xoves, 19 de marzo de 2015

A Universidade de Vigo, pioneira en recibir autorización para facer traballos aéreos con drons

A Universidade de Vigo vén de recibir a autorización da Axencia Estatal de Seguridade Aérea, AESA, para levar a cabo traballos de voos con vehículos non tripulados, drons. Entre outras cousas, isto significará que a institución académica poderá darlle “un pulo substancial” ao aparello que adquiriu o ano pasado e que até o de agora se estaba a probar nun campo lindeiro coas dunas da praia da Lanzada. Este vehículo, de dous quilos de peso e con capacidade para percorrer distancias de arredor de 16 quilómetros (de xeito automático mais cunha ruta GPS planificada polo piloto), forma parte da Unidade de Detección Remota do Centro de Apoio Científico e Tecnolóxico á Investigación, CACTI, da Universidade de Vigo. Esta, en virtude do devandito recoñecemento da AESA, será a primeira institución educativa superior do Estado en estar autorizada para desenvolver probas aéreas con drons.
O recoñecemento, sinala a UVigo, é “un requisito obrigatorio que marca a diferenza entre os robots destinados a realizar actividades aéreas e os aeromodelos, ou aeronaves destinadas ao lecer”. E engade, explicando a diferenza entre un aparello e outro: “Un aeromodelo é un robot voador, unha máquina que calquera pode mercar nunha tenda, pero para realizar traballos aéreos usando unha aeronave non tripulada de xeito legal, cómpre dispor da autorización da AESA”. A explicación vén da man de Ramiro Álvarez, responsábel do Servizo de Detección Remota do CACTI, que é tamén o piloto do devandito aparello e director de Operacións de Formación/Mantemento. Ao seu xuízo, resulta “moi positivo que a Universidade de Vigo sexa a primeira institución académica en acadar a autorización da axencia xa que, ser a primeira significa estar só, é dicir ausencia de competición e aínda que hai numerosas operadoras privadas, o seus prezos son demasiado altos para investigadores universitarios, mentres que o CACTI dispón de tarifas simbólicas moi baixas, que son totalmente accesíbeis para o persoal investigador”.
Por certo que o devandito dron da Universidade, entre os seus cometidos e funcións ten os seguintes: traballos de Investigación e Eesenvolvemento (I+D); fotografía, filmacións e levantamentos aéreos e investigación e recoñecemento instrumental que inclúe calibración de equipos, exploración meteorolóxica, marítima, xeolóxica, petrolífera ou arqueolóxica e enlace e transmisións.

Ningún comentario:

Publicar un comentario