venres, 16 de setembro de 2016

Alumnado e profesores de Secundaria inician o curso con dúbidas sobre a nova lei

Arrinca o ano académico cos cambios da Lomce.

 Descoñecen os detalles das reválidas de 4º de ESO e 2º de Bacharelato -Educación sinala que as probas en ESO non terán en leste curso repercusión académica - O modo para acceder á Universidade será similar ás PAAU.

Os preto de 2.600 alumnos da Educación Secundaria Obrigatoria e de Bacharelato de Deza e Tabeirós Terra de Montes comezaron onte o curso académico 2016/2017 con total normalidade, aínda que coas dúbidas de como será o transcurso por ser o primeiro ano da implantación da Lei Orgánica para a Mellora da Calidade Educativa (Lomce) en 4º ESO e en 2º de Bacharelato. Responsables de todos os centros mostran a súa incerteza e destacan que isto repercutirá na docencia, polo que esperan que Educación lles transmita canto antes todos os detalles das reválidas para adaptar o plan de estudos.
A reválida é o cambio máis importante na Lomce, popularmente coñecida como Lei Wert, e consiste en probas de avaliación final ao terminar as distintas etapas, é dicir, unha vez finalizado o curso e os distintos trimestres, haberá un exame final para permitir o acceso ao seguinte ciclo. En secundaria a reválida aplicarase este curso en 4º da ESO e en 2º de Bacharel. "De momento non sabemos nada, aínda que se pensa que en novembro se debe de coñecer xa todos os detalles, pero preocúpanos porque isto vai condicionar á hora de preparar os exames. Por exemplo, os de 2º de Bacharelato planificábanse mirando Selectividade, polo que é necesario saber como van ser para que os profesores adaptémonos, senón vai ser un problema sobre todo para optar a aquelas titulacións que teñen unha nota de corte alta", afirma un dos docentes do IES Laxeiro de Lalín.
O persoal dos centros, así como pais e alumnos, coinciden en que a adaptación da devandita lei xa tería que estar totalmente pechada antes de que arrincase o novo curso, porque agora todo está no aire.
Pola súa banda, o conselleiro de Cultura, Educación e Deporte, Román Rodríguez, lanzou onte durante a inauguración do novo curso unha mensaxe de tranquilidade a todo o alumnado. Sinalou a demanda ao Ministerio de Educación para que a avaliación final de ESO non teña unha repercusión académica no expediente do alumnado e non contabilice para a obtención do título de ESO. Deste xeito, tal como establece a normativa, non vai afectar o paso do alumnado á seguinte etapa neste curso recentemente estreado.
"Aínda descoñecemos como vai funcionar as reválidas, pero o que si está claro é que os alumnos deste curso vanse a levar igual o título, para os próximos xa dependerá das reválidas", apunta unha das compoñentes da xunta directiva do IES Antón Losada da Estrada.
Outro dos cambios da Lomce é que en 2º de Bacharelato a materia de Filosofía, que era obrigatoria coa anterior Lei Orgánica de Educación (LOE), deixa de selo neste curso.
E se coas reválidas en ESO hai incerteza, esta aínda é maior no que se refire ao exame que dará acceso a partir de agora á Universidade, despois de que a Proba de Acceso á Universidade (PAU), máis coñecida como Selectividade, fose soterrada tras un período de 40 anos.
Rodríguez apuntou onte "que esta proba podería ser moi parecida á que había e que se vai a poder desenvolver con total normalidade neste curso".
En principio espérase que sexan as comunidades autónomas as que teñan potestade para organizar este exame de avaliación, mentres que o Ministerio de Educación fixará o marco común das probas, é dicir, as características, o deseño das mesmas e o seu contido. Os alumnos examinaranse de cinco materias troncales, dous opcionais e unha específica, a elección do alumno, que non sexa Educación Física nin Relixión. A nota final neste caso ponderarase como se fixo ata agora: nun 60% a media das cualificacións obtidas en Bacharelato e nun 40% a cualificación da reválida, aínda que realmente, todos os detalles aínda faltan por concretarse.

Ningún comentario:

Publicar un comentario