O progreso dos campus está en "alarma laranxa", segundo un informe da conferencia de reitores.
O machadazo orzamentario que sufriron nos últimos tempos as
universidades españolas (1.400 millóns de euros en catro anos, segundo
Comisións Obreiras) pasou factura ao investimento en tecnoloxía da
información e a comunicación (TIC), vital para o seu progreso. O groso
dos fondos vai a mantemento das infraestruturas que xa existen e o
investimento en formación do seu persoal (149 euros) retrocedeu o 17%
respecto de 2014. Así o indica UniversiTIC (Análise das TIC nas Universidades Españolas),
o informe que cada ano desde fai 10 elabora a conferencia de reitores
(CRUE). O gasto tecnolóxico é menor mesmo que en 2007. Desta maneira,
invístense 211 euros por alumno ao ano, cando chegaron a alcanzarse os
430 euros en 2010.
Para Segundo Píriz, presidente dos reitores, o estado das TIC en
"saudable, aínda que en termos xerais non se poida considerar como
adecuado o nivel de orzamento", que se sitúa no 3,62% do total das
universidades, ao "estar aínda afastado do 5% que recomendan a OCDE". Os
datos do informe resultan moi fiables pois representan a nove de cada
10 campus e a 1,4 millóns de alumnos.
"Gástase en mantemento do que se ten e pouco en innovación", preocupouse esta mañá na presentación do informe Juan Gómez, reitor da Universidade de Xaén e responsable de UniversiTiC. "Estamos en alerta laranxa, non falaría de vermella", prosegue. Aínda que se mostra convencido de que mellorará: "O camiño vai levar nesa dirección de maneira natural". Porque as TIC deixaron de ser unha ferramenta de traballo, para converterse nun obxectivo vital nos plans estratéxicos dos campus. Nove de cada 10 teñen orzamento propio para TIC cunha dotación media de 5,4 millóns de euros. Aínda que aínda una de cada tres non ten plans anuais de formación dos seus profesionais de TIC e gástase nestes ensinos un 25% menos que en 2010: de 200 a 149 euros.
A tecnoloxía é fundamental nunha época na que se dispararon as titulaciones online —chegan ás 500 e dobráronse nun curso— que chegan a un alumnado de calquera punto do globo; os moocs, (cursos masivos e gratuítos abertos na Rede) son unha tendencia ascendente; a xestión dos campus é cada vez máis complexa; as redes sociais han cambiado a nosa forma de comunicarnos e hai que garantir unha boa conexión á Rede de toda a comunidade educativa. Amén, de que é obrigatorio por lei ter un portal de transparencia no que informar de moitos aspectos e aínda non todas o teñen. Aínda hai aínda un computador para cada 18 alumnos.
O secretario xeral de Universidades, Jorge Sáiz, ofreceu unha mirada
máis optimista que os reitores: "A Universidade é das poucas
institucións que non só introduciu a tecnoloxía, senón que a adoptou e é
das que mellor o fixeron". Por iso os ministerios de Educación e
Industria invisten tres millóns a formar á comunidade educativa dos
colexios.
Pese ao tijeretazo orzamentario, el software libre, sofre un lixeiro retroceso común a toda España. Aínda así tres de cada cinco sistemas operativos son libres e dous de cada dez produtos informáticos. Esta proporción é moito máis alta que a media da Administración española, pero o márketing das multinacionais fai madeixa.
"Gástase en mantemento do que se ten e pouco en innovación", preocupouse esta mañá na presentación do informe Juan Gómez, reitor da Universidade de Xaén e responsable de UniversiTiC. "Estamos en alerta laranxa, non falaría de vermella", prosegue. Aínda que se mostra convencido de que mellorará: "O camiño vai levar nesa dirección de maneira natural". Porque as TIC deixaron de ser unha ferramenta de traballo, para converterse nun obxectivo vital nos plans estratéxicos dos campus. Nove de cada 10 teñen orzamento propio para TIC cunha dotación media de 5,4 millóns de euros. Aínda que aínda una de cada tres non ten plans anuais de formación dos seus profesionais de TIC e gástase nestes ensinos un 25% menos que en 2010: de 200 a 149 euros.
A tecnoloxía é fundamental nunha época na que se dispararon as titulaciones online —chegan ás 500 e dobráronse nun curso— que chegan a un alumnado de calquera punto do globo; os moocs, (cursos masivos e gratuítos abertos na Rede) son unha tendencia ascendente; a xestión dos campus é cada vez máis complexa; as redes sociais han cambiado a nosa forma de comunicarnos e hai que garantir unha boa conexión á Rede de toda a comunidade educativa. Amén, de que é obrigatorio por lei ter un portal de transparencia no que informar de moitos aspectos e aínda non todas o teñen. Aínda hai aínda un computador para cada 18 alumnos.
Pese ao tijeretazo orzamentario, el software libre, sofre un lixeiro retroceso común a toda España. Aínda así tres de cada cinco sistemas operativos son libres e dous de cada dez produtos informáticos. Esta proporción é moito máis alta que a media da Administración española, pero o márketing das multinacionais fai madeixa.
Ningún comentario:
Publicar un comentario