O PP aprobou o RD da avaliación final de Primaria unhas semanas antes das eleccións xerais
O STEG esixe a súa inaplicación, atendendo á nova maioría absoluta de parlamentarios contra a LOMCE
O anterior goberno do PP aprobou aceleradamente o
Real Decreto 1058/2015 que regula a avaliación final de Primaria, no
que se mantén a reválida de 6º de Primaria, que custará 1.451.930 euros
e que suporá un ataque frontal aos dereitos do alumnado que conclúe
esta etapa, en total 482.000 alumnos/as. Ademais, engade un obstáculo a
maiores para a aprendizaxe e a promoción do alumnado. A unha idade moi
temperá, tan só con once ou doce anos cumpridos, preténdese someter a
estes nenos e nenas a un tipo de probas que condicionarán o seu futuro.
Así mesmo, o Ministerio incrementa a carga de traballo do profesorado e
o ensino centrarase na superación de probas e non nunha formación
académica global e persoal do alumnado.
As avaliacións externas supoñen ignorar as
condicións nas que se desenvolve a aprendizaxe, ademais da influencia
do contexto. O proceso de ensino-aprendizaxe non é algo que se dea nun
espazo baleiro, nunha caixa preparada a tal efecto, para recibir o
coñecemento, senón que ten que ter en conta as poderosas forzas da
contorna que decidirán como, canto e que se aprenderá. Esta medida é
unha mostra importante do desinterese por todo o que non sexa rendición
de contas ante as competencias e o establecemento de rankings entre
centros, e profunda no camiño cara ao esquecemento definitivo da
función de xustiza social que debe cumprir a educación e a súa
substitución por unha función de selección social.
Este tipo de probas leva un desprezo cara á
profesionalidade do profesorado e, con iso, dos centros. Menosprézase e
ignórase a súa formación e capacidade para avaliar o propio alumnado,
para detectar en que aspectos hai problemas e como e cando abordalos,
desde que enfoque e con que recursos. É restar a capacidade aos centros
para coñecer e abordar os problemas que poidan xurdir e buscar os
mecanismos para liquidalos.
A LOMCE ten que ser derrogada. Esta Lei non
proporciona medios para que o alumnado con dificultades na súa
aprendizaxe poida superar as mesmas. Non existen programas para o
reforzo educativo; non se aposta por unha educación que compense as
desigualdades sociais, culturais e económicas que existen entre o
alumnado.
As avaliacións externas non achegan ningunha
mellora para o Sistema Educativo, supoñen unha duplicidade de funcións
no mellor dos casos e un negocio no peor deles. O responsable de levar a
cabo tanto a avaliación do proceso de aprendizaxe como do proceso de
ensino ten que ser o equipo educativo dos centros. Todo o demais son
eufemismos para disfrazar pretensións claramente intervencionistas e
mercantilistas. Neste sentido e atendendo á nova representación
parlamentaria, o STEG esixe a inaplicación de devandito Real Decreto.
Chamamos á consellería de educación e ao Goberno
da Xunta de Galiza a non aplicalo, e animamos ás familias a que impidan
que as súas fillas e fillos se sometan a estas probas.
Secretariado Nacional do STEG
Ningún comentario:
Publicar un comentario