luns, 30 de xuño de 2014

Wert reúne as CC.AA para informar da repartición de fondos da LOMCE e debater os currículos de Secundaria

Andalucía e Comunidade Valenciana recibirán maior financiamento para implantar a lei e Navarra e La Rioja, menos.

O ministro de Educación, Cultura e Deporte, José Ignacio Wert, convocou este luns á Conferencia Sectorial de Educación --integrada polos responsables do ramo das comunidades autónomas e presidida polo ministro-- para informar da repartición dos fondos para a implantación da FP Básica e os itinerarios de 3º e 4º da ESO, e debater os currículos de ESO e Bacharelato que dende o pasado venres se somete ao proceso de información pública.
Estes son os puntos principais da orde do día da reunión, segundo informaron a Europa Press fontes do departamento que dirixe Wert. O pasado martes, o ministro anunciou na Comisión de Educación do Congreso dos Deputados que o custo de implantación da Lei Orgánica para a Mellora da Calidade Educativa (LOMCE) ascende a 964 millóns para os tres próximos cursos escolares (dende 2014 ata 2017), dos que 614 proceden do Fondo Social Europeo e 350 do Goberno.
Ademais, este ministerio estima para a consolidación da norma nos tres cursos seguintes (de 2017 a 2020), un custo de 1.200 millóns (400 millóns por curso), que terá que ser cofinanciado polas comunidades autónomas, aínda que isto terá que ser debatido na reunión de Política Fiscal e Financeira.
As comunidades autónomas que recibirán maior financiamento para facer fronte ao sobrecoste que supón a implantación da LOMCE os próximos tres cursos académicos son Andalucía e a Comunidade Valenciana, con 189,67 e 112,12 millóns de euros, respectivamente, mentres que as que menos fondos son Navarra (11,75 millóns) e La Rioja (9,72 millóns).
A Comunidade de Madrid é a terceira que máis fondos vai a recibir (110,89 millóns de euros), seguida de Cataluña (106,17 millóns), Castela e León (59,92), Castela La Mancha (58,12), Galicia (55,07), País Vasco (48,89), Canarias (44,86), Murcia (40,81), Extremadura (29,45), Aragón (26,04), Baleares (23,07), Cantabria (12,45) e Asturias (12,02). as cidades autónomas de Ceuta e Melilla percibirán 4,68 e 8,35 millóns, respectivamente.
Así despréndese da 'Proposta de criterios e distribución dos créditos para o financiamento dos sobrecostes que supón a implantación dos novos ciclos de FP Básica e das opcións de ensinanzas académicas e aplicadas en terceiro e cuarto da ESO' que o ministro vai debater cos responsables autonómicos.
Para o cálculo dos sobrecostes da implantación dos 21 ciclos de FP Básica, o Ministerio de Educación realizou unha estimación do custo medio por alumno por curso de 5.219,6 euros. Para a implantación dos itinerarios de 3º e 4º da ESO --cara a Bacharelato ou cara a Formación Profesional--, o departamento de Wert indica que a incidencia no custo "derivará das necesidades de profesorado (cuantificadas en horas/profesor) para atender ás obrigas docentes que impón a lei".
O documento indica tamén que para o cálculo dos custos de 3º e 4º de ESO se parte do vixente escenario de "racionalización do gasto público", adoptando como referencia unha ratio de 30 alumnos por aula e 20 horas semanais lectivas por profesor de centros públicos e de 23 horas/profesor da concertada. Así mesmo, establece que o custo anual por profesor de Educación Secundaria na rede pública se estima en 36.208 euros e na concertada de 32.270 euros.

CRÍTICAS AO PLAN DE FINANCIAMENTO

A maioría da oposición no Congreso criticou as "présas" do Executivo para poñer en marcha unha reforma "sen consenso". En concreto, os socialistas reprocharon a Wert que informe ás comunidades autónomas do financiamento da LOMCE a menos de tres meses do inicio do curso, cando xa está pechada a escolarización. A norma comeza a implantarse en primeiro, terceiro, quinto de Primaria e en primeiro da nova FP Básica. "Isto é incompetencia, non ideoloxía", afirmou o voceiro de Educación do PSOE, Mario Bedera.
Outro dos asuntos que se vai debater é o borrador do decreto que desenvolve os currículos de ESO e Bacharelato, que, dende este venres, o Ministerio de Educación publicou na súa Web co obxectivo de abrir o proceso de información pública. Segundo indicou o ministro na Cámara baixa, non serán aprobados ata novembro ou decembro deste ano.

Ningún comentario:

Publicar un comentario