mércores, 30 de abril de 2014

Educación di que non está na súa man mellorar as condicións laborais do profesorado

  • Os sindicatos cualifican de "decepcionante" a última reunión co ministerio para negociar o Estatuto Docente
  • A Administración comprométese a enviar ás centrais un borrador máis completo a finais de maio

Os sindicatos CCOO, UXT, CSI-F, STES e ANPE reuníronse este martes con representantes do Ministerio de Educación para abordar a creación do Estatuto Docente, unha norma específica que fixe por fin a carreira profesional dos profesores de colexios e institutos públicos. O encontro –cualificado de "decepcionante" polos portavoces das forzas sindicais– acabou sen ningún acordo substancial e coa advertencia do departamento que dirixe José Ignacio Wert de que todas as medidas que impliquen mellorar as condicións laborais do profesorado non están na súa man. Neste punto está sobre a mesa a nova vía de acreditación de méritos ou o mantemento da xubilación anticipada para os docentes que reclaman os sindicatos.

"Estamos preocupados porque o que nos trasladou Educación é que a negociación non a pode levar de forma autónoma porque para calquera medida que implique diñeiro depende de Facenda e das comunidades autónomas", di Francisco García, secretario de Pública non Universitaria de CCOO. Desde CSI-F, o seu presidente do sector de Ensino de CSI-F, Adrián Vivas, apunta na mesma dirección. "Todo o relativo á promoción profesional, a formación, os complementos de formación ou as xubilacións require diñeiro e comentáronnos que non depende deste departamento", sinala.

Os sindicatos esperaban que na terceira reunión co ministerio baixo o mandato de José Ignacio Wert sobre este tema puxésense sobre a mesa outros asuntos que tamén consideran relevantes. Así, as forzas sindicais reclaman que os profesores poidan mellorar as súas condicións laborais cada cinco anos de servizo a través de avaliacións voluntarias, que se acepte unha prórroga indefinida para a xubilación anticipada aos 60 anos e que se convoquen probas extraordinarias para pasar de profesor de primaria a secundaria, pois agora mantéñense escalas distintas con distintas retribucións. Os sindicatos, ávidos de vender algún tipo de logro aos docentes –tocados pola conxelación salarial e o aumento das cocientes e as horas lectivas– poñen o acento nestes temas e apostan por non centralo todo no acceso, tal e como pretende o ministerio.

De feito, en lugar de con un borrador completo, como aseguran que se pactou, os sindicatos acudiron este martes ao encontro só cun fragmento de todo o estatuto, o relativo ao acceso á función docente, que incluía como novidade a proposta de que as oposicións a profesor inclúan probas de idiomas e de novas tecnoloxías. Educación propón tamén dar máis peso na oposición á nota do exame, en lugar de primar os méritos e a experiencia docente. "Ao ministerio só parece interesarlle o acceso, pero non ten sentido centrarnos unicamente neste tema cando só se repoñen un de cada dez docentes xubilados e cando este ano só haberá oposicións en cinco autonomías. ¿De que ingreso falamos, se apenas existe?", pregúntase García.

Agora, o único acordo ao que se chegou este martes é que Educación remitirá aos sindicatos a finais de maio o borrador do capítulo completo do Estatuto Docente, que é o relativo, ademais do acceso, á carreira profesional (promoción interna) e á provisión de prazas e postos.

Ningún comentario:

Publicar un comentario