luns, 7 de novembro de 2016

Sucesso da primeira gala aRi[t]mar

Celebra irmandade poético-musical galego-portuguesa com apoio de todas as instituiçons.

A gala aRi[t]mar chegou para ficar. Organizada pola Equipa de Dinamizaçom da Língua Galega (EDLG) e os departamentos de galego e português da Escola Oficial de Idiomas (EOI) de Santiago de Compostela, a entrega de prémios foi o último degrau do trabalho de um ano que passou por diferentes fases. A primeira, a pré-seleçom de músicas e poemas galegos e portugueses do ano 2015. Na segunda, só dez em cada categoria (melhor poema editado em Portugal, melhor poema editado na Galiza, melhor música editada em Portugal e melhor música editada na Galiza) chegárom à votaçom final, realizada on-line polo público geral. A gala de entrega de prémios foi um êxito, de público e de conceito. Foi apresentada por Isabel Risco e Carlos Meixide, que interpretárom os papéis de galega e português de Coimbra respetivamente e fôrom parodiando cada um dos ruídos que se interponhem entre a comunicaçom de galegos e portugueses (falsos amigos, preconceitos, castelhano…). Fôrom eles a anunciar a entrega de prémios a Maria do Cebreiro polo seu poema O corazón (por parte de Concepción Vaamonde, subdiretora geral de Política Lingüística); a José Ricardo Nunes polo seu poema Não sei, minha filha, que mundo será o teu (por parte de Goretti Sanmartín da Deputaçom Provincial da Coruha que o entregou a Carla Sofia Amado, do Instituto Camões em representaçom do poeta português); à Capicua polo tema Medusa (por parte de Manolo Dios, concelheiro de Educaçom e Cidadania), e a Xabier Diaz polo tema Cantiga da Montaña (por parte do secretário geral de Política Lingüística Valentín Garcia).
A seguir, o diretor da Escola Oficial de Idiomas Gonzalo Constenla dirigiu-se ao público para agradecer às instituiçons colaboradoras o esforço realizado em apoio da gala e para salientar o trabalho prévio realizado pola comunidade educativa da EOI, que sempre tivo em conta a música e a poesia nos seus projetos pedagógicos. Constenla situou o projeto aRi[t]mar o quadro do desenvolvimento da Lei Paz Andrade.
A parte mais intensa da gala, porém, chegou a seguir, com as atuaçons de Xabier Diaz e Capicua, que tocárom, para além das músicas premiadas, mais quatro temas no caso do galego e cinco no caso da portuguesa. Xabier Diaz (Trio) nom surprendeu a assistência, que maioritariamente já conhecia a sua qualidade interpretativa. Capicua, bastante desconhecida neste lado do Minho, foi a grande supresa, polo estilo musical e as letras cheias de sensibilidade social.
Os poemas ganhadores fôrom apresentados em vídeo, com excelentes leituras do portuense Rui Spangler e da corunhesa Belén Regueira. Aquele deu leitura ao poema galego com sotaque português e esta ao poema português com sotaque galego, em coerência com o espírito da gala de mestiçar a cultura dos dous lados do Minho.
A EOI dá com esta iniciativa um grande impulso ao desenvolvimento da Lei Paz Andrade no terreno cultural. O excelente resultado pedagógico da mesma nesse centro educativo e o facto de que, para além das presentes, várias instituiçons galegas e portuguesas aderissem com entusiasmo à realizaçom da gala, fai prever que aRi[t]mar venha a ser um evento de longo percurso.

Ningún comentario:

Publicar un comentario