martes, 26 de novembro de 2013

Lei Wert. Profesores de Filosofía: “Pretenden converter o ensino nunha ETT”

  • No acto interviñeron como relatores os filósofos Juan José Tamayo, Antonio Chazarra, Manuel Sanlés e Carlos Acinas
  • "O ministro que tiña que formar na conciencia cívica convértese nun ministro incívico", asegurou Tamayo
  • Chazarra alertou de que as últimas medidas educativas poden levar a que se formen persoas nas aulas que non teñan como obxectivo comprender o mundo"
"A máis democracia, maior necesidade de filosofía". Esa foi unha das premisas que se defenderon este luns no acto que convocou a Federación de Traballadores do Ensino de Madrid (FETE-UXT) en defensa desta disciplina na nova lei educativa, e no que interviñeron como relatores os filósofos Juan José Tamayo (profesor da Universidade Carlos III de Madrid), Antonio Chazarra (presidente da sección de filosofía do Ateneo de Madrid), Manuel Sanlés (vicepresidente da Sociedade Española de Profesores de Filosofía) e Carlos Acinas (membro do bloque filosófico de FETE-UXT)..

A charla, á cal asistiu un corenta acodes, tiña como obxectivo "resaltar" o valor da filosofía dentro do currículo educativo, segundo asegurou Eduardo Sabina, Secretario Xeral de FETE-UXT Madrid, quen exerceu de presentador. Sabina denunciou que a lei Wert está deseñada para crear "man de obra moldeable", algo no que coincidiu Juan José Tamayo, que criticou a "mercantilización" da que, ao seu xuízo, son obxecto todas as persoas.

Tamayo iniciou o seu relatorio facendo fincapé na "necesidade de crear cidadáns críticos, comprometidos co cambio e a transformación do mundo, lúcidos para facer preguntas que incomodan e defender a dignidade da persoa", un labor para o cal, segundo asegurou, é necesaria a filosofía, e que o ministro de Educación, José Ignacio Wert, "pretende evitar". O filósofo criticou algunhas das medidas expostas por Wert, e chegou a tachar de "asasinatos" a supresión da Educación para a Cidadanía, así como a instauración da Relixión como materia avaliable e a degradación da Filosofía "a unha total irrelevancia".

"O ministro que tiña que formar na conciencia cívica convértese nun ministro incívico", asegurou Tamayo, que tamén denunciou que, con estas medidas, Wert "anima e alenta a que os cidadáns deste país sexamos incívicos". "Sen filosofía e sen humanidades perdemos o norte e facemos o camiño cara a ningunha parte, damos voltas como a nora sen avanzar absolutamente nada [...], e precisamente isto é o que quere Wert: que demos voltas sen saber onde imos, e desa maneira manipularnos e dirixirnos por onde el quere", remachou o profesor universitario.

"Substituír cidadáns por súbditos"

Pola súa banda, Antonio Chazarra tachou a LOMCE de "contrarreforma ideolóxica", e mesmo asegurou que ten "afinidades" co franquismo. "É unha lei que trae un tufillo de pasado ditatorial", insistiu Chazarra, que afirmou ironicamente que o PP está a facer uso dun "programa B" para "recortar dereitos"."A filosofía é palabra e pensamento contra irracionalidad e fanatismo", incidiu o dirixente do Ateneo, que vinculou a disciplina co desenvolvemento da democracia porque, sinalou, a filosofía "forma cidadáns, e sen cidadáns non hai democracia ou hai unha caricatura de democracia".

Neste sentido, Chazarra alertou de que as últimas medidas educativas poden levar a que se formen persoas nas aulas que non teñan como obxectivo comprender o mundo", algo que, segundo o seu criterio, consegue a filosofía, xa que  "estimula a crítica e insignia a comprender o mundo e a comprendernos como seres no tempo e na Historia". Por contra, o filósofo manifestou que o modelo do Goberno pretende "converter o sistema de ensino nunha ETT ao servizo de determinadas empresas", e asegurou que a lei busca "substituír cidadáns por súbditos" e crear alumnos "dóciles" que non "cuestionen o existente preguntándose o por que".

Pola súa banda, Manuel Sanlés fixo un repaso das iniciativas que a Rede Española de Filosofía (REF) levou a cabo durante todo o proceso de elaboración da LOMCE para tentar que a súa disciplina non fose parcialmente eliminada do currículo educativo. Sanlés asegurou que a REF mantivo reunións con varios grupos parlamentarios, entre eles os encargados de educación do PP, Sandra Moneo e Eugenio Nasarre, de quen dixo que lles apoiaron nas súas reivindicacións.

Con todo, o filósofo denunciou que, pola contra, non foron recibidos nin polo ministro de Educación nin pola secretaria de Estado, Monserrat Gomendio, e que o único contacto que puideron manter co Ministerio foi a través dun asesor que lles fixo saber que o departamento de Wert non tiña previsto cambiar "nadiña de nada" a súa postura inicial. Neste sentido, Carlos Acinas asegurou que o PP ten "unha ideoloxía A e unha ideoloxía B", e denunciou que a lei Wert pretende acabar con "a posibilidade de pensar".

Sanlés terminou asegurando que a REF volverá reunirse con Moneo e Nasarre cando a lei volva ao Congreso para ser definitivamente aprobada tras o seu paso polo Senado, a pesar de que non mostrou moitas esperanzas de que as súas reivindicacións finalmente inclúanse no texto.

Ningún comentario:

Publicar un comentario