xoves, 28 de maio de 2015

España inviste en bolsas educativas a metade que a media da Unión Europea

Un estudo reflexa que se recortaron 575 millóns de euros desde 2009 e fala dun sistema obsoleto que provoca un distanciamento entre clases.

España inviste en bolsas e axudas formativas aos estudantes a metade que a media na Unión Europea nun sistema de bolsas "insuficiente e ineficaz", segundo o informe Las becas a examen, elaborado polo sociólogo Xavier Martínez-Celorrio e presentado este mércores pola Fundación Bofill.

O estudo reflexa un sistema de bolsas que non foi reformado desde 1983, e observa que as bolsas benefician máis ás clases medias que ás baixas, polo que o sistema, que "debería ser unha ferramenta para fomentar a igualdade e a equidade", acaba provocando un distanciamento entre clases.

En plena crise (2009-2015), España recortou 575 millóns de euros en bolsas escolares (case un 30 %), apunta o estudo, que sinala que para equipararse á media europea, España debería investir 1.925 millóns de euros máis.

O principal problema do sistema actual, segundo Martínez-Celorrio, é que "non está pensado para as persoas que abandonaron os seus estudos" nin para previr o fracaso e o abandono prematuro na ESO e bacharelato ou FP, xa que exclúe ao 32 % dos estudantes entre 12 e 24 anos.

O informe apunta que o sistema exclúe a todos os repetidores de curso, cando o 53 % dos fillos de familias desfavorecidas repetiron curso algunha vez antes dos 15 anos.

Ademais, o sistema de bolsas non ten en conta a posibilidade de recuperar os abandonos escolares entre os 18 e os 24 anos, cando o 79 % dos abandonos viven con familias desfavorecidas que lles custa chegar a fin de mes.

Esta situación tende a que os mozos de familias en situación de risco se poñan a traballar en lugar de investir diñeiro nos estudos, xa que sen bolsas o investimento é un esforzo dificilmente alcanzable.

Máis aló da inxección económica que supón unha bolsa educativa, Xavier Martínez-Celorrio resaltou a importancia destas axudas estatais para ascender socialmente, e é que as bolsas incrementan un 28 % a posibilidade de graduarse en bacharelato ou formación profesional, algo que axuda a romper coa lóxica aínda establecida da "herdanza social", especialmente entre as clases baixas. 

Ningún comentario:

Publicar un comentario