- PNV, PSOE, IU, CiU, UPyD e parte do Grupo Mixto esixen frear as avaliacións externas
- Reprimenda no Congreso a Wert polo tratamento do castelán en Cataluña
O PNV defendeu unha moción, que se votará o xoves e que previsiblemente tombará o PP grazas á maioría absoluta, na que reclama "un proceso de diálogo" coas comunidades autónomas, os grupos parlamentarios "xa a sociedade civil" para conseguir "un amplo consenso" antes de aprobar os decretos que regulan as avaliacións "e de todas aquelas novas disposicións que en desenvolvemento da Lomce sexa preciso evacuar".
Ademais das probas previstas en 3º de primaria, cuxos exames se desenvolven na maioría das comunidades autónomas ao longo do mes de maio, a reforma prevé exames ao rematar os tres ciclos educativos. En 4º de secundaria e segundo de bacharelato, ademais, os alumnos deberán aprobar para obter o título e poder seguir estudando.
A proba final de bacharelato inclúe 350 preguntas tipo test con catro respostas a elixir. As preguntas do futuro cuestionario estarán divididas en tres bloques. Un primeiro con 200 versará sobre as materias troncais. O resto serán sobre materias optativas (100 preguntas) e específicas (50) elixidas polo alumno.
A diputad do PNV, Isabel Sánchez Robles subliñou a "absoluta soidade" do PP na reforma educativa e que actúe "a golpe de decretazo, revalizado e maioría absoluta". "É do xénero parvo destruír o que funciona en lugar de melloralo, dixo a deputada durante a súa comparecencia para defender a moción. "O obxectivo non é mellorar a educación, é homoxeneizala en todos os territorios e impoñer un modelo educativo", sinalou dende Martí Barberà (CiU).
O deputado Mario Bedera (PSOE) recordou que cinco comunidades autónomas (Andalucía, Canarias, Asturias, Cataluña e País Vasco) plantaron o ministro na última conferencia sectorial de Educación, celebrada o 21 de abril e coas reválidas na orde do día, "farta de ser tratada como os antigos gobernadores civís".
Parte do rexeitamento a estas probas de avaliación baséase tamén na posible elaboración de rankings que comparen os resultados de centros e de alumnos. Para Ricardo Sixto (IU), estas clasificacións terán un efecto sobre os alumnos máis demorados: "Os malotes quedarán relegados a formar parte da man de obra barata", dixo na Cámara.
UPyD avala a moción aínda que non é certo que as reválidas per se sexan perversas", segundo o deputado Carlos Martínez Gorriarán, que pide un acordo para "que sexan útiles" e "non" se semente "o caos".
A deputada do PP Sandra Moneo considerou, pola súa banda, que o debate persegue "intereses particulares" e "electoralistas". "Expliquen ás familias que hai de malo en que teñan información fiable e atinada dos seus fillos, do resto de colexios e do resto de centros," defendeu a deputada, que asegura que estas probas garanten a "igualdade de oportunidades".
Ningún comentario:
Publicar un comentario