De non prosperar, a CIG-Ensino defenderá 59 emendas parciais dun total de 118 que se presentaron.
A CIG-Ensino defenderá no Consello Escolar
de Galiza unha emenda á totalidade na que solicita a retirada proxecto
de decreto que estabelece o currículo de educación primaria. “É
inaceptábel que se pretenda ditaminar un decreto desta importancia unha
vez rematado o curso, sen debate previo, co obxecto de aplicalo a partir
de setembro”, explica Anxo Louzao, secretario nacional da CIG-Ensino.
“O despropósito é tan grande que o profesorado terá que elaborar a
programación e organizar o curso escolar baixo uns currículos e normas
que, no mellor dos casos, serán publicados no mes de agosto. Este
proceder evidencia que a submisión da Consellaría de Educación aos
mandados do Ministerio impídelle aplicar a LOMCE con criterios propios,
pois, de telos, o primeiro a determinar sería adiar a súa aplicación,
medida que xa tomaron diferentes administracións educativas”, engade.
Para a CIG-Ensino a actuación da Consellaría vén de amosar,
máis unha vez, que ao Goberno galego pésalle máis a subordinación
política ao Goberno central que o bo funcionamento do sistema educativo
galego e a consideración profesional do profesorado. Pretender aprobar
uns currículos apresuradamente, sen o debate, a información e o
contraste necesario e imposibilita a presentación de propostas para que
sexan tomadas en consideración. Este era o obxectivo da Consellaría,
pois no canto de convocar Mesa Sectorial Docente non Universitaria para
tratar o decreto e posteriormente envialo ao Consello Escolar de Galiza,
saltou todas as normas de tramitación e fixo todo o contrario: primeiro
enviouno ao Consello Escolar de Galiza e, posteriormente, convocou Mesa
Sectorial, coa única intención de cumprir un trámite formal e non
facilitar a negociación para considerar as propostas sindicais.
Estamos
ante unha proposta de currículos de costas á nosa realidade social,
histórica e cultural, para continuar inculcando no alumnado galego
descoñecemento e ignorancia de todo o que nos conforma e identifica como
galegos e galegas. “Detestamos a descarada introdución de contidos e
obxectivos mercantilistas e competitivos que van impregnar o sistema
educativo, chegando a introducir a educación empresarial e financeira
neste nivel educativo. A demais observamos como a nosa historia e a
nosa realidade natural, cultural, artística, cando se contempla, é de
xeito subordinado e como apéndice da española e nunca como integrante e
constitutiva dunha realidade nacional, sinala Anxo Louzao.A CIG-Ensino tamén rexeita que a Relixión continúe a formar parte do currículo escolar e que o adoutrinamento persista na escola. Desaparece para o conxunto do alumnado a formación e a educación en valores. Os valores sociais e éticos non poden converterse en alternativos á materia de Relixión, pois son contidos transversais que deben estar presentes en todas as materias e non poden estar limitados exclusivamente ao alumnado que non cursa Relixión.
A segregación da área de Coñecemento do Medio Natural, Social e Cultural en dúas materias suporía un paso atrás, xa que desterra un ensino-aprendizaxe globalizado, máis acaído para esta etapa educativa; substitúe a estrutura de ciclos por cursos e impide unha maior flexibilidade e adaptación á evolución e á madureza do alumno ou alumna.
“Estamos ante uns currículos sobrecargados de contidos, inalcanzábeis para esta etapa educativa e orientados a unha aprendizaxe memorística e academicista que non asumen un ensino integral que forme persoas críticas e completas. Ante a presenza moi maioritaria do español como lingua vehicular do ensino e a galopante desgaleguización do ensino, nin sequera se recolle que as materias de Matemáticas, Ciencias Sociais e Ciencias Naturais se teñen que impartir en lingua galega”, sinala Anxo Louzao. “Na súa obsesión por seleccionar e estabelecer un sistema educativo fondamente clasista e selectivo, introdúcese unha proba final de etapa que en nada contribúe ao proceso de ensino-aprendizaxe, xa que está pensada para conducir, de maneira temperá, a que itinerario se debe dirixir o alumnado”, engade.
A CIG-Ensino presentou outras 59 emendas ao proxecto de decreto, que defenderá na tarde de hoxe no caso de non aprobarse a emenda á totalidade.
Ningún comentario:
Publicar un comentario