O Ministerio presenta a parte referida á “Selección dos funcionarios de
carreira docentes” incumprindo o seu compromiso de presentar un proxecto
completo de Estatuto do Profesorado para dar imaxe de negociación ante
as próximas eleccións europeas.
O MEC comprometeuse en novembro de 2013 a presentar un proxecto de
Estatuto Docente partindo do proxecto elaborado en 2007, e presentalo na
Mesa Sectorial en xaneiro de 2014, e agora, catro meses despois da data
comprometida, preséntanos tan só unha parte moi concreta, a do acceso á
función pública docente.
Sobre a proposta presentada, que caso de ser imposta polo MEC
aplicaríase nas oposicións do verán de 2015, e como valoración inicial,
cabe destacar que mantén o sistema de concurso oposición, esixe superar a
fase de oposición para que sexan valorados os méritos, así mesmo á hora
de determinar o peso que nela terán as fases de oposición e concurso,
darase relevancia á puntuación que se obteña na fase de oposición.
En ningún caso, a puntuación pola valoración dos méritos, determinará
por si mesma o resultado do proceso selectivo e será únicamente
aplicable a quen supere a fase de oposición. Isto supón desprezar o
traballo do profesorado interino.
Este sistema selectivo prevé que a fase de oposición deberá permitir que
se acredite por parte de todas as persoas aspirantes unha suficiente
competencia dixital, apropiada para a práctica docente.
Na fase de oposición o persoal aspirante, salvo nas especialidades de
idiomas "modernos" nos Corpos de Mestres, de Profesores de Ensino
Secundario, e de Profesores de Escolas Oficiais de Idiomas, deberá
realizar unha proba de idioma estranxeiro na que se acredite un adecuado
nivel de dominio das destrezas orais e escritas no idioma
correspondente.
No caso de que o ingreso sexa aos corpos de profesores técnicos de
formación profesional e ao de mestres de taller, poderá esixirse,
ademais, unha experiencia profesional nun campo laboral relacionado coa
materia ou área das especialidades ás que se aspire.
É precisa a defensa dun sistema de acceso diferenciado no que
se oferten prazas para o profesorado de novo acceso e prazas para o
profesorado interino, para valorar debidamente a experiencia do
profesorado interino, colectivo que non puido ingresar na función
docente por unha oferta pública insuficiente, e que demostrou en
numerosas ocasións a súa capacidade.
Rexeitar que nunhas oposicións á administración se esíxan competencias e
coñecementos que non se impartiron nos estudos cursados para a
obtención do título que capacita para presentarse a devanditas
oposicións. E ao mesmo tempo reivindicar que as administracións
educativas deben formar en horario lectivo ao profesorado para aquelas
novas tarefas que pretendan que desempeñe, como son a competencias
dixitais e o coñecemento de idiomas.
Ningún comentario:
Publicar un comentario