Non se trata de ter razón, senón de poñer o amor diante da necesidade de alimentar o ego.
A parella fórmana dúas persoas que teñen biografías,
personalidades, maneiras de ver o mundo moi diferentes. Parece lóxico
pensar que cando se decide iniciar un proxecto común de transcendencia
vital, como é formar unha familia e ocuparse do desenvolvemento e
coidado dos fillos, teñen a suficiente compatibilidade como para que ese
proxecto sexa viable e nel caiba e predomine como unha prioridade a
tarefa de educar a un ser humano vulnerable, indefenso e necesitado de
referentes tanto como de alimento e tenrura. Con todo, e por desgraza,
isto só ocorre na minoría das familias. Non temos nin idea do que
significa ter un fillo antes de telo e a aterraxe que ambos os membros da parella fan na mater-paternidade é pouco predicible.
E así, atopámonos con que a nosa parella, coa que ata ese momento todo
parecía fluír, non está de acordo en moitas das cousas que incumben á
educación dos fillos, o cal xera distancia afectiva, desencontros,
soidades e moita frustración. É sen dúbida, un dos desafíos máis
difíciles de xestionar, pero tamén unha oportunidade enorme de
crecemento e aprendizaxe se o facemos desde a humildade e a empatía.
Dado
que non podemos cambiar a historia de cada cal, nin tampouco como fomos
maternados, o que si podemos facer é tratar de mirar cara a adiante,
tendo presente o que nos xogamos e sendo capaces, sobre todo, de
negociar, entendendo que os dous estamos a aprender, que educar a un
fillo é a tarefa máis difícil que encararemos ao longo da nosa vida e
que os procesos de toma de conciencia e de aprendizaxe de cada persoa
teñen unha velocidade diferente. Trátase de ver ao outro como un
compañeiro, un cómplice, un apoio e non como un inimigo. Partimos de
dúas premisas básicas que non debemos perder de vista: ambos os pais
amades por encima de todo aos vosos fillos e non queredes danalos, e que
ti elixiches á outra persoa e considérala honesta e con capacidade de
aprender.
Con todo isto por diante, algunhas suxestións para facilitar a cotidianidade serían:
Con todo isto por diante, algunhas suxestións para facilitar a cotidianidade serían:
- Non corrixas nin deas charlas maxistrais sobre como deben facerse as cousas ao outro, nin diante dos nenos, nin detrás. Non hai verdades absolutas, nin porque o diga un libro nin porque así o facía o teu pai ou nai.
- Non tomes decisións sobre a marcha. Posponlo ata falar co outro e tratar de alcanzar acordos, por mínimos que estes sexan. Sempre hai lugares comúns e o intelixente é poñer o foco no que nos une, non no que nos separa.
- Manexa as expectativas e afástache da perfección. Non existe e, menos aínda, á hora de educar. A idea é facer as cousas da mellor maneira posible, que non será óptima nin perfecta, pero será a túa mellor xogada. Revisa, non te conformes e trata de facelo mellor mañá.
- Todos temos limitacións. Falalas, saber cales son as da túa parella e as túas á hora de educar, conduce a saber en que momento debe intervir cada cal.
- Poñernos límites, da mesma maneira que llos poñemos aos fillos. Deixar explicitamente claro cales son as accións non tolerables polo outro e que fronteiras non se poden traspasar.
- É fundamental non ver ao neno como o causante dos problemas, idealizando a vida anterior á chegada dos fillos, subliñando as dificultades e non a riqueza e oportunidade emocional desta nova etapa.
- Confía na túa parella. Hai moitas maneiras diferentes de educar e salvo aquelas que inclúen malos tratos físicos ou psíquicos, non se describiu en psicoloxía que un determinado estilo de crianza produza un resultado inequívoco. Por sorte, non existe o determinismo, só a influencia.
- Axuda ao teu fillo a que entenda que mamá e papá fan algunhas cousas de maneira diferente e trata de realzar o positivo do outro e non salientar as súas zonas escuras. A prioridade é o neno, non nós. E debemos facer todo o posible para que creza coa mellor versión dos seus pais, aínda coñecendo as súas limitacións.
- Falade diso, de cando en vez, de forma serena, non como reacción a un desencontro ou unha rifa. Quedade para falalo nun contexto diferente do propio fogar, sen nenos, con intelixencia, buscando acordos, lembrando o que vos une e a importancia de ser o máis coherentes e coincidentes posible.
- Evitade a polarización, a vella historia do “poli bo e poli malo”. O neno tennos que ver como equipo, non como posibilidades individuais de conseguir algo. É negocio para el a curto prazo, pero abre unha greta que se alarga co tempo e logo xa non se pode saltar.
Olga Carmona é psicóloga, especializada en psicopatología da infancia e a adolescencia.
Ningún comentario:
Publicar un comentario