A Plataforma Galega en Defensa do Ensino Público realizou unha nova xornada de actos reivindicativos por todo o País.
Música, teatro, maxia e intervencións
artísticas do máis variado déronse cita esta tarde nas sete cidades,
Carballo e Cee nos actos convocados pola Plataforma Galega en Defensa do
Ensino Público en rexeitamento á LOMCE e ao conxunto de recortes
aplicados polos gobernos do PP. Estes actos lúdico-reivindicativos, e de
marcado ton paródico, dan continuidade ás mobilizacións que a
Plataforma vén realizando en contra dunha lei “profundamente lesiva para
o ensino público galego” e que, segundo as previsións, comezará a
implantarse a partir do curso 2014-2015
Galería de imaxes
Galería de imaxes da PGDEP
Malia ter sido aprobada, a Plataforma Galega non vai abandonar a loita contra a LOMCE e vai exixirlle, de novo, á Consellaría de Educación que non a aplique porque impide un ensino en galego, equitativo e inclusivo. Neste senso, nos actos realizados esta tarde incidiuse no carácter recentralizador, desgaleguizador, elitista e clasista da LOMCE, que deseña un sistema educativo “ao servizo da patronal do ensino privado concertado e da Conferencia Episcopal e desbota a xestión democrática dos centros”.
Nunha mostra máis do Goberno da Xunta ser a avanzadilla das directrices de Madrid, a Consellaría de Educación iniciou a aplicación da LOMCE coa publicación da orde de nomeamento das direccións para os centros escolares, acelerando a aplicación dun dos aspectos máis antidemocráticos da lei: a liquidación da participación efectiva do claustro e do Consello escolar na elección da dirección do centro.
Neste contexto, a Plataforma Galega lanzou un chamamento a toda a comunidade educativa (ANPA, profesorado e alumnado) para que combatan activamente a LOMCE, negándose á aplicación dos aspectos máis lesivos.
Reclamouse tamén á Consellaría de Educación que non se modifiquen os libros de texto e que se recupere a súa gratuidade, evitándolles ás familias un gasto moitas veces inasumíbel; que non se siga recortando no ensino;que non se reduza o número de postos escolares nin de unidades; que non se diminúan os recursos económicos dos centros, nin se reduza profesorado.
Dende a Plataforma rexéitase que, mentres se suprimen unidades no ensino público, se continúe subvencionado o ensino privado concertado con preto de 250 millóns de euros do erario público, cada ano, mesmamente en niveis non obrigatorios e en centros que segregan alumnado por razón de sexo.
A LOMCE no vindeiro curso
A Plataforma Galega en Defensa do Ensino Público enmarca estes actos nas mobilizacións contra a LOMCE que vén desenvolvendo desde hai dous anos porque, segundo explicou Anxo Louzao, portavoz da plataforma e secretario nacional de CIG-Ensino, “aínda que xa está aprobada, o PP pretende aplicala de maneira trapalleira e de forma insólita, xa que mesmo quere ditar proxectos de Decreto en base a Reais Decretos do Estado que aínda son só borradores”.
A modo de exemplo sinalou o ditame que se vai elaborar sobre a Formación Profesional Básica. Un decreto de ámbito galego fundamentado nun R.D. a nivel de Estado que non está nin publicado. “É a mostra máis evidente de que a propia administración incumpre a máis mínima legalidade e de que quere evitar calquera tipo de negociación”.
De feito, Louzao adiantou que este xoves irán á Mesa Sectorial os currículos de primaria e para o próximo día 12 haberá Consello Escolar de Galiza para presentar un decreto para a nova F.P. “sen ningún tipo de debate, sen información e de maneira apresurada”.
Tanto é así que se pretende que para o vindeiro curso escolar estes novos currículos estean xa vixentes, pero o profesorado non os terá até xullo ou agosto, en plenas vacacións, e terá que elaborar as programacións para Primeiro, Terceiro e Quinto de Primaria e para FP Básica en pleno verán ou con 15 días de antelación. “Estamos diante dunha actuación á desesperada e de total desconsideración cun servizo público como o ensino e co propio profesorado”, denunciou.
Por iso demandou da consellaría que se adíe a aplicación da LOMCE no que ten que ver coas cuestións que se terían que aplicar xa para o curso que vén, seguindo o calendario, como están a facer Euskadi e Catalunya que nin van aplicar a FP Básica nin os currículos de Primaria.
