradicional ha de ter claro que sen dixitalización non hai viabilidade nin éxito económico", apunta Van Nispen. E insiste en que "só desde a formación continuada é posible dar resposta á demanda laboral que esixe a dixitalización". "A maioría de directivos seguen pensando erroneamente que a dixitalización é só un tema tecnolóxico, cando en realidade, afecta a toda a cadea de valor da compañía. Utilizan medios dixitais para o seu monólogo de sempre e aínda que manexan a tecnoloxía, necesitan formación para aplicala en propostas de valor cara a un cliente altamente conectado".
E é que nestes momentos asistimos ao gran paradoxo de que mentres só un 27% de empresas están a crear postos para cubrir necesidades dixitais, o cliente ao que se dirixen é multipantalla. Trátase dun usuario que destina máis de 5 horas diarias ao smartphone ou teléfono intelixente (España é o país con maior penetración de Europa nestes dispositivos), segundo conclúe o estudo global Connected Life. "Con datos así non queda máis remedio que reinventarse como fixemos en HP ao separarnos en dúas empresas, para dar respostas moito máis rápidas e áxiles a uns consumidores que en 2020 serán máis de 7.600 millóns, e cuxo maior crecemento darase nas franxas de 50 a 75 anos e na dos Millennials, os que non coñeceron un mundo sen Internet", asevera Miguel Ángel Turrado.
O tempo aprema para adaptarse a un consumidor que hoxe busca na internet e compra aínda en tenda. Pero que en catro anos, coa irrupción no mercado dos Millennials, tanto as decisións de compra como a compra mesma faranse maioritariamente na Rede, e moi especialmente vía smartphone. Para entón as compañías haberán de estar preparadas para dar solucións e respostas a 5.500 millóns de usuarios móbiles en todo o mundo (o 70% da poboación mundial), cunha media de 1,5 conexións per cápita. En España serán 40,8 millóns os usuarios de mobilidade (o 88% da poboación), cunha media de 2 conexións por persoa. "En Accenture creamos unha nova unidade de negocio, Unidade Dixital, para acometer a transformación dixital de toda a compañía. Contamos con todos os elementos e é o momento de interiorizar esta dixitalización", dixo Sonia Casado.
Aínda que os expertos afirman que 2016 é o punto de inflexión para que as compañías póñanse as pilas en acometer a transformación dixital, aínda son varias as barreiras –e moi importantes–, que han de salvarse, como a ausencia por parte de grandes compañías de incorporar startups, así como fusións ou adquisicións que dinamicen a dixitalización. "Os consellos de administración poden ter unha visión desta necesidade que non se traduce, con todo, en destinar orzamento", sentencia a directora de McCann, e engade: "Deben reformular toda a estrutura de cada compañía ao máximo nivel, compartir información e romper fíos. Pero realmente non hai interese en compartir o Big data porque este é poder". A directora de IBM Commerce agrega: "Non só hai escaseza de recursos asignados á dixitalización, senón tamén de persoas, como tampouco existe unha folla de ruta definida e compartida coa alta dirección das compañías."
E é que en opinión de Sonia Casado "para moitos directivos a transformación dixital segue sendo poñer unha tenda online, e basta". "Por iso os orzamentos para a dixitalización seguen sendo marxinais, porque a canle dixital considérase, a estas alturas, unha canle illada", afirma. Os representantes das empresas citadas coinciden, ademais, en dar un tirón de orellas á Administración, que "en ningún momento apoiou desde os seus resortes a dixitalización en España", apunta Carmen García. "Como tampouco aparece en ningún programa electoral de ningún partido político", sentenza Mariña Specht. "En Israel –conclúe Specht– onde existe a maior cantidade de startups do mundo, despois de Silicon Valley, o Goberno facilita subvencións a fondo perdido, por exemplo durante o servizo militar, para a creación destas empresas tecnolóxicas. E só teñen que devolver o diñeiro se a empresa sae do país. Son exemplos a imitar e dos que o Goberno que finalmente se forme en España debería tomar boa nota".

Claves para conseguir emprego dixital

A dixitalización leva o gato á auga na contratación laboral. Segundo o Ministerio de Emprego e Seguridade Social en menos de dous anos vai xerar 300.000 novos empregos. A Unión Europea prevé que de aquí a 2020 o mundo dixital ofertará preto de medio millón de postos laborais, dos que moitos deles quedarán desertos pola escaseza de expertos cualificados.
Os expertos de The Valley Dixital Business School facilitan pautas para conseguir emprego na era dixital:
1. Desenvolver competencias dixitais clave: visión estratéxica, capacidade de xestionar grandes doses de información, control da contorna e ferramentas dixitais, orientación ao usuario, liderado en rede e capacidade de análise.
2. Buscar formación continuada e especializada no mundo dixital.
3. Adaptar o CV ao perfil dixital: Empregar programas (Illustrator, Indesign, Photoshop, Freehand) ou ferramentas online (vizualize.me, resumup.com, kinzaa.com, cvmkr.com, pdfcv.com, etc.).
4. Buscar emprego: nas redes sociais; portais de emprego –Infojobs ou Jobandtalent–, e en webs corporativas. Ademais, aconséllase engadir sitios online do sector como Ecom&Jobs ou Sé&Media
5. Coidar a nosa pegada dixital: os comentarios nas redes sociais; as publicacións en blogues e o uso de aplicacións móbiles pode ser visto por outras persoas ou almacenado nunha base de datos.

Ningún comentario:

Publicar un comentario