A materia de Relixión católica perde alumnos progresivamente. A
matrícula da materia, de oferta obrigatoria para os centros e voluntaria
para os estudantes, baixou do 75% en 1996, o primeiro ano que a Conferencia Episcopal
deu datos ao 52% en 2014, o que representa un descenso dun terzo. Nos
centros relixiosos concertados, a porcentaxe mantense próxima ao 100%. E
nos de titularidade civil -constituídos principalmente por cooperativas
de profesores con ideario relixioso ou laico- a porcentaxe caeu máis de
15 puntos e é do 69%, segundo a Comisión Episcopal de Ensino e Catequese.
Máis de dous millóns de estudantes da pública (3,5 millóns se se suman concertada relixiosa e civil) elixen hoxe esta materia cuxo currículo,
que determina a Conferencia Episcopal, aprobouse recentemente con
polémica. Entre as cuestións polas que se avaliará un alumno de
bacharelato está: "Recoñece con asombro e esfórzase por comprender a
orixe divina do cosmos e distingue que non provén do caos e o azar". O
currículo de primaria inclúe afirmacións como "a incapacidade da persoa
para alcanzar por si mesmo a felicidade". Todos os partidos da oposición
rexeitaron os contidos.
A elección de Relixión como materia, fronte á optativa de Valores
Sociais e Cívicos aprobada na última reforma educativa do PP (a Lomce),
diminúe na pública conforme os alumnos crecen. O 62,7% de estudantes de
primaria solicitouna este curso. A porcentaxe redúcese a un 36,8% en
secundaria e a un 23,7% en bacharelato (ver gráfico).
Os últimos datos dispoñibles do Ministerio de Educación, do curso 2012-2013,
presentan porcentaxes inferiores. O 70% do total de alumnado de
primaria elixen Relixión, segundo datos do ministerio, por exemplo. Na
estatística dos bispos, esa porcentaxe sitúase no 75%. Este xornal
solicitou sen éxito unha explicación do ministerio sobre como solicitan
os datos. A Conferencia Episcopal recompílaos das dioceses que, á súa
vez, os solicitan en colexios e institutos, segundo unha nota oficial na
que sinalan que hai datos de 64 das 69 dioceses.
"É unha materia cunha imaxe previa preconcibida de espiritualizada e
ritualizada", sinala Jesús Losada, docente da materia dende hai tres
décadas e presidente da Federación Estatal de Profesores de Ensino
Relixioso (FEPER). Considera que a materia se afasta nos seus contidos
de "posicións populares" e que a elección das familias se resente de
"polémicas que afectan á Igrexa católica, como os casos de pederastia,".
A Conferencia Episcopal critica que a Lomce "non" garanta a oferta
obrigatoria" da materia en bacharelato nin asegura "de xeito suficiente e
axeitada o dereito dos pais a que os seus fillos reciban a formación
relixiosa e moral que desexen". A Lomce reforzou o carácter avaliable da
materia, cuxa nota conta para a media do expediente e para obter unha
bolsa.
Francisco Delgado, presidente da organización Europa Laica, rebate a
queixa dos bispos: "Na maioría dos centros de titularidade pública
incentívase con diferentes presións a asistencia a relixión e nos
privados concertados católicos é case obrigatorio na práctica".
Ningún comentario:
Publicar un comentario