martes, 12 de maio de 2015

O País Vasco é líder en excelencia educativa

Segundo "Profesionais pola Ética", nos últimos catro anos baixou o gasto público en educación e creceu a taxa de escolarización e graduación.

O País Vasco é líder, xunto a Navarra, en excelencia educativa, segundo Profesionais pola Ética, organización que concluíu que nos últimos catro anos baixou o gasto público en educación e que creceu a taxa de escolarización e graduación.
O informe "As políticas educativas en España. Ránking de excelencia educativa 2015", presentado hoxe, sinala que as diferenzas entre comunidades seguen sendo "moi significativas" e que, en conxunto, os recursos educativos melloran respecto a 2011 salvo na ratio alumno por profesor, que creceu polos "axustes presupostarios". Ademais, o gasto público por educación reduciuse en todas as autonomías, especialmente a de Madrid (seguida por Cataluña, Comunidade Valenciana e Andalucía), aínda que é a comunidade cunha xestión educativa máis eficiente.
O coordinador do informe, Miguel Gómez de Agüero, afirmou que "segue sendo rechamante", non obstante, que en case a metade das comunidades máis do 40% dos alumnos finalizan 'atrasados' a Educación Secundaria Obrigatoria (ESO) e, aínda que a porcentaxe de nenos que non rematan a ESO mellora e se sitúa arredor do 25% a nivel nacional, algunhas comunidades como a valenciana rolda o 37%.
As taxas de graduación melloran en todas as etapas educativas ao igual que as taxas de escolarización, quizais pola crise económica e a dificultade para encontrar traballo; e os mellores datos danse no País Vasco, Madrid e Cantabria, fronte á Comunidade Valenciana, Baleares e Castela-A Mancha. En relación co ratio, mentres un docente en educación pública no País Vasco ten 9,1 alumnos, en Madrid dá clase a 13,2. O número de ordenadores para profesores e alumnos creceu en todas as comunidades, a metade dos centros ofrecen comedor e un 32% transporte escolar.
Mentres un docente en educación pública no País Vasco ten 9,1 alumnos, en Madrid dá clase a 13,2
Gómez de Agüero (presidente en Andalucía desta asociación civil, independente e integrada por profesionais) resaltou que a educación de iniciativa social, é dicir, os centros concertados e privados que seguen proxectos educativos de pais, empresarios ou de calquera outra iniciativa, se corresponde cunha maior excelencia educativa e o seu custo é menor para as administracións. "Ás veces de forma superficial e partidista elimínase" do debate educativo e político o peso da iniciativa social, criticou, cando nas rexións mellor situadas neste ránking é onde maior relevancia ten a devandita educación.
O coordinador do traballo opinou que "non" é casualidade" que tres das catro comunidades con maior énfase na iniciativa social -País Vasco, Navarra e Madrid- ocupen os primeiros postos do ránking. Mentres no País Vasco a iniciativa social supón o 49,3% da actuación non universitaria, en Castela-A Mancha o seu peso é do 17,6%. A iniciativa social, segundo esta organización, significa un maior compromiso da sociedade coa educación, unha eficiencia na xestión de recursos superior á da Administración e un nivel de aprendizaxe superior, pero sufriu un menor peso nos últimos catro anos.
Profesionales pola Ética avogou por non enfrontar educación pública con iniciativa social, senón explotar o potencial emprendedor e o compromiso pola educación" de pais, empresarios e outras institucións. Por todo iso, Gómez de Agüero subliñou a necesidade dun "pacto nacional pola excelencia educativa", un maior presuposto, unha xestión eficiente, promover a autoridade do profesor e a cultura do esforzo e escolas de pais, entre outras medidas.
O informe, con datos do Ministerio de Educación, examinou 58 indicadores como son a escolarización, graduación, idoneidade, abandono educativo, gasto público, calidade de recursos educativos e eficiencia do gasto e con eles sacou a puntuación de excelencia educativa por comunidades.

Ningún comentario:

Publicar un comentario