venres, 18 de decembro de 2015

Imaxin Software, Lila de Lilith e Sacauntos recebem o XVI Prémio Manuel Beiras polo compromisso empresarial com a língua galega



Imaxin Software, Lila de Lilith e Sacauntos Cooperativa Gráfica som as entidades galardoadas este ano com o XVI Prémio Manuel Beiras ao compromisso empresarial com a língua galega. O regedor municipal de Compostela, Martiño Noriega, salientou o envolvimento de diversos setores da cidade na composiçom do júri deste certame, o qual leva aliás o nome de Manuel Beiras, definido polo alcaide como um «picheleiro [compostelano] de gema».

prémio manuel beiras 2015Três categorias

O Prémio Manuel Beiras outorga-se em três categorias diferentes. Na de empresas com um uso continuado do galego resultou ganhadora Sacauntos Cooperativa Gráfica, criada em 2008 e situada na rua do Avio. Esta cooperativa oferece serviços de desenho gráfico e web e impressom em grande e pequeno formato. Para o júri, o seu compromisso com o galego manifesta-se nos seus usos orais e em todas as suas manifestações escritas, valorizando ademais «a sua visom da língua a partir de umha estratégia internacional e de convergência com a Lusofonia». De facto, Sacauntos realiza toda a sua comunicaçom utilizando o galego reintegracionista.
Já na categoria de nova incorporaçom ao galego, alçou com o reconhecimento Lila de Lilith. Aberta em 2011 pola educadora social e pós-graduada em estudos de género Patricia Porto, a livraria está sediada na compostelana rua Travessa. Nasce de um outro projeto com mais de 15 anos, focado na igualdade a partir da educaçom. É uma livraria de mulheres, feminista, que achega bibliografia de mulheres autoras, especialmente em narrativa, poesia, infantil, banda desenhada e ensaio em temas especializados e cruzados com a perspetiva de género. Partilha espaço físico com outra livraria, Ciranda, especializada na literatura em língua portuguesa. O júri destacou o uso do galego na atençom ao público e na sua comunicaçom externa.
Finalmente, o júri decidiu conceder a distinçom especial do Prémio Manuel Beiras a Imaxin Software, empresa dedicada desde 1999 ao desenvolvimento de tecnologias lingüísticas e jogos educativos multimédia. Sediada na rua dos Salgueirinhos de Baixo, é umha empresa de alargada trajetória na consultoria e no desenvolvimento de serviços e soluções de software. Também é a única empresa galega que desenvolve software diretamente para a multinacional estado-unidense Microsoft Corporation e tem, aliás, uma parceria com a portuguesa Priberam. O júri concede esta distinçom ao ser Imaxin pioneira na implementación de ferramentas e software relacionado com a língua galega, e com especial destaque nos seus tradutores online, tanto em web como em projetos específicos de âmbito internacional.

Ningún comentario:

Publicar un comentario