mércores, 23 de marzo de 2016

Educación descarta que unha proba tipo test substitúa á Selectividade

O ministerio prevé cambiar o actual exame de acceso á Universidade por unha avaliación igual en todo o país e negocia cos reitores os detalles.

A partir de 2017, os aspirantes á Universidade xa non terán que pasar a Selectividade. A LOMCE prevé unha reválida tras o bacharelato, única en toda España, como substituta ao actual exame de acceso. Non será tipo test, como barallara o ministerio, que si quere manter aos mesmos correctores e que se celebre nas facultades como ata agora. Educación e os reitores negocian a contrarreloxo os detalles da nova proba.
O Ministerio de Educación en funcións considera que aínda hai tempo porque falta un curso para que se elimine a Selectividade pero ás universidades o prazo parécelles moi escaso. Defenden que os estudantes que xa están en bacharelato e que o ano que vén matricularanse no segundo e último curso aínda non saben que tipo de proba deberán facer se queren converterse en universitarios. Os reitores lembran, ademais, que os criterios de admisión deben estar claros e publicitados nas súas webs oficiais antes de que acabe este curso académico.

Sen probas individuais en cada campus

A Lei Orgánica para a Mellora da Calidade Educativa, a LOMCE, establece a partir de 2017 unha reválida para conseguir o título de bacharelato e deixa ás universidades a opción de fixar probas individuais ou outros mecanismos para ordenar pola súa conta a admisión de alumnos. Case todos os partidos da oposición acordaron derrogar a LOMCE en caso de formar un novo goberno. Pero, ante a incerteza de non saber se os políticos pecharán un acordo antes do 2 de maio ou se terán que repetir as eleccións, as negociacións universitarias continúan.
A conferencia de reitores españois (a CRUE, que integra aos 50 campus públicos e a 23 privados) pediu a semana pasada sen éxito ao Ministerio de Educación que permitise unha moratoria para manter a Selectividade un ano, garantir “a seguridade xurídica” e evitar a “incerteza” entre os estudantes. Educación rexeitou cambiar o calendario que está incluído na reforma educativa e negou que existise “ningunha indefinición xurídica” pero si se mostra disposto a acordar cos reitores outros aspectos, segundo puido coñecer este xornal de distintas fontes da negociación.

Un ano de proba piloto

Educación prevé que o exame funcione como unha reválida que os estudantes deban necesariamente pasar para obter o título de bacharelato.
A excepción é o primeiro ano de implantación, 2017, que funcionará como proba piloto e aprobalo non será un requisito para obter o título.
Igual que ocorre agora coa Selectividade, celebraranse polo menos dúas convocatorias anuais, unha ordinaria e outra extraordinaria.
Os estudantes que non a aproben ou que queiran subir a súa cualificación final de bacharelato poderán repetir a avaliación. Na súa nota final pesará un 60% o seu expediente e un 40% o resultado do exame.
Para empezar, Educación descartou o exame con 350 preguntas tipo test distribuídas en tres bloques que propuxo (e plasmou nun borrador) o antigo equipo do ministro José Ignacio Wert. Os reitores levan un ano intenso de conversacións co actual ministro, Íñigo Méndez de Vigo, ao que pediron que a reválida de bacharelato funcione como proba de acceso aos campus pero consideraban que a fórmula tipo test é demasiado distinta do modelo actual.

A igualdade de oportunidades

A maioría de universidades rexeita, ademais, organizar as probas individuais que lles permite a LOMCE para seleccionar aos seus alumnos, segundo as fontes consultadas. Queren evitar que un mesmo estudante teña que acudir a distintos campus e afrontar diferentes exames para tentar conseguir unha praza (como podería pasar no grao de Medicamento, por exemplo, un dos máis demandados). “Esa peregrinaxe atenta contra a igualdade de oportunidades, non todas as familias poden permitirllo”, sinala unha fonte universitaria consultada.
O sistema actual funciona como un distrito único, é dicir, aínda que as probas sexan diferentes en cada comunidade autónoma, a nota que o alumno consegue sérvelle igual para tentar entrar en calquera facultade de España. Para evitar que os exames se multipliquen, hai comunidades autónomas (como a Comunidade Valenciana, Galicia ou Cataluña) que xa acordaran fixar una mesma nota de acceso polo menos no seu territorio.

Mesmos correctores, mesmo escenario

Educación prevé publicar “nos próximos días” a orde que regule a futura proba de bacharelato onde quedarán plasmadas as características, segundo sinalou a semana pasada un portavoz oficial. A intención do ministerio é que se celebren nas facultades, igual que a Selectividade, un aspecto que os reitores ven con bos ollos. E prevé que os correctores sexan profesores de instituto e da Universidade, tamén como ocorre ata agora.
As universidades reclamaron ademais que a reválida de bacharelato permita discriminar a nota de cada materia. Agora o alumno que quere acceder a unha carreira de enxeñería, por exemplo, que ten unha nota de corte moi alta, pode apuntarse a unha proba específica con outras materias do bacharelato das que non se examinou na Selectividade para subir a súa cualificación final.
Esta fórmula desaparece coa Selectividade. A intención dos reitores, ademais, é que poidan revisar de forma illada os resultados dalgunhas das materias que se consideran básica para unha carreira, —por exemplo química ou bioloxía no caso de Medicamento,— para favorecer o acceso ao estudante que mellor nota teña nestas materias.

O "medo" ás filtracións

O curso pasado houbo 17 exames de Selectividade entre os días 2 e 18 de xuño. Cada comunidade autónoma decidiu a súa propia data para celebralos, aínda que houbo varias que coincidiron nos días como ocorreu con Aragón, Cataluña, Comunidade Valenciana, Estremadura ou Baleares. A LOMCE prevé unha proba de bacharelato que sexa ao mesmo tempo en toda España. É o que Educación defende e os reitores rexeitan.
Os campus consideran moi complicado poñer de acordo a todas as rexións para fixar unha data común. Defenden que “unha proba única” non significa necesariamente “unha proba idéntica”, é dicir, que se poden establecer criterios comúns (número de preguntas, bloques temáticos...) e deixar que cada comunidade organice os detalles. Entre outros argumentos, aducen que fixar un exame á mesma hora para 400.000 estudantes en todo o país pode favorecer as filtracións no caso de que haxa “pequenos atrasos” nalgún deles.

Ningún comentario:

Publicar un comentario