En todo caso, Louzao asegurou que a Plataforma seguirá a se mobilizar para que os centros non a apliquen na práctica e considerou que foi grazas á mobilización que a consellaría manteña Educación Artística e que se reduzan dúas horas de relixión respecto da carga horaria que tiña agora. “É totalmente insuficiente pero, polo menos, non se avanza no sentido contrario”.
Galería de imaxes da PGDEP
Malia ter sido aprobada, a Plataforma Galega non vai abandonar a loita contra a LOMCE e vai exixirlle, de novo, á Consellaría de Educación que non a aplique porque impide un ensino en galego, equitativo e inclusivo. Neste senso, nos actos realizados esta tarde incidiuse no carácter recentralizador, desgaleguizador, elitista e clasista da LOMCE, que deseña un sistema educativo “ao servizo da patronal do ensino privado concertado e da Conferencia Episcopal e desbota a xestión democrática dos centros”.
Nunha mostra máis do Goberno da Xunta ser a avanzadilla das directrices de Madrid, a Consellaría de Educación iniciou a aplicación da LOMCE coa publicación da orde de nomeamento das direccións para os centros escolares, acelerando a aplicación dun dos aspectos máis antidemocráticos da lei: a liquidación da participación efectiva do claustro e do Consello escolar na elección da dirección do centro.
Neste contexto, a Plataforma Galega lanzou un chamamento a toda a comunidade educativa (ANPA, profesorado e alumnado) para que combatan activamente a LOMCE, negándose á aplicación dos aspectos máis lesivos.
Reclamouse tamén á Consellaría de Educación que non se modifiquen os libros de texto e que se recupere a súa gratuidade, evitándolles ás familias un gasto moitas veces inasumíbel; que non se siga recortando no ensino;que non se reduza o número de postos escolares nin de unidades; que non se diminúan os recursos económicos dos centros, nin se reduza profesorado.
Dende a Plataforma rexéitase que, mentres se suprimen unidades no ensino público, se continúe subvencionado o ensino privado concertado con preto de 250 millóns de euros do erario público, cada ano, mesmamente en niveis non obrigatorios e en centros que segregan alumnado por razón de sexo.
A LOMCE no vindeiro curso
A Plataforma Galega en Defensa do Ensino Público enmarca estes actos nas mobilizacións contra a LOMCE que vén desenvolvendo desde hai dous anos porque, segundo explicou Anxo Louzao, portavoz da plataforma e secretario nacional de CIG-Ensino, “aínda que xa está aprobada, o PP pretende aplicala de maneira trapalleira e de forma insólita, xa que mesmo quere ditar proxectos de Decreto en base a Reais Decretos do Estado que aínda son só borradores”.
A modo de exemplo sinalou o ditame que se vai elaborar sobre a Formación Profesional Básica. Un decreto de ámbito galego fundamentado nun R.D. a nivel de Estado que non está nin publicado. “É a mostra máis evidente de que a propia administración incumpre a máis mínima legalidade e de que quere evitar calquera tipo de negociación”.
De feito, Louzao adiantou que este xoves irán á Mesa Sectorial os currículos de primaria e para o próximo día 12 haberá Consello Escolar de Galiza para presentar un decreto para a nova F.P. “sen ningún tipo de debate, sen información e de maneira apresurada”.
Tanto é así que se pretende que para o vindeiro curso escolar estes novos currículos estean xa vixentes, pero o profesorado non os terá até xullo ou agosto, en plenas vacacións, e terá que elaborar as programacións para Primeiro, Terceiro e Quinto de Primaria e para FP Básica en pleno verán ou con 15 días de antelación. “Estamos diante dunha actuación á desesperada e de total desconsideración cun servizo público como o ensino e co propio profesorado”, denunciou.
Por iso demandou da consellaría que se adíe a aplicación da LOMCE no que ten que ver coas cuestións que se terían que aplicar xa para o curso que vén, seguindo o calendario, como están a facer Euskadi e Catalunya que nin van aplicar a FP Básica nin os currículos de Primaria.
En todo caso, Louzao asegurou que a Plataforma seguirá a se mobilizar para que os centros non a apliquen na práctica e considerou que foi grazas á mobilización que a consellaría manteña Educación Artística e que se reduzan dúas horas de relixión respecto da carga horaria que tiña agora. “É totalmente insuficiente pero, polo menos, non se avanza no sentido contrario”.
Ningún comentario:
Publicar un comentario