Volta ás cavernas educativas do franquismo
O 24 de febreiro, só un día antes da
primeira xornada da folga de 48 horas convocada polo Sindicato de
Estudantes contra o decreto 3 + 2, aparecía publicado no Boletín Oficial
do Estado o novo currículo aprobado polo goberno do PP que desenvolve
os novos contidos da materia de Relixión Católica.
Coa imposición da LOMCE, a materia de
Relixión pasa a ser de obrigada oferta e avaliable en primaria e
secundaria, e a nota empeza a contar para a media do curso a todos os
efectos, incluído o poder optar a unha bolsa. En bacharelato será unha
das once materias optativas entre as que os estudantes deben elixir
dous. É dicir, a Relixión católica de carácter confesional, como ben
insistiron dende a Conferencia Episcopal, ten garantida a súa presenza
como materia dende primaria ata o bacharelato incluído.
Os contidos do currículo foron deseñados
directamente pola Conferencia Episcopal Española que, obviamente, ve
enchidas as súas reivindicacións. A mesma xerarquía católica, acosada
polos escándalos de pederastia e abusos a menores, é erguida polo
Partido Popular para deseñar plans de estudo e ocupar un espazo cada vez
maior na educación.
Creacionismo contra ciencia
Máis alá do brutal retroceso que supón
impartir relixión na escola pública nun Estado que se proclama
aconfesional, os contidos deste currículo mostran unha vez máis o choque
entre o dogma relixioso e a ciencia. Segundo o texto aprobado da man de
Wert e a Conferencia Episcopal, estudaranse as teorías creacionistas
cuxos contidos serán avaliable para os nenos de 6 a 12 anos. Vólvese
tamén ao método que se viviu no noso país na década dos cincuenta,
sesenta e setenta do século pasado, aínda que polo menos non se
contemplan os castigos físicos e as orellas de burro como forma de
aprendizaxe. Así "o alumno coñece, respecta e coida a obra creada,
expresa con palabras propias o asombro polo que Deus fai, identifica e
enumera os coidados que recibe na súa vida como don de Deus, coñece e
aprecia a través de modelos bíblicos que o home é capaz de falar con
Deus, memoriza e reproduce fórmulas sinxelas de petición e
agradecemento, expresa oral e gestualmente, de forma sinxela, a
gratitude a Deus pola súa amizade, asocia as características da familia
da Igrexa coas da súa familia". Tamén dentro do currículo de primaria, e
por se quedase algunha dúbida de como hai que condicionar a educación
dos máis pequenos, se "recoñece a incapacidade da persoa para alcanzar
por si mesma a felicidade".
No caso da secundaria os obxectivos da
materia inclúen, entre outras cousas, recoñecer e valorar que a
realidade é don de Deus, é dicir, identificar a orixe divina da
realidade, e diferenciar a explicación teolóxica e científica da
creación, é dicir, poñer en pé de igualdade a explicación científica á
relixiosa.
No caso do bacharelato abordaranse temas
como os relacionados coa manipulación xenética, o aborto e a eutanasia,
dende o punto de vista de Rocuo Varela enténdese, e continuarase co
estudo do creacionismo.
Outro contido especialmente escandaloso é
o intento de relativizar algunhas das barbaridades cometidas pola
Igrexa na persecución dos que defenderon postulados científicos que
colisionar coa fe, como é o caso de Galileo Galilei. É dicir, que non
contentos con ter un púlpito nas aulas para o adoutrinamento, teñen a
pouca vergoña de intentar xustificar as atrocidades que a igrexa
realizou no seu particular cruzado contra o desenvolvemento da ciencia e
da humanidade.
Fora a relixión das aulas
É escandaloso e intolerable que todas
estas medidas se leven adiante con diñeiro público, financiando o estudo
de teorías creacionistas que entran en contradición aberta coa ciencia,
ou defendendo o papel submiso da muller no modelo tradicional da
familia católica En definitiva se ofrecen as aulas da educación pública
aos que realizan campañas homófobas, promoven mobilizacións contra o
dereito da muller a decidir sobre o seu propio corpo ou se posicionan en
contra da investigación con células nai. O PP pretende poñer a fe á
mesma altura que a ciencia no ensino público e devolver á Igrexa
católica o protagonismo perdido. Segundo os datos da propia Conferencia
Episcopal o número de alumnos que elixe a materia de relixión en
primaria descendeu dun 75% no ano 1996 a un 56% no curso 2013-2014,
datos que no caso de secundaria apenas chegan ao 22%, e ao 15% no
Bacharelato, segundo a asociación Europa Laica.
Esta nova animalada reaccionaria
coincide coa mobilización masiva dos estudantes nas rúas en defensa da
educación pública e contra a privatización da Universidade. Ese é o
único camiño para impedir que este novo currículo de relixión se leve a
termo. A conclusión é moi simple hai que botalos!, e por iso, tal e como
demostramos nas 19 folgas xerais que o Sindicato de Estudantes convocou
dende que Wert é ministro, continuaremos na rúa ata conseguir unha
educación pública de calidade, laica, científica, democrática e de
calidade e un futuro digno para a xuventude.
Non ao adoutrinamento no nacional-catolicismo!
Fose a relixión do ensino público!
Por unha educación pública, laica, científica e de calidade!
Wert marcha xa!
Ningún comentario:
Publicar un comentario