A secretaria de Estado de Educación,
Formación Profesional e Universidades, Montserrat Gomendio, afirmou que
se o ministerio dá fondos ás comunidades autónomas para a implantación
da Lei Orgánica para a Mellora da Calidade Educativa (LOMCE), estas
terán que estar de acordo con esta.
Así o advertiu a ' número dous' de Educación en declaracións aos
medios tras participar no Congreso dos Deputados na Subcomisión sobre
emprego xuvenil, tras coñecer que varias comunidades autónomas riscaron
de "humillante" o texto do convenio enviado polo ministerio sobre o
financiamento. En concreto, Canarias e Andalucía advertiron de que a
exposición inicial do texto supón un "apoio explícito" a unha lei
aprobada "co único apoio do PP"."Se se dan fondos para a implantación da LOMCE, un terá que estar de acordo coa implantación da LOMCE, porque os fondos teñen que ser para as actuacións que estean dentro do ámbito da implantación da lei, que son os cambios na FP, no desenvolvemento da FP Básica, e os cambios en 4º ESO, onde haberá dous itinerarios. Esas son as actuacións para as que se conseguiu financiamento e non outras", aseverou a secretaria de Estado.
Así mesmo, indicou que os gobernos autonómicos que queiran implementar eses cambios, "conseguirán o financiamento" e os que decidan non os implementar, "non" poderán conseguir "o financiamento porque non poderán certificar que realizaron esas actuacións de cara a Europa".
Gomendio insistiu, non obstante, en que na Conferencia Sectorial de Educación, celebrada a finais de xuño, "todas" as comunidades autónomas achegaron a documentación necesaria para que o Ministerio de Educación puidese facer os cálculos do financiamento que van recibir e, "practicamente, a totalidade (das autonomías) mostráronse de acordo cos fondos, que, ao seu xuízo, "son moi cuantiosos".
O convenio enviado ás administracións educativas a semana pasada, ao ao que tivo acceso Europa Press, di na exposición de motivos que a LOMCE "pretende facer fronte aos principais problemas detectados no sistema educativo español sobre os fundamentos proporcionados polos resultados obxectivos reflectidos nas avaliacións periódicas dos organismos europeos e internacionais".
Ademais, sinala que as "rixideces" do sistema educativo actual conducen á "exclusión dos alumnos cuxas expectativas non se adecúan ao marco establecido" e que a LOMCE, en cambio, ofrece a "posibilidade de elixir entre distintas traxectorias, que lles garante (aos alumnos) unha máis doada permanencia no sistema educativo e, en consecuencia, maiores posibilidades para o seu desenvolvemento persoal e profesional".
NEGATIVA DAS CC.AA A IMPOÑER NOVOS LIBROS
En canto ao cambio dos libros de texto o curso que vén en 1º, 3º e 5º de Primaria e a negativa dunha maioría das administracións educativas de impoñer a compra de novos materiais, a secretaria de Estado sinalou que dende o seu departamento son "totalmente sensibles ás dificultades polas que pasan as familias" e asegurou que o modelo que intenta introducir a LOMCE "supera ao sistema tradicional" de libros de texto en favor da capacidade de centros e profesores para desenvolver os seus propios materiais."Os libros de texto van ter que ser suplementados por materiais que desenvolvan os propios docentes, que o ministerio vai incluír por exemplo na plataforma dixital que poñerá a disposición de todos os centros educativos e, polo tanto, alí onde unha comunidade, porque é a súa competencia, entenda que neste ano non considera necesario un cambio de libro de texto van poder dispoñer de moitas ferramentas complementarias para que os cambios que supón a implementación da LOMCE (en primeiro, terceiro e quinto de Primaria) poidan articularse sen problema", asegurou a ' número dous' de Educación.
Ningún comentario:
Publicar un comentario