xoves, 11 de agosto de 2016

Coas reválidas non mellora a educación

O secretario de Educación do PSOE defende a retirada do real decreto que formaliza as avaliacións externas de ESO e Bacharelato.

O 29 de xullo, o Consello de Ministros volveu dar unha proba máis da súa nula dispoñibilidade ao diálogo en materia educativa. Contra a opinión da inmensa maioría da Comunidade Educativa e das Comunidades Autónomas aprobou un Real Decreto para regular as reválidas previstas na LOMCE (Real Decreto 310/2016, do 29 de xullo). Desatendendo á maioría parlamentaria que instou ao Partido Popular a paralizar a devandita Lei, o Goberno de Rajoy segue na mesma liña que mantivo nos seus anos de Goberno, negándose ao acordo e ao necesario e indispensable pacto educativo.
Durante toda a lexislatura, o Goberno empeñouse en poñer marcha atrás o reloxo do tempo, algo que logrou en educación como  mostran as reválidas. Nos anos setenta do século XX, con motivo da elaboración e aprobación da Lei auspiciada polo Ministro de entón, Villar Palasí e en pleno franquismo, produciuse un cambio interesante que suprimía as reválidas no Bacharelato e propiciaba a orientación escolar. Coa LOMCE, a dereita fixo retroceder ao sistema educativo español nesta materia 46 anos. Alíñase con esta decisión coa reaccionaria posición que por aquelas datas trataron de frear estas medidas da Lei Villar e que, en parte, terminaron por saírse coa súa algúns dos ministros que lle sucederon.
Resulta curioso que, en tempos dun Goberno en funcións, que se opuxo a ser controlado polo Parlamento creando un conflito institucional sen precedentes na nosa historia democrática e fóra tamén do calendario académico, aprobe e publique un Real Decreto destas características e tan afastado das liñas modernas que segue o debate educativo nos países máis avanzados da Unión Europea. A maioría das comunidades anunciaron xa a súa oposición á medidas e tratarán de paralizar semellante desaguisado.
Bo é lembrar as razóns polas que este cambio educativo ademais de inxustificado resulta indesexable. O alumnado suxeito a estas avaliacións externas homoxéneas non cursaría programas homoxéneos, xa que a aplicación da LOMCE foi caótica. A lei máis centralizadora conseguiu a aplicación con máis diferenzas da historia.
O esforzo de catro anos (ESO), ou de dous anos (Bacharelato), para alumnado que superase as materias, non serviría de nada se se suspende a proba final. Con todo, non existen probas finais de Estado para case ningún estudo que habilite para o traballo. Medicamento, enxeñería, mecánica, química… case todos os títulos obtéñense sen un exame común. ¿Por que non o de ESO e Bacharelato? ¿Para limitar o acceso aos estudos superiores?
O alumnado verase sometido a probas que duran catro ou cinco días. En ESO, cada proba durará unha hora e iranse sucedendo con descansos de 15 minutos. En Bacharelato, cada proba durará 90 minutos e encadearanse con descansos de 20 minutos. Todo este traballo realizarase ao finalizar o curso escolar, o que pode supoñer que fose en balde.
Aínda que se anunciou un acordo coas universidades, o Real Decreto mantén a capacidade de cada universidade para manter probas propias e o uso discrecional dos resultados das reválidas para o acceso aos diferentes estudos. O acceso á Universidade, por primeira vez en moitos anos, non se fará en condicións de igualdade.
A actitude do PP lexislando en funcións de forma apresurada demostra a súa nula disposición ao diálogo, só pretende realizar unha política de feitos consumados. Ante este feito, os gobernos socialistas van solicitar a inmediata convocatoria dunha Conferencia Sectorial e estudarán o recurso ao decreto Real Decreto 310/2016 de reválidas en Bacharelato.
A educación enfróntase a dous grandes retos, a quebra social e a necesidade de mellorar a capacidade das persoas de desenvolverse e aprender nun contexto de creación exponencial de coñecemento e de datos. As reválidas operan en contra das dúas cousas. Son, en definitiva, un bo exemplo do modo en que algúns cambios empeoran a realidade

Ningún comentario:

Publicar un comentario