venres, 19 de febreiro de 2016

Un de cada 10 alumnos asegura que sufriu acoso escolar

O 30% sinalan que recibiron golpes físicos e un de cada tres admite agredir a outro estudante, segundo un informe de Save the Children sobre 'bullying' en España.

Por que un mozo acosa a outro no instituto? Na maioría dos casos, a resposta é “non sei” seguida de: “Era unha broma”. Así o recolle a radiografía que Save the Children fixo sobre acoso e ciberacoso en España con entrevistas a 21.487 alumnos de secundaria e datos contundentes. Un de cada 10 sinala que foi vítima de acoso, un terzo recoñece agredir fisicamente a outro compañeiro nos últimos dous meses e a metade admite insultar.
O estudo concreta que para que exista acoso é necesario que haxa intencionalidade por parte do agresor, frecuencia dos abusos e desequilibrio entre agresor e vítima. Na maioría de casos, os acosados aseguraron que lles perseguían por teima “” ou polo seu aspecto físico. A metade sinalaron que lles insultaban de forma directa e un de cada cinco que fora ameazado. O informe, titulado Eu non xogo a iso presentado este xoves, repara tamén na figura do agresor. Un de cada tres, con idades entre 12 e 16 anos, admitiu agredir fisicamente a outro compañeiro nos dous meses previos á enquisa.

193.000 vítimas

As entrevistas do traballo, realizado en colaboración coa universidades Autónoma de Madrid e a de Córdoba, realizáronse entre setembro de 2014 e xuño de 2015 a alumnos de secundaria de centros públicos. Extrapolando os datos, Save The Children estima en 193.000 as vítimas e en 103.000 os agresores de acoso e ciberacoso en España.
“É unha forma de violencia e hai que chamalo polo seu nome. Non é un xogo de nenos. Como sociedade non podemos permitirnos fallar a nenos que sofren situacións de tensións ou ansiedade”, sinala Andrés Conde, director xeral de Save the Children España. “Non é un fenómeno natural e inevitable, é prevenible, inxustificable e pódese erradicar”, engade.

Diferenzas entre mozos e mozas

Dos datos aflora unha perspectiva de xénero “á que hai que atender”, segundo Conde. As mozas sofren máis como vítimas e participan menos como agresores. Elas, ademais, son máis propensas a pedir axuda mentres que os mozos responden máis a miúdo á violencia con violencia. Outro aspecto analizado, que comparten en leste caso vítimas e agresores, é que en ambos os casos teñen baixa autoestima.
TODOS Os DATOS
O informe reflicte as diferenzas por comunidades autónomas, aínda que Conde considera que neste caso é máis difícil sacar conclusións. A media de vítimas de ambos os tipos de acoso é máis alto que a media en Murcia, Andalucía, Melilla e Baleares e está tamén alto noutras como Cataluña. “Parece que a renda das familias e das comunidades non é determinante, pero hai que analizar máis a fondo o asunto”, sinala.

Obxeccións ao plan do ministerio

Save the Children pide unha intervención que inclúa “obxectivos realistas, un calendario e cunha dotación de recursos humanos e financeiros adecuados”. O Ministerio de Educación presentou en xaneiro o borrador dun plan de convivencia escolar, aínda sen orzamento nin datas pechadas para as actuacións. O último acto de Educación, o pasado 11 de febreiro, foi a presentación dun selo de Correos contra o acoso. Para o director de Save the Children, “o plan que promove o ministerio é necesario, pero non é suficiente. Enfrontar a violencia contra a infancia require unha estratexia integral, que non só quede circunscrita á escola”.

Ningún comentario:

Publicar un comentario