As familias de tres colexios de Porto do Son sen comedor escolar batallan por cambiar o anacrónico horario de clases e ter xornada continua
Son anos de batalla reivindicando sen éxito algo absolutamente normal na práctica totalidade das escolas galegas: a xornada escolar única. Pero en tres dos cinco centros de Educación Infantil e Primaria de Porto do Son (A Coruña) o anacrónico horario das clases, repartidas en tres horas pola mañá e dous pola tarde, non só divide e discrimina os pequenos desta localidade costeira de 9.600 habitantes senón que parte as vidas de 360 familias afectadas.E fai imposible calquera tipo de conciliación. Os colexios dos tres núcleos máis poboados do municipio -Porto do Son, Portosín e Xuño- carecen de comedor escolar, o que obriga a facer encaixe de palillos nas axendas domesticas para garantir o xantar dos 490 alumnos de entre dous e 12 anos que regresan ás súas casas a partir das 12.30 horas e deben estar de volta nas aulas ás 15 horas. E todo porque a Consellería de Educación, en prol da tan cacarexada austeridade e os recortes presupostarios, resístese a asumir o custo a maiores que supoñería ampliar o transporte escolar se se impón xornada única nesas tres escolas. As asociacións de nais e pais de alumnos non piden outra cousa que igualdade de oportunidades e condicións que nas outras dúas escolas da mesma localidade, as de Baroña e Nebra. Están unidas na súa protestas e decididas a ir mesmo ata o encerro nas aulas para lograr un horario sen particións ao mediodía.
Contan co unánime apoio de profesores e equipos directivos dos colexios. L mesmo do alcalde, Luis Oujo. É do PP, pero tamén pai de alumno e ante a recrudescencia das protestas familiares e a nula receptividade ou mesmo resposta da Xunta conseguiu esta mesma semana forzar a apertura de negociacións co xefe territorial na Coruña de la Consellería de Educación, Indalecio Cabana. Este último, aínda que molesto pola repercusión e presión das protestas, prometeu o martes dar en só tres días -mañá, venres- unha resposta, unha vez estudada e cuantificado o custo da implantación da xornada única. Permitiría a pequenos de tres anos, os que viven en Queiruga ou Nadela, a máis de media hora de traxecto dos seus colexios, non se ter que pasar a maior parte as 150 minutos que teñen para comer encerrados nun autobús.
"Sabemos que o tema é complicado porque necesita do esforzo de todos, das familias para adaptar horarios, da empresa de autobuses escolar e da Xunta", admite Sofía Sarela, voceiro da Anpa Santa Irene, o colexio do centro urbano de Porto do Son. Pero nada que non sexa imposible de implantar, " e de xustiza", subliña. Hai só dous anos, a Xunta renovou a concesión do transporte escolar en Porto do Son a Autos Comparados. Pero non variou un ápice as rutas, que datan de varias décadas cando a poboación era outra e tamén os centros escolares, con varias escolas unitarias e unha escola fogar xa desaparecidas dende hai anos. Os colexios de Nebra e Baroña, así como o único instituto de Porto do Son teñen xornada única e comparten o transporte escolar cos outros tres centros do municipio, Porto do Son, Xuño e Portosín. De implantarse a xornada única neses tres centros, os que concentran máis alumnos, faría necesario ampliar a frota de buses que garanten entre as 14 e as 15 horas a recollida dos escolares ao rematar as clases. Tampouco se está a falar dun custo inasumible, destacan as nais e pais de alumnos. Nuns 50.000 euros ao ano, segundo os cálculos da concesionaria, "que sempre é unha apreciación a tomar con cautela", precisa Sarela. En todo caso, ás familias, nas súas caceloradas de protesta, non se esqueceu recordar á Xunta que o custo a maiores do transporte escolar é unha cantidade ridicula ao lado dos 37 millóns de euros que decidiu gastar, sen que ninguén o reclame, para construír unha estrada de alta capacidade de sete quilómetros en Portosín, un núcleo saturado de vivendas tan só habitadas durante xullo e agosto. "Nós queremos corredoiras para os nosos nenos, nada de autovías que non serven para a poboación," apuntan as asociacións de nais e pais. Ofrecen multitude de propostas, rutas ou mesmo compartir o autobús entre os adolescentes do instituto cos pequenos de infantil para lograr o seu obxectivo. As protestas foron o único xeito de facerse oír. Agora esperan a que mañá, por fin, a súa demanda sexa atendida para o próximo curso.
Ningún comentario:
Publicar un comentario