Doce comunidades autónomas buscan alternativas ao polémico exame externo previsto para estudantes de sexto (11 e 12 anos).
Sete de cada 10 estudantes de sexto de primaria (11 e 12 anos) non
farán este curso a avaliación externa tal como dita a lei. As rexións
nas que non goberna o PP, impulsora da LOMCE e dos polémicos exames de
fin de etapa, buscaron alternativas para “minimizar” os efectos da
reforma educativa dos populares. O ministerio advirte de que este exame
débese facer tal como fixa o decreto que a regula, con mestres distintos
dos que teñen na aula.
Andalucía, a rexión con máis alumnos de España, anunciou este xoves
que non fará un exame final externo senón que elaborará informes
individuais de cada alumno ao acabar o curso. É a interpretación
definitiva que a Consellería de Educación andaluza dá á polémica
avaliación para os alumnos do último curso de primaria contemplada na Lei Orgánica de Mellora da Calidade Educativa (LOMCE).
En Andalucía estudan 91.350 alumnos de sexto, case o 20% do total. Os
estudantes que non se examinarán tal como fixa a norma son 330.997 dun
total de 460.025, segundo os últimos datos oficiais, é dicir, o 71%.
As oito comunidades autónomas gobernadas polo PSOE acordaron o martes "minimizar"
a proba externa que prevé a reforma educativa do PP. Son, ademais de
Andalucía, Asturias, Cantabria, Aragón, Comunidade Valenciana, Baleares,
Estremadura e Castela-A Mancha. As dúas claves principais son usar aos
mestres do centro de sexto de primaria (en lugar dos docentes externos
previstos na norma) e pasar o informe final por unha comisión externa.
O real decreto que regula este exame, publicado o 20 de novembro, establece que se debe facer unha "avaliación final" ao acabar o curso e que serán profesores externos os encargados de "aplicar e corrixir a proba". Os socialistas interpretan que a súa formulación queda nunha "zona gris" e non supón saltarlla.
O ministro pide avaliacións "como establece a lei"
“Non somos insumisos, aplicamos a lei e adaptámola. Imos facer unha avaliación continua, específica e individualizada”, sinalou publicamente a conselleira andaluza, Adelaida da Rúa.
Só as cinco rexións con gobernos populares (Madrid, Galicia, Castela e León, Murcia e A Rioxa, ademais de Ceuta e Melilla) seguirán as instrucións do ministerio. Cataluña examinou o martes e o mércores aos seus escolares, cunha proba que deixa fóra as competencias en ciencia e tecnoloxía. Navarra e Canarias tamén farán un exame propio e País Vasco decidiu non facelo.
O ministerio evita valorar se as comunidades que fan unha interpretación propia da LOMCE están a incumprir ou non a súa normativa. O ministro en funcións, Íñigo Méndez de Vigo, declarou este xoves en Málaga en declaracións recollidas por EFE que as comunidades deben facer a avaliación como establece o decreto de novembro. E defendeu que a avaliación se debe facer "da forma en que establece a propia lei", con todos os alumnos e feita por profesores distintos dos que teñen nas súas aulas.
O real decreto que regula este exame, publicado o 20 de novembro, establece que se debe facer unha "avaliación final" ao acabar o curso e que serán profesores externos os encargados de "aplicar e corrixir a proba". Os socialistas interpretan que a súa formulación queda nunha "zona gris" e non supón saltarlla.
“Non somos insumisos, aplicamos a lei e adaptámola. Imos facer unha avaliación continua, específica e individualizada”, sinalou publicamente a conselleira andaluza, Adelaida da Rúa.
Só as cinco rexións con gobernos populares (Madrid, Galicia, Castela e León, Murcia e A Rioxa, ademais de Ceuta e Melilla) seguirán as instrucións do ministerio. Cataluña examinou o martes e o mércores aos seus escolares, cunha proba que deixa fóra as competencias en ciencia e tecnoloxía. Navarra e Canarias tamén farán un exame propio e País Vasco decidiu non facelo.
O ministerio evita valorar se as comunidades que fan unha interpretación propia da LOMCE están a incumprir ou non a súa normativa. O ministro en funcións, Íñigo Méndez de Vigo, declarou este xoves en Málaga en declaracións recollidas por EFE que as comunidades deben facer a avaliación como establece o decreto de novembro. E defendeu que a avaliación se debe facer "da forma en que establece a propia lei", con todos os alumnos e feita por profesores distintos dos que teñen nas súas aulas.
Ningún comentario:
Publicar un comentario