xoves, 8 de setembro de 2016

Nove Universidades blíndanse ante a incerteza das reválidas

Os campus acordan manter os criterios para subir nota da Selectividade na súa admisión e permitir que todos os alumnos aspiren á cualificación máxima: 14

O gran cambio do curso, que para os alumnos de ESO e Bacharelato empeza a partir da semana que vén, son as reválidas da LOMCE. Chegan envolvidas en incerteza porque hai comunidades que queren manter a selectividade e partidos que ameazan con suprimilas se cambia o signo do Goberno. As universidades públicas de nove comunidades pecharon onte unha vía intermedia de exame para que, pase o que pase, os alumnos teñan “tranquilidade”.
É a primeira vez que o chamado G-9 toma unha decisión deste calado nos seus case 20 anos de vida. Con este nome, que lembra ao conclave de potencias mundiais, coñécese desde 1997 ás nove universidades públicas que operan soas nas súas respectivas comunidades autónomas. Son as de Cantabria, Castela-A Mancha, Estremadura, Baleares, A Rioxa, Navarra, Oviedo (por Asturias), País Vasco e a de Zaragoza (que representa a Aragón). Entre todos reciben a uns 200.000 alumnos universitarios, algo máis do 15 % do total.
“Con este acordo, queremos abstraernos do ruído que hai ao redor sobre como van ser exactamente as probas para mandar unha mensaxe de tranquilidade aos estudantes”, explica o reitor da Rioxa e membro do grupo, Xullo Rubio. “Sexa cal for a forma que adopte a proba, mediremos da mesma maneira e sen grandes cambios respecto do que os alumnos estaban habituados coa PAU [Proba de Acceso á Universidade, a selectividade]”.
O decreto que regula as reválidas de cuarto da ESO (14 e 15 anos) e segundo de Bacharelato (17 e 18) publicouse en xullo e deixou unha marxe ata o 30 de novembro para detallar criterios. Durante este curso, serán exames piloto sen valor académico e non servirán para sacarse o título. Pero a de Bacharelato substitúe á selectividade.
Cataluña e Andalucía xa dixeron que non pensan cambiar de proba. Outras rexións ameazan levar o decreto aos tribunais. Son 13 comunidades (as 12 nas que non goberna o PP máis Castela e León, onde si goberna) as que critican o novo sistema.
O acordo do G-9, asinado onte, afecta a rexións de distinto signo político. “Non entramos en como se fará a proba en cada unha. O que facemos, dentro da nosa autonomía, é fixar o que conta para entrar na Universidade”, engade o reitor da Rioxa.
A proba final que cada comunidade decida facer, sexa a antiga PAU ou a nova reválida, supoñerá un 40% da nota de admisión nos nove campus. Ata agora, coa selectividade, todos os alumnos enfróntanse a unha proba xeral con catro exames para obter ata un 10 e a unha proba específica, con materias que elixen eles, para subir a nota final ata 14. O decreto que regula as reválidas non aclara como será a puntuación.

 Ponderacións

Estas nove universidades xa decidiron que a puntuación seguirá sendo 14 e que igualarán a táboa de ponderacións (que sinala, por exemplo, que porcentaxe final representa Matemáticas para o que queira estudar Medicamento) para que os alumnos saiban canto pode supoñer cada materia segundo a carreira á que opten. O acordo tamén prevé fórmulas para corrixir as diferenzas de currículo por comunidades.
Historia da Filosofía, por exemplo, é unha materia de segundo de Bacharelato que deixa de ser obrigatoria coa LOMCE e que 10 comunidades decidiron rescatar na parte que fixan do currículo. É así en Estremadura, pero non na Rioxa, por exemplo. “Garantimos que todos os alumnos poderán optar ao máximo de 14 teñan as materias que teñan. Eles poderán elixir as que máis lles conveñan para subir nota”, engade Rubio. O G-9 trasladará este acordo á conferencia de reitores CRUE para que avalíen a súa posible aplicación a máis campus.

"Non sabemos nin cando nin como vai ser o exame"

Cando Pomba Domínguez plántese por primeira vez fronte aos seus alumnos de segundo de Bacharelato o día 13, diralles: “Esta é a planificación do curso, pero pode cambiar”. “É unha rémora para eles”, explica esta docente con 23 anos de experiencia, que imparte Lingua e Literatura nun instituto de Madrid. Domínguez alude á “incerteza” do inicio de curso que repetiron todos os sindicatos docentes nestes primeiros días de setembro polas reválidas de ESO e Bacharelato. Ata o ministro de Educación en funcións, Íñigo Méndez de Vigo, sinalaba esta semana nunha entrevista a Europa Press que, se hai pacto de Goberno con Cidadáns, “só” suspenderíase a reválida de cuarto da ESO porque a de segundo de Bacharelato substitúe á selectividade. Educación ten ata o 30 de novembro para determinar o marco xeral da proba, que logo deben desenvolver as comunidades.
“Non sabemos nin cando nin como vai ser o exame. En principio, farei os meus contidos como ata agora, pero non se canto temario podo ver sen saber a data e gustaríame que me aclarasen se entran tamén as leccións do primeiro curso”, engade Domínguez.
“Ao principio cumpriremos a programación prevista para este curso e cando teñamos instrucións máis claras tentaremos conectala coas novas demandas”, explica pola súa banda Javier Porto, profesor de Historia e Xeografía de Bacharelato nun instituto andaluz e vicepresidente da Asociación de Profesores de Institutos de Andalucía (APIA). Esta rexión avanzou que non seguirá as pautas do Goberno e prevé implantar probas baseadas na avaliación continua, como xa fixeron o curso pasado coas de primaria.
“Todos os anos formamos aos alumnos mirando na dirección da PAU [antiga selectividade] para que se enfronten a ela coas máximas garantías posibles, pero a incerteza prexudica severamente á súa formación”, denuncia Porto.

Ningún comentario:

Publicar un comentario