O xoves 28 de abril, a comunidade educativa participante na
elaboración do “Documento de Bases para unha nova Lei de Educación”
reuniuse cos partidos políticos no Congreso dos Deputados, para plasmar
nun Acordo Social e Político as bases comúns dunha nova lei que dea
estabilidade ao sistema educativo.
A pluralidade de colectivos e organizacións sociais, de pais e nais,
estudantes, sindicais e políticas, que participaron no Documento de
Bases para unha nova lei educativa tivo a ocasión de debater e acordar a
dirección que debe adoptar un modelo alternativo de escola que asuma
como principios fundamentais o dereito á educación e a igualdade
“buscando o respaldo e acordo dos partidos políticos que teñan vontade
de transformar e mellorar o actual estado da educación”.
“Entendemos que o documento consensuado por a comunidade
educativa e os profesionais de a educación é de ampla
aceptación; é dicir, incorpora todas aquelas cuestións en as
que participamos e en as que estamos de acordo que desde os
profesionais da educación e a propia comunidade educativa contribuirán a
lograr un sistema educativo baseado en o recoñecemento de
a educación como un
dereito humano universal”. Expor as bases dunha lei educativa
democrática, que busque a equidade do sistema educativo, con a
que podamos chegar a un acordo social e político, require dun
esforzo democrático importante, explican.
Entenden que a única forma de dar estabilidade ao sistema
educativo é partir dun acordo social e político construído
desde a base que a apoie, e dunha aposta pola educación como unha
ferramenta básica de transformación e mellora da sociedade.
A xornada desenvolveuse cunha mesa redonda sobre “A
educación que queremos e necesitamos”, onde se presentou o Documento de
Bases para unha nova lei educativa por parte de os
compoñentes de a sociedade civil e da comunidade educativa que
participaron en a súa elaboración.
Representantes dalgúns dos colectivos que elaboraron esta proposta
como o Foro de Sevilla, CEAPA, Marea Verde Madrid, o sindicato
FE-CCOO, os sindicatos STEs e CXT, os “Movementos de Renovación
pedagóxica”, Europa Laica, a “Plataforma para a defensa da
educación infantil 0-6” ou o colectivo “A educación que nos une” tomaron
a palabra para explicar algúns dos aspectos máis importantes da mesma:
1. A universalidade do dereito á educación mediante unha oferta
suficiente de escolarización pública e gratuíta de 0 a 18 anos que
garanta o éxito escolar de todo o alumnado. Cunha aposta firme pola
etapa 0-6 e a Formación Profesional.
2. A reafirmación de os principios orientadores do sistema
educativo: igualdade, diversidade, inclusión, participación,
laicidad, coeducación, sustentabilidade, autonomía, cooperación e
outros valores democráticos.
3. A defensa dun sistema rexido polo principio de inclusión na
organización do centro educativo e en o currículo, onde cada
alumno e alumna teña o apoio necesario e no momento en que o
necesite.
4. A Laicidad do sistema educativo, o que significa sacar a
relixión nas súas formas confesionais, do currículo e do ámbito
escolar.
5. A creación de unha rede única de centros de titularidade
e xestión pública que progresivamente, e de maneira
voluntaria e negociada, integre a os centros
privados-concertados.
6.Un currículo inclusivo que recoñeza a diversidade
individual, cultural e sexual, a igualdade entre os sexos e a crise
ecolóxica.
7. Dispoñer de un profesorado comprometido e recoñecido
que actúen como verdadeiros educadores/as e non só como
ensinantes, formados en contidos que exceden os coñecementos
específicos das materias e potenciando a cultura da investigación
e innovación educativa.
8. A formación permanente como dereito e obrigación do profesorado en constante actualización.
9. Garantir a estabilidade dos persoais docentes, a súa autonomía e a igualdade de condicións.
10. Unha dirección representativa, colexiada, voluntaria e renovable, cunha limitación no tempo no desempeño do cargo.
11. Aprobar unha nova lei de participación educativa que garanta a
implicación real de a comunidade, aberta a as organizacións
sociais de os barrios, a colectivos educativos e sociais e a
sociaciones de pais e nais e estudantes, así como á colaboración entre
políticas sociais e educativas que favorezan a equidade e a cohesión
social.
12. Reclamar unha política orzamentaria para educación que nos devolva de inmediato, polo menos, á.
situación previa a a crise e que se faga explícito o
compromiso para estabilizar un aumento progresivo do gasto en
educación ata o 7% do PIB. Crear un fondo de compensación educativa
para paliar desigualdades entre territorios.
13. Utilizar a avaliación como instrumento necesario para
mellorar os procesos educativos. Non realizar probas externas
que produzan a homoxeneización da aprendizaxe e a súa
utilización en a confección de ránquines, que jerarquicen os
centros e dean pé á segregación do alumnado.
A continuación interviñeron os representantes dos partidos políticos
presentes. Por parte do PSOE Rafael Simancas, por Ezquerra
Republicana de Cataluña Joan Baptista Olòriz, por PODEMOS Javier
Sánchez e por Esquerda Unida Sol Sánchez, que han coincido en
manifestar “o seu compromiso con as bases establecidas neste
documento, elaborado desde e pola sociedade civil, adoptándoas como
marco básico para a elaboración dunha nova lei de Educación na próxima
lexislatura”.
O encontro finalizou con o debate e a participación de
todos os colectivos e organizacións alí presentes, e con o
firme compromiso manifestado por os grupos políticos de
incorporar “ nos respectivos programas as referidas bases, así
como, consideralas un acordo inicial que se situaría fóra da
disputa partidaria da próxima campaña electoral.”
O Documento de Bases e os colectivos e organizacións que participaron na súa elaboración poden atoparse na URL: https://porotrapoliticaeducativa.org//
Colectivos Sociais convocantes da Xornada
Ningún comentario:
Publicar un comentario