venres, 27 de maio de 2016

O alumnado da UVigo festexou as Irmandades da Fala nas redes sociais

O ámbito da Universidade de Vigo celebrou este mes de maio o centenario das Irmandades da Fala, e fíxoo baixo o seguinte lema: Na Universidade en galego sen prexuízos. Boa parte destas actividades de festexo e convite colectivo para empregarmos a lingua desenvolveuse nas redes sociais, da man do alumnado da Facultade de Ciencias Sociais e da Comunicación (Campus de Vigo). Este mércores, coincidindo coa achega da última mensaxe (Todo ten un fin, o emprego da nosa lingua) os estudantes responsábeis da dita campaña 2.0 reuníronse co reitor Salustiano Mato; o decano da Facultade de Ciencias Sociais e da Comunicación, Xosé Manuel Baamonde e o director da Área de Normalización Lingüística, Paulo Cabral. O obxetivo: facer balance de todo o acadado a través da iniciativa nas redes sociais.
Segundo fixeron saber os alumnos Pablo Baldomir, Elsa de Dios, Natalia Álvarez e Catarina Barcala, a campaña tivo a súa orixe nun contacto coa Área de Normalización Lingüística, con que se compartiu, de base, a mesma arela a prol do fomento do uso do galego. Aproveitando a celebración do centenario da creación das Irmandades da Fala, propúxoselle ao dito departamento a idea de realizar unha comparación da actualidade e textos da época das Irmandades en redes socias, “que están moi vixentes hoxe en día polo uso por parte da xente nova”, explicou Pablo Baldomir, engadindo que finalmente chegouse a unha media dunhas mil visualizacións por cada publicación.
Segundo fixo saber Elsa de Dios, a idea central foi facer unha comparativa de como eses prexuízos que denunciaban os impulsores das Irmandades da Fala séguense a cumprir. Para facelo de maneira visual empregáronse gráficas creadas para as redes sociais.
En palabras de Catarina Barcala, o que se buscaba plasmar é que cen anos despois das actividades das Irmandades da Fala “os seus textos seguen en plena vixencia e moitas das cousas que os seus integrantes e promotores denunciaron no pasado seguen a pasar na actualidade”. A estudante tamén fixo saber que “as mensaxes chamaron moito a atención polo contraste entre os textos antigos e as iconas das redes sociais”.
Lembrar que a campaña botou a andar o pasado día 11 e remataba onte 25 de maio. Ao longo destas dúas semanas guindáronse ao universo dixital máis dunha ducia de mensaxes. Por exemplo: E ti tuiteas en galego?, En que lingua opinas?, E a ti gústache?; Viaxa con ela polo mundo; A lingua non é un xogo...

Ningún comentario:

Publicar un comentario