O Consello Escolar do Estado aprobou este
xoves por 15 votos a favor, dúas abstencións e dous en contra, un texto
que esixe ao Ministerio de Educación, Cultura e Deporte que garanta a
gratuidade dos libros de texto e o material curricular que se utiliza no
ensino básico a todo o alumnado, independentemente do lugar onde curse
os seus estudos.
En concreto, o máximo órgano de representación da comunidade insta
ao departamento que dirixe José Ignacio Wert a "garantir a gratuidade
total do ensino básico, de maneira que as familias non teñan que achegar
cantidade ningunha por libros de texto ou outros materiais de carácter
didáctico ou curricular necesarios para que os seus fillos e fillas
reciban o devandito ensino".
"O artigo 27 da Constitución Española establece a educación
obrigatoria e gratuíta como un dereito fundamental dos cidadáns,
significativo para o desenvolvemento da sociedade. A devandita
gratuidade debe alcanzar non só á impartición do ensino senón tamén a
aqueles materiais que se utilicen de forma habitual nesta", di o
Consello Escolar do Estado.
Nesta liña,
solicitan que se garanta "a existencia dun sistema de
axudas dotado do suficiente financiamento" que contribúa a asegurar a
adquisición de libros de texto e outros materiais curriculares e
didácticos para todo o alumnado que o necesite", tendo en conta os
albores de renda establecidos para as bolsas e axudas ao estudo de
carácter xeral.
"Existen grandes dificultades das familias para asumir os custos
impostos pola adquisición dos libros de texto e materiais, agravadas
pola redución, e mesmo eliminación de axudas específicas para iso",
formula o documento do Consello Escolar.
O documento recorda a Educación que os bancos de préstamo de
libros de texto creados ata a data polas comunidades autónomas e centros
escolares son "un capital social que debe ser mantido, respectado e
defendido" que, ademais, "favorece a solidariedade e o respecto polo
alleo, fomentando no alumnado hábitos de responsabilidade, coidado e
respecto cara ao material escolar".
Por iso, piden ao ministerio que manteña "un mínimo de cinco
cursos escolares" a vixencia dos libros de texto, "salvo que existan
razóns pedagóxicas fundadas, valoradas polos centros educativos, que o
desaconsellen polo ben do alumnado," motivos estes que deberán ser
explicadas ás familias polos propios colexios.
Así mesmo,
ínstalle a emitir "unha nova normativa" que favoreza e
facilite a creación e xestión dos bancos de libros nos centros
educativos, e pídenlle que promova que as comunidades autónomas
soliciten as familias que cedan a estes bancos o material que os seus
fillos xa non vaian utilizar.
A iniciativa do Consello Escolar do Estado persegue ademais que
Wert adopte medidas para fomentar e recoñecer a elaboración de materiais
curriculares e didácticos por parte do profesorado, favorecer as
condicións axeitadas para que poidan ser utilizados nos centros e
impulsar unha campaña que anime a revisar os proxectos educativos en
favor de métodos que non estean baseados necesariamente na adquisición
de libros de texto.
Esta reclamación non é nova na comunidade educativa. As
asociacións de pais de alumnos veñen reclamando a gratuidade dos libros e
materiais didácticos na etapa obrigatoria que é gratuíta por mandato
constitucional.
A iniciativa máis soada foi a impulsada por Elena Alfaro, unha nai
que reuniu 270.000 firmas de apoio nunha plataforma dixital e as
entregou ao Ministerio de Educación para esixirlle medidas de cara a
garantir que todos os colexios públicos e concertados de España dispoñan
de sistemas de reutilización dos libros de texto.
Tamén a Valedora do pobo, Soidade Becerril, se pronunciou ao
respecto, tras constatar "unha importante e progresiva redución" das
partidas públicas destinadas a sufragar axudas para a compra e o
préstamo dos libros de texto entre 2008 e 2013.
Tras a votación no Consello Escolar do Estado, FETE-UGT difundiu
un comunicado no que celebra a proposta e di que ha de facerse efectiva
"en todas as comunidades autónomas co fin de que todo o alumnado que o
necesite teña as mesmas oportunidades en igualdade de dereitos, con
independencia do territorio no que resida ou curse os seus estudos".
Ningún comentario:
Publicar un comentario