O presidente Feijoó laiaba hai unhas semanas a toda
cor na Voz de Galicia e dicía, en relación aos recursos do país, que
loitara denodadamente por manter en pé as paredes da casa ignorando que o
que sostén a casa son as trabes, non as paredes. É un curioso xeito de manter en pé a casa o deste goberno do PP, que lle atribúe á demolición propiedades sanadoras.
A realidade é outra: asistimos a un dos maiores
ataques que a nivel global se teña lanzado contra a democracia, coas
tentativas dos grandes capitais ao abeiro da ideoloxía neoliberal de se
facer con “todo”; dende fóra, facéndose co poder, cos medios de
comunicación e coa xestión daquelas áreas vitais para a vida en
sociedade como son a sanidade ou o ensino, que significan na práctica
novas “oportunidades de mercado”; paralelamente a isto e dende dentro,
co deterioro progresivo destes servizos por parte dos gobernos que
participan desta alta traizón á cidadanía, desarmando aqueles elementos
que favorecen a cohesión social e por tanto empeorando as condicións de
vida da mesma.
E namentres o presidente Feijoó se rodea de
compañas pouco desexábeis en actos electorais (co señor Baltar fillo,
prometendo parques acuáticos cun fondo arrasado polos lumes) o ensino
público padece tamén o seu neste comezo de curso, coma nunha sorte de
desastroso déjà vu:
- o peche das escolas do rural, ao que debemos sumar a non optatividade nos seus centros de secundaria coa excusa da escasa demanda, debilitando aínda máis un eido especialmente castigado por esta crise/estafa e polos actuais modelos de crecemento.
- o recorte brutal do profesorado, que minguou en case dous mil profesionais dende a chegada ao goberno da Xunta do señor Núñez Feijoó.
- a alarmante diminución nas axudas á promoción da normalización do galego, que deriva nun uso menor do mesmo, incidindo no proceso de substitución lingüística e de desaparición da nosa lingua.
- o alarmante desleixo pola atención á diversidade, que se resume no feito de que as prazas de orientación cada vez veñan con máis afíns, no camiño de converter unha área fundamental nun caixón de-sastre.
- o nefasto da FP básica, situación que o STEG vén denunciando como exemplo moi ilustrativo do que a LOMCE promove: a exclusión daquelas persoas con máis dificultades.
- a “obrigatoriedade” de cursar relixión en secundaria, pois na práctica é moi difícil escoller materias optativas á mesma. Nesta liña, o paradoxo é que disciplinas fundamentais como a música, a filosofía ou os contidos humanísticos son elementos case residuais na LOMCE.
- o non cobro dos meses de verán das persoas interinas e substitutas, promovendo a súa precarización.
- a pésima xestión das interinidades e substitucións, alterando o normal desenvolvemento da dinámica de funcionamento dos centros en momentos tan delicados para a organización dos centros coma o inicio do curso.
- a deriva da xestión dos comedores escolares, moitos deles nas mans de empresas privadas radicadas a centos de quilómetros do país e tamén un pouco efectivo funcionamento das listaxes de substitucións naqueles de control público, provocando alteracións e atrasos no comezo da súa actividade.
- obras inacabadas e deficiencias estruturais nos centros, que conlevaron nestes primeiros días de curso inundacións, aulas impracticábeis e profesorado desenvolvendo funcións impropias da súa condición, resultando especialmente ilustrativo o vergoñento caso de Fornelos de Montes.
- a non substitución das persoas auxiliares de conversa en centros onde é a única dotación que reciben as seccións bilingües.
E a este comezo de curso, xa atropelado abondo, debemos engadir a inminente celebración das eleccións na Galiza. O STEG intúe ben o que pode significar unha nova vitoria do PP, ben en solitario ou ben coa axuda de fórmulas tuning-pop que basicamente agochan a mesma ideoloxía e que se sitúan en posicións próximas ás de colectivos que promoven a desaparición do galego e onde as persoas que os representan nin saben falalo.
Parece desexábel para Galiza en xeral e para o ensino público en particular que haxa un cambio no goberno da Xunta de Galiza que invirta esta deriva que só trouxo recortes, precariedade, desleixo e menos posiblidades para as persoas máis desfavorecidas.
O comezo de curso, pois, pode significar desta volta romper co déjà vu dos últimos anos e tamén unha porta aberta a un novo contexto político máis favorábel para o ensino público. O tempo dirá.
documento en pdf
Ningún comentario:
Publicar un comentario