Multitude de centros vénse obrigados a renunciar ao non concedérselle profesorado externo
O pasado mes de febreiro, a Consellería fixo
pública a listaxe dos centros seleccionados para o desenvolvemento dos
Contratos-Programa no curso 14-15, ademais dun listado de 26 centros que
renunciaron “voluntariamente” a participar nese programa.
O STEG púxose en contacto con cada un deses centros
que renunciaron para coñecer cal era o motivo da renuncia, resultando
que tan só 3 deles tomaron esa decisión debido a non formar un grupo de
alumnos mínimo para levalo a cabo. No resto dos casos, 19 centros (case
tres de cada catro) foron forzados a renunciar, debido a
que, aínda que realizaron a solicitude correctamente segundo a
convocatoria, non lles foi concedido profesorado externo ao centro, e
non tiveron opción a facer ningún tipo de reclamación á decisión da
administración. É particularmente sangrante algún caso no que, tras
denuncias na prensa, a Consellería excusouse en que só lle
concedían profesorado externo aos centros que o tivesen concedido de
anos anteriores, cando esta condición tamén se incumpriu noutros casos.
Outros centros que figuran como renuncias nin tan
sequera chegaron a solicitar ese programa, xa que, aínda que en cursos
anteriores lles foi concedido profesorado externo, se lles transmitiu verbalmente que neste curso non o ían ter, e non o prorrogaron debido á imposibilidade de levalo a cabo.
Tan só houbo un centro dos consultados que si renunciou voluntariamente,
como protesta pola tardanza en formalizar o inicio dos programas,
incidindo en que o alumnado con dificultades non pode agardar ata
febreiro, con máis da metade do curso vencida, para comezar a tomar
medidas de reforzo; e que nesas condicións resultaría imposible a consecución dos obxectivos do programa.
Resulta imposible saber cantos dos centros aos que se lle concedeu o contrato-programa en realidade accederon á coacción á que lles someteu a Consellería
ante a ameaza de non concederlle eses recursos se non aportaban
profesorado do propio centro, que nun principio non se prestara
voluntario.
Dende o STEG denunciamos que a Consellería pretenda facer pasar por renuncias voluntarias un novo recorte na educación pública
que, neste caso, incide no alumnado con máis necesidades de apoio
educativo. Coincidimos en que un programa de reforzo non pode comezar
con case dúas terceiras partes do curso cumpridas, xa que o alumnado que
teña dificultades, as ten dende o primeiro día, e a fenda entre o seu
ritmo de aprendizaxe e o do resto do grupo será aínda maior.
Seguimos insistindo en que os contratos-programa non son a resposta,
xa que se a Consellería admite tácitamente que nun centro hai alumnado
que precisa de apoio educativo, a solución debería pasar porque o centro
contase con máis profesorado de apoio, e non castigando a ese alumnado cunha maior carga lectiva,
nin ao profesorado con horas extra encubertas que, aínda por riba se
cobran tarde, mal ou despois de complicados procesos administrativos.
Ningún comentario:
Publicar un comentario