A
Escola
de Enxeñaría Industrial de Vigo acollía o pasado venres 29 de
abril a II edición da Competición de Robots, un encontro que
reuniu a máis de 900 alumnos e alumnas procedentes de 40 centros de
toda Galicia para amosar as súas mellores creacións, feitas en
equipo. Esta segunda entrega da iniciativa posta en marcha pola
dirección do centro en colaboración coa Rama de Estudantes do IEEE
(Institute
of Electrical and Electronics Engineers),
puntuaba como proba para a Liga Nacional de Robótica de Competición
(LNRC). Deste xeito, os 156 equipos da categoría WALL-E,
encamiñada ao alumnado de ESO e Bacharelato, e os 15 formados para
da modalidade R2D2,
no que participaba tanto estudantado de titulacións universitarias
coma de Formación Profesional, loitaron por facerse un oco no ámbito
da robótica a nivel nacional.
Finalmente,
o IES Pedras Rubias de Salceda de Caselas impúxose na categoría
WALL-E
para ESO mentres que o IES Frei Martín Sarmiento
facíao na modalidade para Bacharelato. Na categoría R2D2 o
premio foi para o Colexio La Paz da Coruña.
“É a primeira vez
que facemos un robot”, sinalaba Adrián Vázquez, alumno de 3º da
ESO do IES de Pastoriza de Arteixo. El e o seu equipo construíron a
Furoca,
un autómata que, recoñecen, “é bastante sinxelo de programar,
simplemente é cuestión de cambiar as variábeis para que recoñeza
cal é a traxectoria que debe seguir”, explicaba uns
intres antes de competir na primeira proba do día.
E indo ao
miolo da competición,
na categoría WALL-E
os robots tiveron que facer un rastrexo individual, no que debían
seguir un camiño marcado no chan con cinta adhesiva, e seguidamente
enfrontarse a unha modalidade colectiva de sumo na que gañaría o
autómata que máis tempo resistira dentro dun ring
cun diámetro dun metro.
Para a categoría R2D2,
as probas foron as mesmas, aínda que a maiores os participantes
disputaron as modalidades individuais de labirinto, no que debían
entrar e seguir un percorrido para lograr saír del, e varredor, que
tiña como obxectivo sacar catro latas dun recinto circular dun metro
de diámetro.
E os
premiados foron: na categoría de WALL-E de 1º a 3º da ESO o
primeiro premio foi para o IES Pedras Rubias de Salceda de Caselas,
seguido polo IES Pastoriza de Arteixo e o IES de Tomiño. Na mesma
categoría, pero para estudantes de 4º da ESO, o premio foi tamén
para o IES Pedras Rubias de Salceda de Caselas, pero desta volta
seguido polo Alexandre Bóveda de Vigo e o Colexio Santa María del
Mar da Coruña. Na modalidade WALL-E de Bacharelato, os
gañadores foron os estudantes do IES Frei Martín Sarmiento de
Pontevedra que crearon a Sumo y Sigo, seguidos polos do IES
Primeiro de Marzo de Baiona e o seu Jägger e o IES de Brión
co robot Brión5.
Na
categoría R2D2 o primeiro premio foi para APT GET Grupo,
do Colexio La Paz da Coruña; o segundo para Os Tumbafentos,
da Escola de Enxeñería Industrial da Universidade de Vigo e o
terceiro para o Colexio Montecastelo. Todos eles recibiron 100, 75 e
50 puntos, respectivamente, para a súa clasificación na LNRC. Para
concluír, o premio especial ao equipo máis orixinal foi por
igual para dous robots, decisión tomada polo xurado dada "a
enorme imaxinación e creatividade amosada por todos". Así, foi
premiada a orixinalidade de Escalubur, do IES Auga da Laxe de
Gondomar e a de Ferroláns, do IES Canido de Ferrol.
Ningún comentario:
Publicar un comentario